Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Gazprom unistab gaasilaevadest

    Seitsme aasta pärast on käes gaasil sõitvate laevade õitseaeg, mis tähendab, et varsti on sobiv hetk neid tootma hakata, ütles gaasifirma OOO Gazprom Eksport vedelgaaside ekspordi­osakonna peaspetsialist Jevgeni Pronin. “Ajapikku kujuneb kaldal välja taristu, LNG-tootmine, siis hakkavad tegutsema laevaehitajad,” kirjeldas ta asjade käiku.

    Kui suur on Gazpromi võimalus saada endale lõviosa ­Euroopa gaasikütuse turust?  Euroopa gaaskütuse turg huvitab meid kahtlemata.
    Oleme valmis koosööks rahvusvaheliste ette­võtetega, meil on palju tütarettevõtteid Saksamaal ja Itaalias.
    Analüütikute arvates on olukord Euroopa gaasiturul keeruline, kasv on püsivalt peatunud. Jah, gaasi tarbimine kahanes 30% võrra. Miks? Sest majanduskriis ei ole veel läbi, midagi ei ole veel taastunud.
    Kuid see tendents algas enne kriisi. Biogaasi tootmismaht kasvab, Euroopa maksab sellele peale. Üldiselt, kui keegi arvab, et gaasituru laul on lauldud, siis jumal temaga! Mina jään oma seisukoha juurde, mina sellist tendentsi ei näe.
    Gaasikütust tarbivad maailmas enim suured arenevad riigid: Pakistan, India, Brasiilia, Iraan, aga mitte Euroopa. Miks nii? Mõnes riigis on tsentraliseeritum majanduse juhtimine, nagu oli Nõukogude Liidus. Valitsus otsustas, et kõik lähevad gaasile üle, ja kõik läksid. Näiteks tegi seda naftariik Pakistan, et vabastada rohkem naftat ekspordiks.
    See, mida saavad praegu teha n-ö halvemini arenenud ­õiguskultuuriga riigid, nõuaks Euroopas ja muudes arenenud riikides rohkem aega.
    Kas vastab tõele, et Gazpromi katse leida Hiinast alternatiiv Euroopa gaasitarbijatele kukkus läbi? Ma ei saa sellele küsimusele vastata.
    Väävlidirektiiv tekitas jutte, et nii keskkonnasõbalikum kütus kui ka laevade ümberehitamine läheb liiga kalliks. Teie räägite, kui kasulik on laevade küttesüsteemid gaasile üle viia. Millal? Muidugi ei torma keegi seda juba homme tegema. Nad maksavad 5–10 aastat trahve ja siis ajapikku kujuneb kaldal välja taristu, LNG-tootmine.
    Praegu räägitakse sellest konverentsidel, kuid inimesi, kes soovivad sellesse investeerida, on vähe. Usun, et 2020. aastaks lööb see turg õitsele ja hakkavad tulema tellimused ka vastavate laevade ehitamiseks. Alguses tuleb kütus, siis hakkavad tegutsema laevaehitajad.
    Millised on gaasikütuse kasutamise perspektiivid lennunduses? Seda ei ole teinud keegi pärast Nõukogude Liidu Tupolevi konstrueerimisbürood. Lähima 20 aasta jooksul ei tee seda ka keegi, sest see nõuab tohutuid investeeringuid, eeskätt ajudesse.
    Need peavad olema teisiti mõtlevad inimesed. Palju aastakümneid sisendati meile, et me ei vaja vedeldamistehnoloogiaid. Milleks meile LNG, kui on toru?
    Mida tõi tänavune automaraton Goluboi Koridor? 2008. aastast, mil korraldasime esimese automaratoni, on gaasiautode valik peaaegu kahekordistunud, gaasi tarbimine kasvanud 13 miljardilt kuupmeetrilt 30 miljardile kuupmeetrile.
  • Hetkel kuum
Karmo Tüür: kuriusklikkus saadab ökosurma
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Equinor maksab erakorralist dividendi ja ostab aktsiad tagasi
Norra energiaettevõte Equinor kinnitas tavapärase dividendimakse ning lisas sellele samas suuruses erakorralise dividendi, pakkudes aktsionäridele tulu kokku 0,70 dollarit aktsia kohta.
Norra energiaettevõte Equinor kinnitas tavapärase dividendimakse ning lisas sellele samas suuruses erakorralise dividendi, pakkudes aktsionäridele tulu kokku 0,70 dollarit aktsia kohta.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Metallitööstus sunnib end raskel ajal vastu võtma iga töö
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Kriis pani juhid liikuma. „Rahapakiga enam kedagi üle ei osta“
Viimaste aastate kriisid on muutunud erinevatel põhjustel juhtide vahetused tavapärasemaks, kuid ainult suurema palgaga üldjuhul enam tippjuhti konkurendi juurest üle ei meelita, rääkis värbamisagentuuri Fontese partner Eva Lelumees.
Viimaste aastate kriisid on muutunud erinevatel põhjustel juhtide vahetused tavapärasemaks, kuid ainult suurema palgaga üldjuhul enam tippjuhti konkurendi juurest üle ei meelita, rääkis värbamisagentuuri Fontese partner Eva Lelumees.
Karmo Tüür: kuriusklikkus saadab ökosurma
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Tesla plaan keskenduda odavamatele sõidukitele kergitas aktsia hinda
Tesla avaldas eile plaani, mille kohaselt hakatakse tootma soodsamaid sõidukeid juba selle aasta lõpus. Tootmine hakkaks toimuma olemasolevates tehastes, mis lööb plaani segamini seoses Mehhikosse ja Indiasse kavandatavate uute tehastega. Pärast seda teadet on Tesla aktsia hind hakanud taas tõusma.
Tesla avaldas eile plaani, mille kohaselt hakatakse tootma soodsamaid sõidukeid juba selle aasta lõpus. Tootmine hakkaks toimuma olemasolevates tehastes, mis lööb plaani segamini seoses Mehhikosse ja Indiasse kavandatavate uute tehastega. Pärast seda teadet on Tesla aktsia hind hakanud taas tõusma.
Kohus jättis Merko vaidluses riigiga tühjade pihkudega
Tallinna halduskohus, mis korra juba pikale veninud vaidluses riigilt Merkole pea miljoni kahjuhüvitist välja mõistis, jättis värske otsusega ehitusfirma kaebuse rahuldamata.
Tallinna halduskohus, mis korra juba pikale veninud vaidluses riigilt Merkole pea miljoni kahjuhüvitist välja mõistis, jättis värske otsusega ehitusfirma kaebuse rahuldamata.
Leedu firma plaanib Eestisse investeerida 18 miljonit
Leedu logistikakinnisvara ettevõte Sirin Development hakkab sel aastal ehitama Eestisse 8 miljonit eurot maksvat laohoonet, kokku plaanib firma investeerida Eestisse 18 miljonit eurot.
Leedu logistikakinnisvara ettevõte Sirin Development hakkab sel aastal ehitama Eestisse 8 miljonit eurot maksvat laohoonet, kokku plaanib firma investeerida Eestisse 18 miljonit eurot.