Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    "Tesla oli odavam osta kui Audi A5"

    Tesla Model S elektriauto vastne omanik Mario Kadastik otsustas osta just selle auto, sest tegemist on väga hea autoga, mille aastakulu on väiksem kui Audi A 5 oma.

    „Mul oli juba mõnda aega plaan osta endale auto, mis töötaks rohkem kui pereauto,“ selgitas Kadastik, kellest sai täna Eesti esimese Tesla S elektriauto omanik. Kadastikul oli varem sportauto ja seepärast tahtis ta oma sõnul ka uut autot sellist, et ei peaks sportlikkusest loobuma.
    Kadastik tunnistab, et Tesla S oli talle alguses helesinine unistus. „Pidasin seda liiga kalliks. Kui aga aastakulud kõik kokku lõin - kindlustus, kütus, hooldused ja kõik muu -, siis kogukulu mõttes tuli välja, et Tesla on odavam osta kui Audi A5,“ rääkis Kadastik. „See oli minu jaoks üllatus. Pärast arvutusi enam ostuküsimust ei olnud.“
    Kadastiku sõnul mahub Tesla autosse viis inimest ja palju kaupa. „Samas on ta suhteliselt sportlik tänu sellele, et on elektriauto. Ta on esimene elektriauto, mida saab kasutada kui pere ainsat autot,“ märkis ta.
    Kadastik võtab auto liisingusse. „Siin on muna ja kana probleem. Teslale tuleb auto eest maksta enne, kui auto tehasest teele pannakse, aga liising tahab, et auto oleks ARKis arvel,“ selgitas ta. Täna võeti auto lõpuks arvele ja liising on selle ka üle vaadanud. „Nüüd ootan liisingulepingu sõlmimist,“ rääkis Kadastik. „Kokkulepe on nendega olemas ja oodata on ainult kinnitamist.“
    Tesla hinnad jäävad 60 000 – 100 000 euro vahele. Ostusummast 18 000 eurot paneb alla Kredex, sest tegemist on elektriautoga. Selle toetuse on Kadastik juba kätte saanud.
    Otsus soetada elektriauto tuli Kadastikul oma sõnul lihtsalt: „Praktikas sõidan üliharva üle 400 km päevas. Seega on Tesla 500 km ulatus täiesti piisav.“
    Kadastiku sõnul teab ta mitu inimest, kes on endale Tesla tellinud ja kelle autod on saabumas jaanuaris-veebruaris. „Lisaks on palju, kes kaaluvad. Enamus inimesi tahab autot enne näha ja kuulata teiste kogemusi,“ rääkis Kadastik. 
  • Hetkel kuum
Seotud lood
Kõik seotud lood

Kui riigikaitsemaks, siis nüüd, aga kärped enne
Riigikaitsemaksu maha hõikamiseks on jõudnud kätte õige hetk, ent ühe väga olulise eeldusega, kirjutab Äripäev juhtkirjas.
Riigikaitsemaksu maha hõikamiseks on jõudnud kätte õige hetk, ent ühe väga olulise eeldusega, kirjutab Äripäev juhtkirjas.
Dow Jones ja S&P 500 hoiavad tõusutrendi, kuid tarbijaid hirmutab inflatsioon
Dow Jonesi tööstuskeskmine tõusis reedel, lõpetades kaheksanda järjestikuse võiduka päeva ja registreerides oma parima nädala 2024. aastal.
Dow Jonesi tööstuskeskmine tõusis reedel, lõpetades kaheksanda järjestikuse võiduka päeva ja registreerides oma parima nädala 2024. aastal.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Aastaaruande esitamine saab olla lihtne ehk rakendus, mis muudab mikroettevõtjate elu
Paljud väikeettevõtted on hädas majandusaasta aruande koostamisega. Tänavu aasta alguses kustutati äriregistrist koguni 23 000 ettevõtet, kellel oli pikem aruande esitamise võlgnevus. Väikefirmade valupunkti aitab leevendada tööriist nimega minuaastaaruanne.ee.
Paljud väikeettevõtted on hädas majandusaasta aruande koostamisega. Tänavu aasta alguses kustutati äriregistrist koguni 23 000 ettevõtet, kellel oli pikem aruande esitamise võlgnevus. Väikefirmade valupunkti aitab leevendada tööriist nimega minuaastaaruanne.ee.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Uusi turge vallutava Eesti firma toodet jäljendavad nii hiinlased kui britid
Pärnumaal toodetud kännupuurid viisid masinatööstuse Dipperfox Euroopa kõige kiiremini kasvavate ettevõtete etteotsa, kuid ainulaadse toote menu sütitab jäljendajaid Hiinast kuni Ühendkuningriigini.
Pärnumaal toodetud kännupuurid viisid masinatööstuse Dipperfox Euroopa kõige kiiremini kasvavate ettevõtete etteotsa, kuid ainulaadse toote menu sütitab jäljendajaid Hiinast kuni Ühendkuningriigini.
Rektor: tehisintellektile saab anda osa juhtimisülesandeid
Mainori rektor Andrus Pedai andis ülevaate, kuidas saaksid juhid kasutada tehisintellekti enda töö hõlbustamiseks.
Mainori rektor Andrus Pedai andis ülevaate, kuidas saaksid juhid kasutada tehisintellekti enda töö hõlbustamiseks.
Juhtimisekspert: enne muudatuste tegemist peab jalgealune stabiilne olema
Küsimusele, kuidas käib ettevõtte muutuste suhtes vastupidavamaks muutmine, ütleb organisatsioonijuhtimise ekspert Liina Randmann saates “Rohepöörde praktikud“, et sellist ühest retsepti, et “hakkame nüüd nii tegema ja korras!”, ei ole.
Küsimusele, kuidas käib ettevõtte muutuste suhtes vastupidavamaks muutmine, ütleb organisatsioonijuhtimise ekspert Liina Randmann saates “Rohepöörde praktikud“, et sellist ühest retsepti, et “hakkame nüüd nii tegema ja korras!”, ei ole.
Kas raskevõitu jalaga Auto-Marko on liikluses probleemiks?
Autoentusiast võib olla keskmisest oluliselt teadlikum ja tähelepanelikum autojuht, ent teistest kiiremini sõites muudab ta end kaasliiklejate vigade suhtes ohustatumaks, selgitab staažikas liikluskoolitaja Indrek Madar.
Autoentusiast võib olla keskmisest oluliselt teadlikum ja tähelepanelikum autojuht, ent teistest kiiremini sõites muudab ta end kaasliiklejate vigade suhtes ohustatumaks, selgitab staažikas liikluskoolitaja Indrek Madar.
Eksport kahanes märtsis kuuendiku jagu
Märtsis vähenes kaupade eksport aastaga 16%, eksport Euroopa Liidu riikidesse kahanes koguni 22 protsenti, teatas statistikaamet.
Märtsis vähenes kaupade eksport aastaga 16%, eksport Euroopa Liidu riikidesse kahanes koguni 22 protsenti, teatas statistikaamet.
Postimees sai loa müüa suure osa reklaamifirmast
Konkurentsiamet andis Postimees Grupile loa müüa suurema osa otsepostitustega tegelevast reklaamifirmast Target Master.
Konkurentsiamet andis Postimees Grupile loa müüa suurema osa otsepostitustega tegelevast reklaamifirmast Target Master.