Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Kas Tesla suudab üle elada bensiini hinnalanguse?

    Tesla Model SFoto: Bloomberg

    Kõik armastavad Tesla Motorsit. Kuid kas elektriautosid tootev ettevõte suudab üle elada odava nafta- ja kütusehinna, küsib MarketWatchi kolumnist Brett Arends.

    Thomson Reutersi andmetel on 13 Wall Streeti analüütikut hinnanud Tesla aktsiat „ostuks“ või „tugevaks ostuks“. Vaid üks analüütik arvab, et aktsia on hetkel teistega võrreldes kehv. Mitte ükski analüütik aga ei soovita Tesla aktsiat müüa.
    Tesla aktsia on tõusnud vähem kui kahe aastaga 37 dollarilt 223 dollarini – tänaseks kaupleb ettevõtte aktsia hinnatasemel, mis on seitse korda kõrgem, kui prognoositud aastane käive. Aktsia hind on aga prognoositud kasumist aktsia kohta lausa 360 korda kõrgem.
    Tesla ennustab, et sellel aastal tuleb ettevõttel vastu võtta 100 miljoni dollarine kahjum. Sellele vaatamata on Tesla turuväärtus kerkinud 28 miljardi dollarini.
    Asutaja, tegevjuht ja superettevõtja Elon Musk on Wall Streeti jaoks kasvava aktsiaturu kontekstis kui kirss tordil. Ta on pakkunud Tesla kaudu suurinvestoritele erakordseid tootlusi.
    Kui vaid bensiini hinnad poleks niivõrd palju langenud.
    Inimesed võivad ju Tesla ihaldatud elektriautosid 70 000 dollari eest jätkuvalt osta, aga kõrgemate kütusehindadega oli neid palju lihtsam müüa. USA-s on näteks bensiini hind langenud 3,70 dollarilt 2,25 dollarile galloni kohta (0,81 eurolt 0,49 eurole liitri kohta).
    Pole seega ime, et Tesla aktsia on oma septembris saavutatud kõigi aegade rekordist (286 dollarit) taandunud juba ligi 25 protsenti. Viimase kolme kuu jooksul, mil nafta hinnalangus on kiirenenud, on Tesla jäänud kõvasti alla nii Nasdaq Composite kui ka S&P500 indeksitele. Muski enda varade koguväärtus on  langenud aga üle miljardi dollari.
    Autoostjad reageerivad muutustele väga kiiresti.
    Autoturu uuringutega tegelev ettevõtte Edmunds leidis, et veoautod ja teised bensiini õgivad sõidukid on jälle moes – nende müük on kasvama hakanud. Hübriidide, elektriautode ja teiste kütusesäästlike sõidukite müük on aga äkitselt langenud.
    Ajaperioodil maist kuni novembrini vähenes hübriidide ja elektriautode müügi osakaal koguturust 4,1 protsendilt 3,2 protsendile. Veoautode, pakiautode ja linnamaasturite müük moodustas aga turust 55 protsenti, mis on kõrgeim näitaja alates 2011. aastast.
    Detsembri numbrid näitavad tõenäoliselt sama, sest bensiinihinnad on jätkuvalt langenud.
    Kas see on piisav, et Tesla teelt kõrvale juhtida, on teine teema. Üldiselt võiks niivõrd ülerahvastatud ja armastatud aktsiat vältida, kuid see sõltub ka inimese iseloomust. Autofännid armastavad Tesla sõidukeid ja tundub, et Musk suudab neid ka hästi turustada.
    Ei ole ju kindlalt teada, kas madalad naftahinnad püsivad pikaajaliselt madalad või on tegu ajutise olukorraga.
    Üks asi aga tõstab bensiinihinda ja seega ka Tesla hinda – iga kord, kui hinnad langevad, hakkavad inimesed rohkem kütust tarbima. Bensiinihinnad on madalal püsinud 6 kuu vältel, kuid USA tarbijad ostavad juba linnamaastureid ning loobuvad kütusesäästlikest autodest. Kui aga piisav hulk inimesi seda teeb, hakkab nõudlus suurenema, mis omakorda tõstab hindu.
  • Hetkel kuum
Ekspert: ärme rabista kohustuslike e-arvete jõustamisega
Ettevõtetel tasub juba praegu lepingus paika panna arve esitamise viis, muidu võib valitsusest riigikogu menetlusse saadetud eelnõu järgi enese teadmata nõustuda e-arve esitamise kohustusega, kirjutab äriõiguse ekspert ja kauaaegne ettevõtjate õigusnõustaja, advokaadibüroo RASK partner Annika Vait.
Ettevõtetel tasub juba praegu lepingus paika panna arve esitamise viis, muidu võib valitsusest riigikogu menetlusse saadetud eelnõu järgi enese teadmata nõustuda e-arve esitamise kohustusega, kirjutab äriõiguse ekspert ja kauaaegne ettevõtjate õigusnõustaja, advokaadibüroo RASK partner Annika Vait.
USA aktsiaturul näitavad ralli märke uued sektorid
Neljapäeval USA aktsiad tõusid, kuna prognoositust suurem arv töötu abirahade taotlusi näitas, et tööjõuturg jätkab jahtumist, vahendas Yahoo Finance.
Neljapäeval USA aktsiad tõusid, kuna prognoositust suurem arv töötu abirahade taotlusi näitas, et tööjõuturg jätkab jahtumist, vahendas Yahoo Finance.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Aastaaruande esitamine saab olla lihtne ehk rakendus, mis muudab mikroettevõtjate elu
Paljud väikeettevõtted on hädas majandusaasta aruande koostamisega. Tänavu aasta alguses kustutati äriregistrist koguni 23 000 ettevõtet, kellel oli pikem aruande esitamise võlgnevus. Väikefirmade valupunkti aitab leevendada tööriist nimega minuaastaaruanne.ee.
Paljud väikeettevõtted on hädas majandusaasta aruande koostamisega. Tänavu aasta alguses kustutati äriregistrist koguni 23 000 ettevõtet, kellel oli pikem aruande esitamise võlgnevus. Väikefirmade valupunkti aitab leevendada tööriist nimega minuaastaaruanne.ee.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Uusi turge vallutava Eesti firma toodet jäljendavad nii hiinlased kui britid
Pärnumaal toodetud kännupuurid viisid masinatööstuse Dipperfox Euroopa kõige kiiremini kasvavate ettevõtete etteotsa, kuid ainulaadse toote menu sütitab jäljendajaid Hiinast kuni Ühendkuningriigini.
Pärnumaal toodetud kännupuurid viisid masinatööstuse Dipperfox Euroopa kõige kiiremini kasvavate ettevõtete etteotsa, kuid ainulaadse toote menu sütitab jäljendajaid Hiinast kuni Ühendkuningriigini.
Rektor: tehisintellektile saab anda osa juhtimisülesandeid
Mainori rektor Andrus Pedai andis ülevaate, kuidas saaksid juhid kasutada tehisintellekti enda töö hõlbustamiseks.
Mainori rektor Andrus Pedai andis ülevaate, kuidas saaksid juhid kasutada tehisintellekti enda töö hõlbustamiseks.
Juhtimisekspert: enne muudatuste tegemist peab jalgealune stabiilne olema
Küsimusele, kuidas käib ettevõtte muutuste suhtes vastupidavamaks muutmine, ütleb organisatsioonijuhtimise ekspert Liina Randmann saates “Rohepöörde praktikud“, et sellist ühest retsepti, et “hakkame nüüd nii tegema ja korras!”, ei ole.
Küsimusele, kuidas käib ettevõtte muutuste suhtes vastupidavamaks muutmine, ütleb organisatsioonijuhtimise ekspert Liina Randmann saates “Rohepöörde praktikud“, et sellist ühest retsepti, et “hakkame nüüd nii tegema ja korras!”, ei ole.
Kas raskevõitu jalaga Auto-Marko on liikluses probleemiks?
Autoentusiast võib olla keskmisest oluliselt teadlikum ja tähelepanelikum autojuht, ent teistest kiiremini sõites muudab ta end kaasliiklejate vigade suhtes ohustatumaks, selgitab staažikas liikluskoolitaja Indrek Madar.
Autoentusiast võib olla keskmisest oluliselt teadlikum ja tähelepanelikum autojuht, ent teistest kiiremini sõites muudab ta end kaasliiklejate vigade suhtes ohustatumaks, selgitab staažikas liikluskoolitaja Indrek Madar.
Raadiohommikus: juhtimisest, kinnisvarast ja kliimaseadusest tööstusele
Reedene raadiohommik vaatleb äsja avalikustatud kliimaseadust, kuid juttu tuleb just selle mõjust tööstusele. Räägime, kuidas mõjutab kavandatav seadus Heidelberg Materials Kundat ehk endist Kunda Nordic Tsementi. Samuti tuleb juttu sellest, kuidas läheb ettevõttel praegu.
Reedene raadiohommik vaatleb äsja avalikustatud kliimaseadust, kuid juttu tuleb just selle mõjust tööstusele. Räägime, kuidas mõjutab kavandatav seadus Heidelberg Materials Kundat ehk endist Kunda Nordic Tsementi. Samuti tuleb juttu sellest, kuidas läheb ettevõttel praegu.
Vene gaasitootjad saavad Euroopalt uue löögi
Euroopa Komisjon arutab kolmapäeval uusi sanktsioone, mis peaksid kärpima Venemaa gaasitulu. Samas ei pane need Euroopa riikidele keeldu Vene gaasi enda tarbeks sisse osta.
Euroopa Komisjon arutab kolmapäeval uusi sanktsioone, mis peaksid kärpima Venemaa gaasitulu. Samas ei pane need Euroopa riikidele keeldu Vene gaasi enda tarbeks sisse osta.