Itaalia üks tööstusikoone, autotootja Fiat, on otsustanud 115 aasta järel kodumaalt lahkuda.
Täna tulevad Torinos kokku firmas kontrollosalust omava perekond Agnelli esindajad ja teised investorid, et Fiatile kui Itaalia firmale joon alla tõmmata.
Itaalia-Kanada päritolu tegevjuht Sergio Marchionne, kes viis läbi Fiati ühinemise USA Chrysleriga, viib ettevõtte Hollandi jurisdiktsiooni alla, rajab peakorteri Londonisse ning noteerib firma aktsiad New Yorgi börsil, vahendab agentuur Bloomberg.
Firma uus kosmopoliitne struktuur kajastab sektoris toimunud muutusi, kus rahvuslike tšempionide aeg on ümber. Olles ühendanud jõud USA autotootjaga on Fiatil rohkem väljavaateid globaalses konkurentsis läbi lüüa. Firmat kümme aastat tagasi ohustanud pankrot kinnitas, et Itaalia fookus üksi tulevikku ei kindlusta.
Järgmisel viiel aastal plaanib Fiat investeerida 55 miljardit eurot, et suurendada tootmine 2018. aastaks 7 miljonile autole aastas. Võrdluseks sihib VW tänavu 10 miljoni auto piiri.
Põhja-Ameerika haru, mis lisandus likvideerimise äärel olnud USA kolmanda suurima autotootja Chrysleri ostuga viis aastat tagasi, andis kontserni teise kvartali tegevuskasumist juba 62%. Euroopa haru oli miinuses. Ilma USA divisjonita olnuks Fiat kahjumis nii 2012. kui ka 2013. aastal.
Itaaliast Fiat siiski täielikult ei lahku, haldus- ja IT-funktsioonid jäävad Torinosse. Samuti lubab Marchionne Fiati Itaalia tehastes tootmist jätkata.
See teema pakub huvi? Hakka neid märksõnu jälgima ja saad alati teavituse, kui sel teemal ilmub midagi uut!