Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Tulevikuauto pole Tesla

    Arvatakse, et tuleviku auto meenutab golfiväljakutelt tuttavaid elektrisõidukeid.Foto: epa

    Nimelt leiavad mitmed uurijad, et tulevikuauto meenutab hoopis golfiväljakutelt tuttavat elektriautot, kirjutab Green Car Reports.

    Muuseas, Tesla kohta arvatakse, et tegu on lihtsalt praegu autoturul olevate autode täiustusega, mitte aga võimaliku tulevikuautoga.
    Harvard Business Schooli mõttekoja liige Thomas Bartman märgib oma uuringus, mis ilmus väljaandes Harvard Business Review, et tulevikus vuravad teedel ringi hoopis väikesed, aeglased ning golfiväljakute autosid meenutavad elektrisõidukid. Bartman väidab oma artiklis, et seesuguste autode vajalikkus tõuseb üha enam, kuna suurlinnade sõiduteedel sõidab üha enam autosid. Samuti kirjutab Bartman, et sellised väikeautod on odavamad osta ning pidada, samuti on nende aeglus positiivne, kuna suurendab jalakäijate turvatunnet. Samuti on seesuguseid sõidukeid lihtne parkida ning kitsastel tänavatel sõitmine pole mingi probleem.
    Bartman märgib ka, et selliseid väikeautosid juba toodetakse, ent nende turuosa on väga madal ning neist ei räägita sisuliselt üldse. 
    Miinuspoolena toob ta tulevikuautodeks ristitud sõidukite puhul välja selle, et nende aku kestab vähe aega. Samas põhjendab ta kohe, et akude kestvus üha paraneb ning kokkuvõttes muutub see tehnoloogia ka üha odavamaks.
    Green Car Reports analüüsis Bartmani artiklit ning märgib, et kuigi Bartmanni välja käidud idee on võimalik, unustab too ära, et seesugustel autodel pole sisuliselt mitte mingisuguseid turvaelemente. Seega isegi kui sõita New Yorgis, kus kiiruslimiit on umbes 40 km/h, ei taha mitte keegi sattuda seesuguse „õrna“ sõidukiga liiklusõnnetusse.  
    Siiski arvatakse, et neid inimesi, kes tulevikus oma auto sellise väikse sõiduki vastu välja vahetavad, on üsna palju. Muuseas, seesuguseid väikseid sõidukeid ei arvata ilmuvat mitte niivõrd Ameerika või Euroopa linnapilti, vaid hoopis Hiinasse, kus linnastumine on võtmas aina laiemaid mõõtmeid.
    Samuti avaldab Green Car Reports, et Bartman on alahinnanud Tesla mõju autotööstusele. Väljaanne küsib, kas General Motors oleks tulnud välja 2011. aastal oma elektriautoga Chevy Volt, kui Teslat poleks üldse eksisteerinud? Kas iga Saksa autotootja oleks plaaninud teha kuni 400 kilomeetrit kestva akuga elektriauto, kui poleks olnud Teslat? Green Car Reports väidab, et nemad julgevad selles kõigest igati kahelda. 
  • Hetkel kuum
Karmo Tüür: kuriusklikkus saadab ökosurma
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Facebooki emafirma ületas ootusi ja valmistas pettumust üheaegselt
Facebooki emafirma Meta teatas kolmapäeval oma esimese kvartali tulemused, mis ületasid analüütikute ootusi. Samas avalikustas ettevõte teise kvartali prognoosi, mis valmistas investoritele pettumust ning viis aktsia pärast börsi sulgemist üle 10% langema, vahendas Yahoo Finance.
Facebooki emafirma Meta teatas kolmapäeval oma esimese kvartali tulemused, mis ületasid analüütikute ootusi. Samas avalikustas ettevõte teise kvartali prognoosi, mis valmistas investoritele pettumust ning viis aktsia pärast börsi sulgemist üle 10% langema, vahendas Yahoo Finance.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Metallitööstus sunnib end raskel ajal vastu võtma iga töö
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Eesti üks paremaid juhte: uhke tunnistada, et olen palju vigu teinud “Juhi juttude” värskes saates Annika Arras
"Olen elus nii palju vigu teinud, seda on uhke tunnistada," ütleb saates selle aasta parima juhi konkursi üks finaliste, Miltton New Nordicsi juht Annika Arras. "Mingites asjades läbipõrumine on hädavajalik."
"Olen elus nii palju vigu teinud, seda on uhke tunnistada," ütleb saates selle aasta parima juhi konkursi üks finaliste, Miltton New Nordicsi juht Annika Arras. "Mingites asjades läbipõrumine on hädavajalik."
Karmo Tüür: kuriusklikkus saadab ökosurma
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Tesla plaan keskenduda odavamatele sõidukitele kergitas aktsia hinda
Tesla avaldas eile plaani, mille kohaselt hakatakse tootma soodsamaid sõidukeid juba selle aasta lõpus. Tootmine hakkaks toimuma olemasolevates tehastes, mis lööb plaani segamini seoses Mehhikosse ja Indiasse kavandatavate uute tehastega. Pärast seda teadet on Tesla aktsia hind hakanud taas tõusma.
Tesla avaldas eile plaani, mille kohaselt hakatakse tootma soodsamaid sõidukeid juba selle aasta lõpus. Tootmine hakkaks toimuma olemasolevates tehastes, mis lööb plaani segamini seoses Mehhikosse ja Indiasse kavandatavate uute tehastega. Pärast seda teadet on Tesla aktsia hind hakanud taas tõusma.
Robotit arendav Eesti idufirma kaasas 1,5 miljonit eurot
Eesti idufirma 10Lines kindlustas 1,5 miljoni euro suuruse investeeringu, et laiendada tegevust Ameerika Ühendriikides.
Eesti idufirma 10Lines kindlustas 1,5 miljoni euro suuruse investeeringu, et laiendada tegevust Ameerika Ühendriikides.
Savisaare sõnul oli tema Tallinna tööots rohkem hobi
Tallinna linnainkubaatorilt 1500 eurot kuus tasku pistnud Erki Savisaare jaoks oli tegemist niisama lihtsa tuluga, mille jaoks vaeva ei pidanud nägema ja mis tema vallajuhi tööd ei seganud.
Tallinna linnainkubaatorilt 1500 eurot kuus tasku pistnud Erki Savisaare jaoks oli tegemist niisama lihtsa tuluga, mille jaoks vaeva ei pidanud nägema ja mis tema vallajuhi tööd ei seganud.