• OMX Baltic−0,44%301,07
  • OMX Riga−0,61%881,51
  • OMX Tallinn−0,18%2 063,36
  • OMX Vilnius0,18%1 194,64
  • S&P 500−0,03%5 980,87
  • DOW 30−0,1%42 171,66
  • Nasdaq 0,13%19 546,27
  • FTSE 1000,11%8 843,47
  • Nikkei 2250,9%38 885,15
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,87
  • GBP/EUR0,00%1,17
  • EUR/RUB0,00%90,14
  • OMX Baltic−0,44%301,07
  • OMX Riga−0,61%881,51
  • OMX Tallinn−0,18%2 063,36
  • OMX Vilnius0,18%1 194,64
  • S&P 500−0,03%5 980,87
  • DOW 30−0,1%42 171,66
  • Nasdaq 0,13%19 546,27
  • FTSE 1000,11%8 843,47
  • Nikkei 2250,9%38 885,15
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,87
  • GBP/EUR0,00%1,17
  • EUR/RUB0,00%90,14
  • 30.05.14, 13:39
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Estonian Air: suvine eesmärk on jõuda kasumilävele

Tänavu esimeses kvartalis oli Estonian Airi müügitulu 13,8 miljonit eurot, mis on mullusest 15% väiksem. Ettevõte teatas, et kahjum vähenes 22% ja moodustas 3,9 miljonit eurot.
Esimese kvartali müügitulu ja tegevuskahjum vastavad lennufirma restruktureerimisplaanile, milles peegeldub aasta algusele iseloomulik madal nõudlus, selgitas Estonian Air. „Meie eesmärk on jõuda kuuarvestuses põhitegevusega kasumilävele suvekuudel,“ lausus Estonian Airi juhatuse esimees Jan Palmér.
Tänavu esimese kolme kuuga reisis Estonian Airiga 111 000 inimest (neist 107 000 regulaarlendudel), mis on mullusest 11 protsenti vähem. Edasi-tagasi lendude arv vähenes 20% võrreldes 2013. aasta sama perioodiga. „Väiksem edasi-tagasi lendude arv tuleneb lennuvõrgustiku vähendamisest kümne põhisihtkohani, mida teenindatakse viie lennukiga. Möödunud aastal teenindas Estonian Air rohkem sihtkohti suurema lennukipargiga, kuhu kuulus kolm erinevat lennukitüüpi: SAAB 340, Embraer 170 ja CRJ 900,“ kommenteeris Palmér.
Aasta esimeses kvartalis alustas Estonian Air koostööd Euroopa juhtiva tšarterlendude vahendajaga Air Charter Service (ACS), kes sai õiguse turundada ja müüa tellimuslende Estonian Airi ühe lennukiga Embraer 170.

Artikkel jätkub pärast reklaami

Kevadel lisandus koostöölepe Estonian Airi teise vaba lennuki Embraer 170 kasutamiseks, mis lendab Växjö-Amsterdami liinil. Lõuna Rootsist Växjöst algava lennuliini teenindamine toimub koostöös Smålandi kohaliku omavalitsuse ja turismifirmadega, teatas ettevõte.
Selle aasta eesmärk on kindlustada tasakaalustatud ning jätkusuutlik äritegevus, teenuste arendamine ning lisamüügivõimaluste leidmine tagamaks klientide rahulolu ja piletimüügitulu kasv, ütles Palmér. Estonian Airi restruktureerimisplaan näeb tema sõnul ette aasta arvestuses kasumilävele jõudmist 2015. aastal ja kasumisse jõudmist 2016. aastal.
2013. a. alanud restruktureerimise käigus optimeeris Estonian Air oma lennuvõrgustikku, Selle käigus loobus firma põhitegevusega mitteseotud varadest, vähendas organisatsiooni ja sõlmis koostöölepped n-ö üleliigsete lennukite kasutamiseks.

Seotud lood

Äriplaan 2026

Äriplaan 2026

Uurime välja Eesti majanduse arengusuunad 2026. aastal, et ettevõtjatel ja tippjuhtidel oleks, millele tuginedes järgmist aastat planeerida.

Kas eksport ja kaitsetööstuse areng võiksid Eesti majandusele uue käigu sisse aidata? Kuidas näevad Põhjamaade ettevõtjad ja tippjuhid Eesti võimalusi rahvusvahelisel areenil ning kas nad plaanivad siia investeerida? Kuhu investeerivad ning millele tõmbavad pidurit Eesti ettevõtjad? Missugune on riigi äriplaan 2026. aastaks? Kõigile nendele küsimustele saad vastuse 17. septembril Eesti mõjukaimal majanduskonverentsil Äriplaan!

Enda kogemust tulevad Eestisse jagama ülemaailmse ulatusega Rootsi masina- ja metallitööstusettevõte Hanza AB asutaja ja tegevjuht Erik Stenfors ning Telia Company president ja tegevjuht Patrik Hofbauer.

  • Toimumisaeg:
    17.09.2025
  • Alguseni:
    2 k 29 p 8 t
  • Toimumiskoht:
    Tallinn

Hetkel kuum

Podcastid

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Äripäeva esilehele