• Jaga lugu:
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Palgaralli pole võluvits, mis teeninduse mainet tõstaks

    Teenindajana töötamine oleks justkui häbiasi – midagi, millega õpetajad ähvardavad koolis viletsa õppeedukusega teismelisi. Ninakirtsutamine on seejuures Eesti fenomen, Põhjamaades või Lõuna-Euroopas on see ametikoht täpselt samasugune nagu iga teine. Töö on töö.

    Mis on Eestis teisiti? Miks on sellel tööl kehvem maine kui päästja või abiõpetaja omal? Ühelt poolt seetõttu, et teenindaja ametikoht ja palgatase on alalõpmata meedia hammasrataste vahel. Peavoolu arvamuse põhjal tagaks kohene palgatõus hoobilt teenindaja kõrge taseme, lakkamatu naeratuse, nobedad näpud ja professionaalse enesetäienduse. Palk oleks justkui pühendumuse ostmise valuuta. Aga kas ikka on? Kas päästjal või abiõpetajal on kõrge palk? Kahjuks mitte, aga nende kätte usaldame vajadusel enda ja oma laste elu.
    Pühendumus ei tule palgast. Pühendumuse ja palga seos on oluliselt väiksem, kui seda emotsioonidetulvas tavaliselt arvatakse. Teenindaja maine on täpselt selline, nagu on teenindaja suhtumine klienti. Me kõik teame kindlasti mõnd suurepärast teenindajat, kellel jätkub alati hea sõna ja nõuanne, aga ka sellist, kes klienti altkulmu piieldes päeva õhtusse saadab. Kindlasti ei muutu teenindustööd põlgav inimene üleöö ideaalseks teenindajaks, kui tema pangakontole palgapäeval sada eurot rohkem laekub.
    Teenindaja maine on alla tõmmanud inimesed, kellel pole sellele ametile vajalikke eeldusi ning on tulnud parema valiku puudumisel pelgalt kohta täitma. Siinkohal tuleb peeglisse vaadata juhtidel, kes on valed  inimesed oma organisatsiooni lubanud. Paraku tõmbab klienti mitteväärtustav töötaja alla ameti maine ja peletab eemale heade eeldustega inimesed.
    Suhtumine loeb. Hüppeline palgatõus või kampaania korras teenindaja maine parandamine pole võluvits, pigem tupiktee. Ükski loosung ei paranda teenindajaameti mainet, kui sulle vaatab õhtul leti tagant vastu morn teenindaja. Mainet saab parandada vaid teeninduskvaliteedi muutus. See sõltub omakorda juhtimiskvaliteedist. Vaid töötajat hindav personalipoliitika tagab ettevõtjale lojaalsed ja professionaalsed teenindajad, keda kliendid teavad nägu- ja nimepidi. Naerusuine ja abivalmis teenindaja teeb päeva paremaks ka kliendil, kes jätab omakorda ettevõtjale rohkem raha. Lisavahendid annavad võimaluse inimeste paremaks motiveerimiseks ning kvaliteetsemaks värbamiseks. Kõik on omavahel seotud ning võtmesõnadeks on juhtimiskvaliteet, värbamispoliitika ja suhtumine inimestesse. Eestis on selles osas veel pikk tee käia.
    Jaga lugu:
  • Hetkel kuum

Tegelikult oleme me eriolukorras – käitugem siis vastavalt
Meile on jäetud praeguses koroonakriisis suhteliselt palju vabadust, kuid kui me sellega paremini ümber käima ei hakka, siis võib-olla mitte lõpmatuseni, kirjutab Äripäev juhtkirjas.
Meile on jäetud praeguses koroonakriisis suhteliselt palju vabadust, kuid kui me sellega paremini ümber käima ei hakka, siis võib-olla mitte lõpmatuseni, kirjutab Äripäev juhtkirjas.
Dow Jones lõpetas nädala ajaloolise tipptulemusega
Dow Jonesi tööstuskeskmine tõusis täna 0,21% ja sulgus 35 677,02 punktil, mis on ajaloo kõrgeim tulemus.
Dow Jonesi tööstuskeskmine tõusis täna 0,21% ja sulgus 35 677,02 punktil, mis on ajaloo kõrgeim tulemus.
Reklaamimüügi TOPi võitja: olime valmis suuremaks kukkumiseks
Äripäeva reklaamimüügi TOPi võitis Postimees Grupp, mille müügidirektori Taavi Lätti sõnul oldi eelmisel aastal valmis suuremaks kukkumiseks, kuna reklaamimüük sai koroonakriisist tugevalt pihta.
Äripäeva reklaamimüügi TOPi võitis Postimees Grupp, mille müügidirektori Taavi Lätti sõnul oldi eelmisel aastal valmis suuremaks kukkumiseks, kuna reklaamimüük sai koroonakriisist tugevalt pihta.
Fotod: varju hoidnud ERIALi niiditõmbajad astusid kohtu ette
Kohe algab Hoiu-laenuühistuga ERIAL seotud isikute kriminaalasjas esimene sisuline arutelu.
Kohe algab Hoiu-laenuühistuga ERIAL seotud isikute kriminaalasjas esimene sisuline arutelu.