• OMX Baltic0,07%300,58
  • OMX Riga0,97%888,53
  • OMX Tallinn0,1%2 058,29
  • OMX Vilnius0,04%1 198,54
  • S&P 5000,96%6 025,17
  • DOW 300,89%42 581,78
  • Nasdaq 0,94%19 630,97
  • FTSE 1000,31%8 785,52
  • Nikkei 2251,14%38 790,56
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,86
  • GBP/EUR0,00%1,17
  • EUR/RUB0,00%91,24
  • OMX Baltic0,07%300,58
  • OMX Riga0,97%888,53
  • OMX Tallinn0,1%2 058,29
  • OMX Vilnius0,04%1 198,54
  • S&P 5000,96%6 025,17
  • DOW 300,89%42 581,78
  • Nasdaq 0,94%19 630,97
  • FTSE 1000,31%8 785,52
  • Nikkei 2251,14%38 790,56
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,86
  • GBP/EUR0,00%1,17
  • EUR/RUB0,00%91,24
  • 16.12.13, 14:12
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Kilomeetripõhine automaks Soome?

Soome automaksudes võib ees oodata radikaalne reform, kui Jorma Ollila juhitud töögrupi esmaspäeval transpordiministrile esitatud ideed toetust leiavad.
Ettepanek on asendada Soome praegused automaksud kilomeetripõhise maksuga, mille suurus on keskmiselt 3,3 senti kilomeetrist. Keskkonnasäästlikumate autode omanikud ning hõreasustusega piirkondade elanikud maksaksid madalama määra alusel kui linnas elavate suuremate ja rohkem kütust neelavate autode omanikud.
Uuest kilomeetripõhisest maksust oleksid priid autoveod ja avalik transport, vahendab Soome YLE.
Töögrupi arvutuste järgi jääksid maksukulud autoomanikele, kes sõidavad aastas keskmiselt 17 000 kilomeetrit, samaks. Maks kasvab koos läbitud kilomeetrite arvuga, nii et kui vähem sõita, saab maksukulu ka vähendada.

Artikkel jätkub pärast reklaami

Töögrupi ettepanek on jõustada kilomeetripõhine maks 2025. aastast.
Privaatsuse küsimused ei peaks Jorma Ollila arvates reformile takistuseks saama. Andmete kogumine oleks satelliidipõhine ning need koondatakse iga autoomaniku "kontole". Sealt läheb info maksuametisse, kus nähtav on vaid see info, mis on vaja maksustamiseks. Sõiduki liikumise jälgimine reaalajas ei ole Ollila sõnul pakutud lahendusega võimalik.
Süsteemi käivitamiseks vajalik tehnoloogia maksaks ca 130 miljonit eurot. Autoomanikud peaksid sõidukisse paigaldatud satelliit-jälgimisseadme eest maksma kümme eurot aastas.
Nokia eksjuht Ollila väidab, et taoline maksustamine aitaks aastas ära jätta ligi 30 miljonit autosõitu. Kõik vajab aga poliitilist otsust, mida praegu veel ei ole. Soome transpordiminister Merja Kyllönen ütles täna, et kõige parem oleks taoline süsteem juurutada etapiviisi ning pika üleminekuaja järel.

Seotud lood

Äriplaan 2026

Äriplaan 2026

Uurime välja Eesti majanduse arengusuunad 2026. aastal, et ettevõtjatel ja tippjuhtidel oleks, millele tuginedes järgmist aastat planeerida.

Kas eksport ja kaitsetööstuse areng võiksid Eesti majandusele uue käigu sisse aidata? Kuidas näevad Põhjamaade ettevõtjad ja tippjuhid Eesti võimalusi rahvusvahelisel areenil ning kas nad plaanivad siia investeerida? Kuhu investeerivad ning millele tõmbavad pidurit Eesti ettevõtjad? Missugune on riigi äriplaan 2026. aastaks? Kõigile nendele küsimustele saad vastuse 17. septembril Eesti mõjukaimal majanduskonverentsil Äriplaan!

Enda kogemust tulevad Eestisse jagama ülemaailmse ulatusega Rootsi masina- ja metallitööstusettevõte Hanza AB asutaja ja tegevjuht Erik Stenfors ning Telia Company president ja tegevjuht Patrik Hofbauer.

  • Toimumisaeg:
    17.09.2025
  • Alguseni:
    2 k 23 p 19 t
  • Toimumiskoht:
    Tallinn

Hetkel kuum

Podcastid

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Äripäeva esilehele