Alyona Stadnik • 5. detsember 2013 • 2 min
Jaga lugu:

Alar Kolk: innovatsioon algab meie kõigi peast

Innovatsioon on laiem kui lihtsalt toode või teenus, ta elab põhiprotsessides, mis ettevõtet üleval hoiab, ütles Euroopa Innovatsiooniakadeemia eestvedaja Alar Kolk.

Tema sõnul on innovatsioon on see, mis aitab ettevõttel kasvada. „Kasvuambitsioonid on võiksid olla suuremad. Meil on ajupotentsiaali ettevõtetes rohkem, kui me seda ära kasutame,“ märkis Kolk ärikliendi- ja pressiseminaril „Äriaasta 2014“. Kolk on innovatsiooniga tegelnud viimased kakskümmend aastat.

Ettevõtete puhul on innovatsioon mõeldav ja põhjendatud ainult kasvuks ning peaks olema seotud ettevõtte põhitegevusega ehk klientidega, lisas ta. „Kuidas uusi kliente juurde saada ja kuidas olemasolevaid paremini teenindada. Kui me seda ei tee, siis teevad seda meie konkurendid,“ sõnas Kolk.

Innovatsioon ei alga Kolgi sõnul ilusatest asjadest, vaid juhtide ja töötajate peast. „Innovatsioon on lihtne: ühel poolt leiutis ja teisel pool turg ning klient ja protsess, mis on ettevõtte sees,“ rääkis Kolk. „Ettevõtted ei jää hätta, kui neil on halvad ideed. Nad jäävad hätta sellega, kuidas organiseerida innovatsiooniprotsess ettevõttes ja kuidas vaatab sellesse protsessi turg ehk kliendid.“

Innovatsiooni mõttes peavad ettevõtted Kolgi sõnul mõtlema, millised võiksid olla tooted ja teenused, mis ei kasva 5-10%, vaid mis võiksid kasvada aastaga 100%. „Kasv on muutunud oluliseks märksõnaks. Ettevõtted, kes kasvavad nagu turg, peavad ühel hetkel lõpetama, sest konkurentidel on rohkem ressurssi,“ märkis Kolk.

Kasv on läinud kiiremaks. „Kui vanasti kulus kakskümmend aastat selleks, et ettevõte kasvaks väikefirmast miljardi dollari ettevõtteks, siis peame täna otsima mudeleid, mis meid kasvatavad mitte kümnete aastatega, vaid mõne aastaga,“ rääkis Kolk. Ta lisas, et just siin peaks kasutama innovatsiooni, et konkurendid ei jõuaks väga kiiresti järele. „Ettevõtte juhid määravad, kui palju ettevõtte peab kasvama. Mugav on see, et tehes eelarvet tahtetakse kasvada 10-20%,“ rääkis Kolk. „Sisuliselt peaksime mõtlema, kas me ei leia sellist innovatsiooni, mis kasvataks meid 30-50% aastas.“

Kolgi sõnul on kiire kasvu ja innovatsiooni osas oluline tasakaalustada oma tegevused uute toodete ja teenuste juures. Üks võimalus on viia need tooted näiteks koos innovatsiooniga uutele turgudele.

Kolgi sõnul on kõiki puudutav teema, see, kuidas headest ideedest kasvatada võimsat ettevõtet või tuua turule uusi tooteid. „Peame aru saama, kuidas muutub tehnoloogia. Tehnoloogia muutub kiiresti,“ lisas Kolk. 

Tehnoloogiaga koos muutuvad ka kliendid, ja see on veel keerulisem „Peame ise aru saama, mis on klientide uued ootused ja eelistused,“ sõnas Kolk.  

Jaga lugu:
Seotud lood
Hetkel kuum Äripäevas

Sellel veebilehel kasutatakse küpsiseid. Veebilehe kasutamist jätkates nõustute küpsiste kasutamisega. Loe lähemalt