• OMX Baltic0,22%300,68
  • OMX Riga0,06%893,52
  • OMX Tallinn0,12%2 071,16
  • OMX Vilnius0,3%1 206,04
  • S&P 5000,83%6 279,35
  • DOW 300,77%44 828,53
  • Nasdaq 1,02%20 601,1
  • FTSE 1000,00%8 822,91
  • Nikkei 2250,06%39 810,88
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,16
  • EUR/RUB0,00%92,85
  • OMX Baltic0,22%300,68
  • OMX Riga0,06%893,52
  • OMX Tallinn0,12%2 071,16
  • OMX Vilnius0,3%1 206,04
  • S&P 5000,83%6 279,35
  • DOW 300,77%44 828,53
  • Nasdaq 1,02%20 601,1
  • FTSE 1000,00%8 822,91
  • Nikkei 2250,06%39 810,88
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,16
  • EUR/RUB0,00%92,85
  • 05.12.13, 13:11
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Alar Kolk: innovatsioon algab meie kõigi peast

Innovatsioon on laiem kui lihtsalt toode või teenus, ta elab põhiprotsessides, mis ettevõtet üleval hoiab, ütles Euroopa Innovatsiooniakadeemia eestvedaja Alar Kolk.
Tema sõnul on innovatsioon on see, mis aitab ettevõttel kasvada. „Kasvuambitsioonid on võiksid olla suuremad. Meil on ajupotentsiaali ettevõtetes rohkem, kui me seda ära kasutame,“ märkis Kolk ärikliendi- ja pressiseminaril „Äriaasta 2014“. Kolk on innovatsiooniga tegelnud viimased kakskümmend aastat.
Ettevõtete puhul on innovatsioon mõeldav ja põhjendatud ainult kasvuks ning peaks olema seotud ettevõtte põhitegevusega ehk klientidega, lisas ta. „Kuidas uusi kliente juurde saada ja kuidas olemasolevaid paremini teenindada. Kui me seda ei tee, siis teevad seda meie konkurendid,“ sõnas Kolk.
Innovatsioon ei alga Kolgi sõnul ilusatest asjadest, vaid juhtide ja töötajate peast. „Innovatsioon on lihtne: ühel poolt leiutis ja teisel pool turg ning klient ja protsess, mis on ettevõtte sees,“ rääkis Kolk. „Ettevõtted ei jää hätta, kui neil on halvad ideed. Nad jäävad hätta sellega, kuidas organiseerida innovatsiooniprotsess ettevõttes ja kuidas vaatab sellesse protsessi turg ehk kliendid.“

Artikkel jätkub pärast reklaami

Innovatsiooni mõttes peavad ettevõtted Kolgi sõnul mõtlema, millised võiksid olla tooted ja teenused, mis ei kasva 5-10%, vaid mis võiksid kasvada aastaga 100%. „Kasv on muutunud oluliseks märksõnaks. Ettevõtted, kes kasvavad nagu turg, peavad ühel hetkel lõpetama, sest konkurentidel on rohkem ressurssi,“ märkis Kolk.
Kasv on läinud kiiremaks. „Kui vanasti kulus kakskümmend aastat selleks, et ettevõte kasvaks väikefirmast miljardi dollari ettevõtteks, siis peame täna otsima mudeleid, mis meid kasvatavad mitte kümnete aastatega, vaid mõne aastaga,“ rääkis Kolk. Ta lisas, et just siin peaks kasutama innovatsiooni, et konkurendid ei jõuaks väga kiiresti järele. „Ettevõtte juhid määravad, kui palju ettevõtte peab kasvama. Mugav on see, et tehes eelarvet tahtetakse kasvada 10-20%,“ rääkis Kolk. „Sisuliselt peaksime mõtlema, kas me ei leia sellist innovatsiooni, mis kasvataks meid 30-50% aastas.“
Kolgi sõnul on kiire kasvu ja innovatsiooni osas oluline tasakaalustada oma tegevused uute toodete ja teenuste juures. Üks võimalus on viia need tooted näiteks koos innovatsiooniga uutele turgudele.
Kolgi sõnul on kõiki puudutav teema, see, kuidas headest ideedest kasvatada võimsat ettevõtet või tuua turule uusi tooteid. „Peame aru saama, kuidas muutub tehnoloogia. Tehnoloogia muutub kiiresti,“ lisas Kolk. 
Tehnoloogiaga koos muutuvad ka kliendid, ja see on veel keerulisem „Peame ise aru saama, mis on klientide uued ootused ja eelistused,“ sõnas Kolk.  

Seotud lood

Äriplaan 2026

Äriplaan 2026

Uurime välja Eesti majanduse arengusuunad 2026. aastal, et ettevõtjatel ja tippjuhtidel oleks, millele tuginedes järgmist aastat planeerida.

Kas eksport ja kaitsetööstuse areng võiksid Eesti majandusele uue käigu sisse aidata? Kuidas näevad Põhjamaade ettevõtjad ja tippjuhid Eesti võimalusi rahvusvahelisel areenil ning kas nad plaanivad siia investeerida? Kuhu investeerivad ning millele tõmbavad pidurit Eesti ettevõtjad? Missugune on riigi äriplaan 2026. aastaks? Kõigile nendele küsimustele saad vastuse 17. septembril Eesti mõjukaimal majanduskonverentsil Äriplaan!

Enda kogemust tulevad Eestisse jagama ülemaailmse ulatusega Rootsi masina- ja metallitööstusettevõte Hanza AB asutaja ja tegevjuht Erik Stenfors ning Telia Company president ja tegevjuht Patrik Hofbauer.

  • Toimumisaeg:
    17.09.2025
  • Alguseni:
    2 k 10 p 7 t
  • Toimumiskoht:
    Tallinn

Hetkel kuum

Podcastid

Tagasi Äripäeva esilehele