• Jaga lugu:

    Väävlidirektiiv tekitab ahelhinnatõusu

    2015. aastal kehtima hakkav väävlidirektiiv suurendab transpordiettevõtete kulusid.

    Praegu on laevakorstnast väljuva suitsu väävlisisaldus üks protsent, alates uuest aastast peab see vähenema aga kümme korda ehk 0,1 protsendini. See keskkonnasäästu eesmärgi täitmine eeldab aga laevafirmadelt lisainvesteeringuid, mis omakorda toob kaasa hinnatõusu.
    Tallinki juht ja omanik Enn Pant rääkis mullu sügisel Äripäeva konverentsil, et laevapiletite hinnad tõusevad – reisijatel vähem, kaupadel rohkem.
    Selgub, et väävlidirektiiv mõjutab ka transpordiettevõtteid, kelle igakuised kulud kasvavad.
    Eesti autotranspordiettevõtete TOPi esiotsa kuuluva Kauritel OÜ juhataja Marko Novik nentis, et hinnatõusu kõige keerulisem osa on see, kuidas põhjendada kliendile ära asjaolu, et hinnatõus tuleb väävlidirektiivist. “Peame kliendile selgeks tegema, et me ei saa seda raha kuidagimoodi endale, vaid see tuleb hinnatõusust,” lisas Novik, kes tegi ka kiire kalkulatsiooni ning ütles, et ühes kuus tähendaks see ettevõttele enam kui 4100 euro suurust lisakulu. Peamiselt Skandinaavia turul tegutseva ettevõtte juht väitis, et kui vaadata üksikpileti hinnatõusu, siis peaks see olema umbes 50 eurot.
    Novik pani ette, et ehk võiks hakata arvetele väävlidirektiivist tuleneva lisakulu märkima eraldi reale, sest siis on kliendil hinnast selge ülevaade.
    Kaudsed mõjud. Väävlidirektiiv põhjustab ka kaudseid kulusid. Näiteks rääkis Goldline Group OÜ juhatuse liige Asko Osula, et kuigi väävlidirektiiv päris otseselt ettevõtte tegemisi ei mõjuta, avaldub kaudsem mõju ilmselt uue aasta esimese kvartali lõpus või teise kvartali alguses. Nimelt põhjustab väävlidirektiivi kehtima hakkamine tõenäoliselt ka kütusehindade tõusu, mis jõuab ringiga ka transpordiettevõteteni.
    Hind ei tõuse. Statoil Fuel & Retail Eesti ASi peadirektori Kai Realo sõnul kütuse hind siiski ei tõuse ja väävlidirektiivi mõju hinnale on marginaalne. Statoil toob oma kütuse üle lahe Soome rafineerimistehasest. “Mootorikütuste jaehinnale saab muudatuse mõju olla kütuse hinna muid komponente arvesse võttes marginaalne ning ka ei ajenda see võimalik transpordi hinnatõus tegema muutusi mootorikütuste tarnetes, sest ka alternatiivsed transpordilahendused pole soodsamad,” selgitas Realo.
    Jaga lugu:
  • Hetkel kuum

Rasmus Pikkani: ärme investeeri nii, nagu homset ei oleks
Jätkusuutlikule investeerimisele ja pensionifondidele mõtlevad inimesed peaksid lähtuma ennekõike soovist aidata luua endale ning oma järeltulijatele paremat tulevikku, mitte üksnes ahvatlusest haarata kinni järjekordsest uuest ja tulusast investeerimistrendist, kirjutab Luminori Baltikumi pensioniüksuse juht Rasmus Pikkani.
Jätkusuutlikule investeerimisele ja pensionifondidele mõtlevad inimesed peaksid lähtuma ennekõike soovist aidata luua endale ning oma järeltulijatele paremat tulevikku, mitte üksnes ahvatlusest haarata kinni järjekordsest uuest ja tulusast investeerimistrendist, kirjutab Luminori Baltikumi pensioniüksuse juht Rasmus Pikkani.
Spekulatsioonid panid bitcoini tõusma
Nädala alustuseks kerkis bitcoin üle 13%, viies hinna korraks ka üle 39 000 dollari, mis on viimase kuu aja kõrgeim tase, vahendab Yahoo Finance.
Nädala alustuseks kerkis bitcoin üle 13%, viies hinna korraks ka üle 39 000 dollari, mis on viimase kuu aja kõrgeim tase, vahendab Yahoo Finance.
Kahjumit kartnud Põldma pääses ikkagi miinusest
Kui eelmise aasta mais tunnistas Põldma Kaubanduse juht ja omanik Heinar Põldma, et ilmselt tuleb esimest korda ajaloos aasta kahjumiga lõpetada, siis tegelikult läks oluliselt paremini.
Kui eelmise aasta mais tunnistas Põldma Kaubanduse juht ja omanik Heinar Põldma, et ilmselt tuleb esimest korda ajaloos aasta kahjumiga lõpetada, siis tegelikult läks oluliselt paremini.
Venemaa tõstab hoogsalt intresse
Venemaa keskpank tõstis peamised intressimäärad 6,5 protsendini, et võidelda kõrge inflatsiooniga, vahendab CNBC.
Venemaa keskpank tõstis peamised intressimäärad 6,5 protsendini, et võidelda kõrge inflatsiooniga, vahendab CNBC.