• OMX Baltic0,22%300,68
  • OMX Riga0,06%893,52
  • OMX Tallinn0,12%2 071,16
  • OMX Vilnius0,3%1 206,04
  • S&P 5000,83%6 279,35
  • DOW 300,77%44 828,53
  • Nasdaq 1,02%20 601,1
  • FTSE 1000,00%8 822,91
  • Nikkei 2250,06%39 810,88
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,16
  • EUR/RUB0,00%92,85
  • OMX Baltic0,22%300,68
  • OMX Riga0,06%893,52
  • OMX Tallinn0,12%2 071,16
  • OMX Vilnius0,3%1 206,04
  • S&P 5000,83%6 279,35
  • DOW 300,77%44 828,53
  • Nasdaq 1,02%20 601,1
  • FTSE 1000,00%8 822,91
  • Nikkei 2250,06%39 810,88
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,16
  • EUR/RUB0,00%92,85
  • 01.08.14, 09:50
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Fiat ütleb Itaaliale "ciao"

Itaalia üks tööstusikoone, autotootja Fiat, on otsustanud 115 aasta järel kodumaalt lahkuda.
Täna tulevad Torinos kokku firmas kontrollosalust omava perekond Agnelli esindajad ja teised investorid, et Fiatile kui Itaalia firmale joon alla tõmmata.
Itaalia-Kanada päritolu tegevjuht Sergio Marchionne, kes viis läbi Fiati ühinemise USA Chrysleriga, viib ettevõtte Hollandi jurisdiktsiooni alla, rajab peakorteri Londonisse ning noteerib firma aktsiad New Yorgi börsil, vahendab agentuur Bloomberg.
Firma uus kosmopoliitne struktuur kajastab sektoris toimunud muutusi, kus rahvuslike tšempionide aeg on ümber. Olles ühendanud jõud USA autotootjaga on Fiatil rohkem väljavaateid globaalses konkurentsis läbi lüüa. Firmat kümme aastat tagasi ohustanud pankrot kinnitas, et Itaalia fookus üksi tulevikku ei kindlusta.

Artikkel jätkub pärast reklaami

Järgmisel viiel aastal plaanib Fiat investeerida 55 miljardit eurot, et suurendada tootmine 2018. aastaks 7 miljonile autole aastas. Võrdluseks sihib VW tänavu 10 miljoni auto piiri.
Põhja-Ameerika haru, mis lisandus likvideerimise äärel olnud USA kolmanda suurima autotootja Chrysleri ostuga viis aastat tagasi, andis kontserni teise kvartali tegevuskasumist juba 62%. Euroopa haru oli miinuses. Ilma USA divisjonita olnuks Fiat kahjumis nii 2012. kui ka 2013. aastal.
Itaaliast Fiat siiski täielikult ei lahku, haldus- ja IT-funktsioonid jäävad Torinosse. Samuti lubab Marchionne Fiati Itaalia tehastes tootmist jätkata.

Seotud lood

Äriplaan 2026

Äriplaan 2026

Uurime välja Eesti majanduse arengusuunad 2026. aastal, et ettevõtjatel ja tippjuhtidel oleks, millele tuginedes järgmist aastat planeerida.

Kas eksport ja kaitsetööstuse areng võiksid Eesti majandusele uue käigu sisse aidata? Kuidas näevad Põhjamaade ettevõtjad ja tippjuhid Eesti võimalusi rahvusvahelisel areenil ning kas nad plaanivad siia investeerida? Kuhu investeerivad ning millele tõmbavad pidurit Eesti ettevõtjad? Missugune on riigi äriplaan 2026. aastaks? Kõigile nendele küsimustele saad vastuse 17. septembril Eesti mõjukaimal majanduskonverentsil Äriplaan!

Enda kogemust tulevad Eestisse jagama ülemaailmse ulatusega Rootsi masina- ja metallitööstusettevõte Hanza AB asutaja ja tegevjuht Erik Stenfors ning Telia Company president ja tegevjuht Patrik Hofbauer.

  • Toimumisaeg:
    17.09.2025
  • Alguseni:
    2 k 10 p 17 t
  • Toimumiskoht:
    Tallinn

Hetkel kuum

Podcastid

Tagasi Äripäeva esilehele