• Jaga lugu:
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    "Tesla oli odavam osta kui Audi A5"

    Tesla Model S elektriauto vastne omanik Mario Kadastik otsustas osta just selle auto, sest tegemist on väga hea autoga, mille aastakulu on väiksem kui Audi A 5 oma.

    „Mul oli juba mõnda aega plaan osta endale auto, mis töötaks rohkem kui pereauto,“ selgitas Kadastik, kellest sai täna Eesti esimese Tesla S elektriauto omanik. Kadastikul oli varem sportauto ja seepärast tahtis ta oma sõnul ka uut autot sellist, et ei peaks sportlikkusest loobuma.
    Kadastik tunnistab, et Tesla S oli talle alguses helesinine unistus. „Pidasin seda liiga kalliks. Kui aga aastakulud kõik kokku lõin - kindlustus, kütus, hooldused ja kõik muu -, siis kogukulu mõttes tuli välja, et Tesla on odavam osta kui Audi A5,“ rääkis Kadastik. „See oli minu jaoks üllatus. Pärast arvutusi enam ostuküsimust ei olnud.“
    Kadastiku sõnul mahub Tesla autosse viis inimest ja palju kaupa. „Samas on ta suhteliselt sportlik tänu sellele, et on elektriauto. Ta on esimene elektriauto, mida saab kasutada kui pere ainsat autot,“ märkis ta.
    Kadastik võtab auto liisingusse. „Siin on muna ja kana probleem. Teslale tuleb auto eest maksta enne, kui auto tehasest teele pannakse, aga liising tahab, et auto oleks ARKis arvel,“ selgitas ta. Täna võeti auto lõpuks arvele ja liising on selle ka üle vaadanud. „Nüüd ootan liisingulepingu sõlmimist,“ rääkis Kadastik. „Kokkulepe on nendega olemas ja oodata on ainult kinnitamist.“
    Tesla hinnad jäävad 60 000 – 100 000 euro vahele. Ostusummast 18 000 eurot paneb alla Kredex, sest tegemist on elektriautoga. Selle toetuse on Kadastik juba kätte saanud.
    Otsus soetada elektriauto tuli Kadastikul oma sõnul lihtsalt: „Praktikas sõidan üliharva üle 400 km päevas. Seega on Tesla 500 km ulatus täiesti piisav.“
    Kadastiku sõnul teab ta mitu inimest, kes on endale Tesla tellinud ja kelle autod on saabumas jaanuaris-veebruaris. „Lisaks on palju, kes kaaluvad. Enamus inimesi tahab autot enne näha ja kuulata teiste kogemusi,“ rääkis Kadastik. 
    Jaga lugu:
  • Hetkel kuum
Seotud lood

TalTechi teadur: süsinikdioksiid tuleb kinni püüda
Kliimavõidujooksus aitab meid seni kasutamata tehnoloogia, kirjutab TalTechi vanemteadur Alla Šogenova.
Kliimavõidujooksus aitab meid seni kasutamata tehnoloogia, kirjutab TalTechi vanemteadur Alla Šogenova.
Tallinna börs jätkas nädalat langusega
Kolmapäeval oli Tallinna börs ainukene Balti börs, mis sulgus miinuses, langedes 0,38% 1996,23 punktile. Riia kerkis 0,87% ja Vilnius 0,26%. Benchmark indeks langes 0,02%.
Kolmapäeval oli Tallinna börs ainukene Balti börs, mis sulgus miinuses, langedes 0,38% 1996,23 punktile. Riia kerkis 0,87% ja Vilnius 0,26%. Benchmark indeks langes 0,02%.
Raadiohommikus: uue riskifondi miljonid, meelerahu ja politseinikud allilmas
Neljapäevases hommikuprogrammis teeme juttu endiste politseinike üllatavatest sidemetest allilmaga, mis paljastusid sajandi maffiaprotsessil. Osadest neist saate Äripäevast lugeda juba täna õhtul, osadest neljapäeva hommikul.
Neljapäevases hommikuprogrammis teeme juttu endiste politseinike üllatavatest sidemetest allilmaga, mis paljastusid sajandi maffiaprotsessil. Osadest neist saate Äripäevast lugeda juba täna õhtul, osadest neljapäeva hommikul.
Raadiohommikus: kust tuleb töökius ning kuidas peab maitsema veganpihv?
Äripäeva raadio kolmapäevases hommikuprogrammis räägitakse töökiusamisest, veganpihvidest ja lühirendiautode äri toimimisest raskete ilmaolude korral.
Äripäeva raadio kolmapäevases hommikuprogrammis räägitakse töökiusamisest, veganpihvidest ja lühirendiautode äri toimimisest raskete ilmaolude korral.