Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Alar Kolk: innovatsioon algab meie kõigi peast

    Innovatsioon on laiem kui lihtsalt toode või teenus, ta elab põhiprotsessides, mis ettevõtet üleval hoiab, ütles Euroopa Innovatsiooniakadeemia eestvedaja Alar Kolk.

    Tema sõnul on innovatsioon on see, mis aitab ettevõttel kasvada. „Kasvuambitsioonid on võiksid olla suuremad. Meil on ajupotentsiaali ettevõtetes rohkem, kui me seda ära kasutame,“ märkis Kolk ärikliendi- ja pressiseminaril „Äriaasta 2014“. Kolk on innovatsiooniga tegelnud viimased kakskümmend aastat.
    Ettevõtete puhul on innovatsioon mõeldav ja põhjendatud ainult kasvuks ning peaks olema seotud ettevõtte põhitegevusega ehk klientidega, lisas ta. „Kuidas uusi kliente juurde saada ja kuidas olemasolevaid paremini teenindada. Kui me seda ei tee, siis teevad seda meie konkurendid,“ sõnas Kolk.
    Innovatsioon ei alga Kolgi sõnul ilusatest asjadest, vaid juhtide ja töötajate peast. „Innovatsioon on lihtne: ühel poolt leiutis ja teisel pool turg ning klient ja protsess, mis on ettevõtte sees,“ rääkis Kolk. „Ettevõtted ei jää hätta, kui neil on halvad ideed. Nad jäävad hätta sellega, kuidas organiseerida innovatsiooniprotsess ettevõttes ja kuidas vaatab sellesse protsessi turg ehk kliendid.“
    Innovatsiooni mõttes peavad ettevõtted Kolgi sõnul mõtlema, millised võiksid olla tooted ja teenused, mis ei kasva 5-10%, vaid mis võiksid kasvada aastaga 100%. „Kasv on muutunud oluliseks märksõnaks. Ettevõtted, kes kasvavad nagu turg, peavad ühel hetkel lõpetama, sest konkurentidel on rohkem ressurssi,“ märkis Kolk.
    Kasv on läinud kiiremaks. „Kui vanasti kulus kakskümmend aastat selleks, et ettevõte kasvaks väikefirmast miljardi dollari ettevõtteks, siis peame täna otsima mudeleid, mis meid kasvatavad mitte kümnete aastatega, vaid mõne aastaga,“ rääkis Kolk. Ta lisas, et just siin peaks kasutama innovatsiooni, et konkurendid ei jõuaks väga kiiresti järele. „Ettevõtte juhid määravad, kui palju ettevõtte peab kasvama. Mugav on see, et tehes eelarvet tahtetakse kasvada 10-20%,“ rääkis Kolk. „Sisuliselt peaksime mõtlema, kas me ei leia sellist innovatsiooni, mis kasvataks meid 30-50% aastas.“
    Kolgi sõnul on kiire kasvu ja innovatsiooni osas oluline tasakaalustada oma tegevused uute toodete ja teenuste juures. Üks võimalus on viia need tooted näiteks koos innovatsiooniga uutele turgudele.
    Kolgi sõnul on kõiki puudutav teema, see, kuidas headest ideedest kasvatada võimsat ettevõtet või tuua turule uusi tooteid. „Peame aru saama, kuidas muutub tehnoloogia. Tehnoloogia muutub kiiresti,“ lisas Kolk. 
    Tehnoloogiaga koos muutuvad ka kliendid, ja see on veel keerulisem „Peame ise aru saama, mis on klientide uued ootused ja eelistused,“ sõnas Kolk.  
  • Hetkel kuum
Seotud lood

Asjatundjad: eurotoetuste vennatapp jätkub – kellele see vajalik on?
Riik on jõudnud eurotoetuste tagasinõuetega kulukasse kriisi, nii jätkata ei tohiks, kirjutavad vandeadvokaat Kadri Härginen ja advokaat Mario Sõrm advokaadibüroost Sorainen.
Riik on jõudnud eurotoetuste tagasinõuetega kulukasse kriisi, nii jätkata ei tohiks, kirjutavad vandeadvokaat Kadri Härginen ja advokaat Mario Sõrm advokaadibüroost Sorainen.
Tuuleaktsiatele hakkab peatselt puhuma pärituul
Maailma tuuleparkide tootmismaht kahekordistub aastaks 2030, mis tähendab, et õnn jõuab viimaks ka viimastel aastatel tootlusega hädas olnud tuuleaktsiate omanike õuele.
Maailma tuuleparkide tootmismaht kahekordistub aastaks 2030, mis tähendab, et õnn jõuab viimaks ka viimastel aastatel tootlusega hädas olnud tuuleaktsiate omanike õuele.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Metallitööstus sunnib end raskel ajal vastu võtma iga töö
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Merko eksjuht avas lahkumise tagamaid “Astusin nagu jooksulindilt maha”
Aasta alguses Merko juhi kohalt taandunud Andres Trink tõdes, et pärast tosin aastat pingelist ehitusfirma juhtimist saab ta tegeleda kõige sellega, millest varem unistas. Juhitooli loovutamiseks andis talle peamise tõuke abikaasa karjäärimuudatus.
Aasta alguses Merko juhi kohalt taandunud Andres Trink tõdes, et pärast tosin aastat pingelist ehitusfirma juhtimist saab ta tegeleda kõige sellega, millest varem unistas. Juhitooli loovutamiseks andis talle peamise tõuke abikaasa karjäärimuudatus.
Kas rohepööre tähendab eurokommunismi? Või on see lihtsalt üks utoopia?
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Elektrifirma kogemus särtsuautodega: kõikide kulude ennustamisega pole pihta läinud
Eesti Energia autoparki on kuulunud enam kui kümme aastat elektriautod ning ettevõte peab vaatamata muutunud kuludele särtsuautosid mõistlikeks.
Eesti Energia autoparki on kuulunud enam kui kümme aastat elektriautod ning ettevõte peab vaatamata muutunud kuludele särtsuautosid mõistlikeks.
Eurovalimistel soovib osaleda üheksa erakonda ja kuus üksikkandidaati
Riigi valimisteenistusele laekusid tähtajaks üheksa erakonna ja kuue üksikkandidaadi avaldused Euroopa Parlamendi valimistel kandideerimiseks.
Riigi valimisteenistusele laekusid tähtajaks üheksa erakonna ja kuue üksikkandidaadi avaldused Euroopa Parlamendi valimistel kandideerimiseks.
Luman ja Pevkur kutsuvad ettevõtjaid reservväelasi rahaliselt toetama
Kaitseminister Hanno Pevkur ja Riigikaitse Edendamise Sihtasutuse nõukogu esimees Toomas Luman allkirjastasid reservväelaste fondi loomise koostöö memorandumi.
Kaitseminister Hanno Pevkur ja Riigikaitse Edendamise Sihtasutuse nõukogu esimees Toomas Luman allkirjastasid reservväelaste fondi loomise koostöö memorandumi.