• OMX Baltic1,05%306,39
  • OMX Riga0,1%869,15
  • OMX Tallinn1,15%2 031,36
  • OMX Vilnius0,42%1 210,57
  • S&P 5000,41%5 916,93
  • DOW 300,65%42 322,75
  • Nasdaq −0,18%19 112,32
  • FTSE 1000,65%8 689,68
  • Nikkei 2250,00%37 753,72
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,89
  • GBP/EUR0,00%1,19
  • EUR/RUB0,00%90,31
  • OMX Baltic1,05%306,39
  • OMX Riga0,1%869,15
  • OMX Tallinn1,15%2 031,36
  • OMX Vilnius0,42%1 210,57
  • S&P 5000,41%5 916,93
  • DOW 300,65%42 322,75
  • Nasdaq −0,18%19 112,32
  • FTSE 1000,65%8 689,68
  • Nikkei 2250,00%37 753,72
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,89
  • GBP/EUR0,00%1,19
  • EUR/RUB0,00%90,31
  • 01.08.14, 09:50
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Fiat ütleb Itaaliale "ciao"

Itaalia üks tööstusikoone, autotootja Fiat, on otsustanud 115 aasta järel kodumaalt lahkuda.
Täna tulevad Torinos kokku firmas kontrollosalust omava perekond Agnelli esindajad ja teised investorid, et Fiatile kui Itaalia firmale joon alla tõmmata.
Itaalia-Kanada päritolu tegevjuht Sergio Marchionne, kes viis läbi Fiati ühinemise USA Chrysleriga, viib ettevõtte Hollandi jurisdiktsiooni alla, rajab peakorteri Londonisse ning noteerib firma aktsiad New Yorgi börsil, vahendab agentuur Bloomberg.
Firma uus kosmopoliitne struktuur kajastab sektoris toimunud muutusi, kus rahvuslike tšempionide aeg on ümber. Olles ühendanud jõud USA autotootjaga on Fiatil rohkem väljavaateid globaalses konkurentsis läbi lüüa. Firmat kümme aastat tagasi ohustanud pankrot kinnitas, et Itaalia fookus üksi tulevikku ei kindlusta.
Järgmisel viiel aastal plaanib Fiat investeerida 55 miljardit eurot, et suurendada tootmine 2018. aastaks 7 miljonile autole aastas. Võrdluseks sihib VW tänavu 10 miljoni auto piiri.
Põhja-Ameerika haru, mis lisandus likvideerimise äärel olnud USA kolmanda suurima autotootja Chrysleri ostuga viis aastat tagasi, andis kontserni teise kvartali tegevuskasumist juba 62%. Euroopa haru oli miinuses. Ilma USA divisjonita olnuks Fiat kahjumis nii 2012. kui ka 2013. aastal.
Itaaliast Fiat siiski täielikult ei lahku, haldus- ja IT-funktsioonid jäävad Torinosse. Samuti lubab Marchionne Fiati Itaalia tehastes tootmist jätkata.

Seotud lood

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Podcastid

Tagasi Äripäeva esilehele