• OMX Baltic−0,42%300,01
  • OMX Riga−0,06%892,98
  • OMX Tallinn−0,6%2 068,62
  • OMX Vilnius0,24%1 202,47
  • S&P 5000,47%6 227,42
  • DOW 30−0,02%44 484,42
  • Nasdaq 0,94%20 393,13
  • FTSE 100−0,12%8 774,69
  • Nikkei 225−0,09%39 727,65
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,16
  • EUR/RUB0,00%93,09
  • OMX Baltic−0,42%300,01
  • OMX Riga−0,06%892,98
  • OMX Tallinn−0,6%2 068,62
  • OMX Vilnius0,24%1 202,47
  • S&P 5000,47%6 227,42
  • DOW 30−0,02%44 484,42
  • Nasdaq 0,94%20 393,13
  • FTSE 100−0,12%8 774,69
  • Nikkei 225−0,09%39 727,65
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,16
  • EUR/RUB0,00%93,09
  • 03.01.15, 09:00
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Kas Tesla suudab üle elada bensiini hinnalanguse?

Kõik armastavad Tesla Motorsit. Kuid kas elektriautosid tootev ettevõte suudab üle elada odava nafta- ja kütusehinna, küsib MarketWatchi kolumnist Brett Arends.
Tesla Model S
  • Tesla Model S
  • Foto: Bloomberg
Thomson Reutersi andmetel on 13 Wall Streeti analüütikut hinnanud Tesla aktsiat „ostuks“ või „tugevaks ostuks“. Vaid üks analüütik arvab, et aktsia on hetkel teistega võrreldes kehv. Mitte ükski analüütik aga ei soovita Tesla aktsiat müüa.
Tesla aktsia on tõusnud vähem kui kahe aastaga 37 dollarilt 223 dollarini – tänaseks kaupleb ettevõtte aktsia hinnatasemel, mis on seitse korda kõrgem, kui prognoositud aastane käive. Aktsia hind on aga prognoositud kasumist aktsia kohta lausa 360 korda kõrgem.
Tesla ennustab, et sellel aastal tuleb ettevõttel vastu võtta 100 miljoni dollarine kahjum. Sellele vaatamata on Tesla turuväärtus kerkinud 28 miljardi dollarini.

Artikkel jätkub pärast reklaami

Asutaja, tegevjuht ja superettevõtja Elon Musk on Wall Streeti jaoks kasvava aktsiaturu kontekstis kui kirss tordil. Ta on pakkunud Tesla kaudu suurinvestoritele erakordseid tootlusi.
Kui vaid bensiini hinnad poleks niivõrd palju langenud.
Inimesed võivad ju Tesla ihaldatud elektriautosid 70 000 dollari eest jätkuvalt osta, aga kõrgemate kütusehindadega oli neid palju lihtsam müüa. USA-s on näteks bensiini hind langenud 3,70 dollarilt 2,25 dollarile galloni kohta (0,81 eurolt 0,49 eurole liitri kohta).
Pole seega ime, et Tesla aktsia on oma septembris saavutatud kõigi aegade rekordist (286 dollarit) taandunud juba ligi 25 protsenti. Viimase kolme kuu jooksul, mil nafta hinnalangus on kiirenenud, on Tesla jäänud kõvasti alla nii Nasdaq Composite kui ka S&P500 indeksitele. Muski enda varade koguväärtus on  langenud aga üle miljardi dollari.
Autoostjad reageerivad muutustele väga kiiresti.
Autoturu uuringutega tegelev ettevõtte Edmunds leidis, et veoautod ja teised bensiini õgivad sõidukid on jälle moes – nende müük on kasvama hakanud. Hübriidide, elektriautode ja teiste kütusesäästlike sõidukite müük on aga äkitselt langenud.
Ajaperioodil maist kuni novembrini vähenes hübriidide ja elektriautode müügi osakaal koguturust 4,1 protsendilt 3,2 protsendile. Veoautode, pakiautode ja linnamaasturite müük moodustas aga turust 55 protsenti, mis on kõrgeim näitaja alates 2011. aastast.
Detsembri numbrid näitavad tõenäoliselt sama, sest bensiinihinnad on jätkuvalt langenud.

Artikkel jätkub pärast reklaami

Kas see on piisav, et Tesla teelt kõrvale juhtida, on teine teema. Üldiselt võiks niivõrd ülerahvastatud ja armastatud aktsiat vältida, kuid see sõltub ka inimese iseloomust. Autofännid armastavad Tesla sõidukeid ja tundub, et Musk suudab neid ka hästi turustada.
Ei ole ju kindlalt teada, kas madalad naftahinnad püsivad pikaajaliselt madalad või on tegu ajutise olukorraga.
Üks asi aga tõstab bensiinihinda ja seega ka Tesla hinda – iga kord, kui hinnad langevad, hakkavad inimesed rohkem kütust tarbima. Bensiinihinnad on madalal püsinud 6 kuu vältel, kuid USA tarbijad ostavad juba linnamaastureid ning loobuvad kütusesäästlikest autodest. Kui aga piisav hulk inimesi seda teeb, hakkab nõudlus suurenema, mis omakorda tõstab hindu.

Seotud lood

Äriplaan 2026

Äriplaan 2026

Uurime välja Eesti majanduse arengusuunad 2026. aastal, et ettevõtjatel ja tippjuhtidel oleks, millele tuginedes järgmist aastat planeerida.

Kas eksport ja kaitsetööstuse areng võiksid Eesti majandusele uue käigu sisse aidata? Kuidas näevad Põhjamaade ettevõtjad ja tippjuhid Eesti võimalusi rahvusvahelisel areenil ning kas nad plaanivad siia investeerida? Kuhu investeerivad ning millele tõmbavad pidurit Eesti ettevõtjad? Missugune on riigi äriplaan 2026. aastaks? Kõigile nendele küsimustele saad vastuse 17. septembril Eesti mõjukaimal majanduskonverentsil Äriplaan!

Enda kogemust tulevad Eestisse jagama ülemaailmse ulatusega Rootsi masina- ja metallitööstusettevõte Hanza AB asutaja ja tegevjuht Erik Stenfors ning Telia Company president ja tegevjuht Patrik Hofbauer.

  • Toimumisaeg:
    17.09.2025
  • Alguseni:
    2 k 13 p 24 t
  • Toimumiskoht:
    Tallinn

Hetkel kuum

Podcastid

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Äripäeva esilehele