Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Kärpekäärid üle elanud Finnair tahab Eestis kasvada

    Finnairi kommertsdirektor Juha Järvinen usub, et lennufirmal on Eestis rohkelt turgu.Foto: Andres Haabu

    Soome lennufirma Finnair viis ellu kulude kärpimise programmi ja tegi palju investeeringuid, et ettevõtte tulu taas kasvama panna. Ühe kasvukohana nähakse Eesti turgu.

    Finnairi kommertsdirektor Juha Järvinen rääkis, et Finnair näeb Eestit oma teise koduturuna ja tahab siin rohkem kasvada. Siiski ei plaani ettevõte hakata Tallinnast mujale sõitma kui Helsingisse.
    Millised on Finnairi plaanid Eestis?
    Finnair on viimastel aastatel mitu muutust teinud ja läbinud ka kulude kärpimise programmi. See on olnud vajalik järgmiste sammude astumiseks ja Finnairi tegevuse laiendamiseks. Näiteks ostame sel aastal 19 uut lennukit ja toome Euroopas esimesena turule Airbus A350 lennukid.
    Peame Eestit oma teiseks koduturuks ja kavatseme siinsete lendude arvu suurendada. Järgmisest aastast hakkame Tallinna-Helsingi liinil sõitma seitse korda nädalas. Kui praegu on meil 39 sõitu nädalas, siis järgmisest aastast on 44. Lisaks veel seitse lendu nädalas Tartu-Helsingi liinil. Lennud on organiseeritud nii, et need oleksid ühendatud meie Aasia ja Põhja-Ameerika lendudega. Sel aastal alustasime lende Miamisse, eelmisel nädalal alustasime lende Chicagosse. Uute lennukite tulekutega avame loodetavasti uued sihtkohad Aasias järgmisel aastal.
    Praegu lendab Finnair Tallinnast ja Tartust vaid Helsingisse. Miks te pole veel lisanud otselende ka muudesse, kaugematesse sihtkohtadesse?
    Arvame, et parim viis on lennata siiski Helsingi kaudu, sest see annab rohkem võimalusi erinevateks sihtkohtadeks. Samuti saame sedasi teha mitu väljalendu päevas. Pealegi kestab sõit Tallinnast Helsingisse vaid 30 minutit. Kui lennuliiklus ja nõudlus tiheneb, saame hakata ka suuremate lennukitega lendama.
    Nii et Eesti peaks olema pigem õnnelik, et Vantaa lennujaam meile nii lähedal on?
    Jah, seal on 50 miljonit reisijat aastas. Finnairil oli mullu 9,6 miljonit reisijat, kuid sel aastal plaanime 10 miljoni piiri ületada.
    Millised on teie plaanid Läti ja Leeduga?
    Ka neid riike peame osaks enda nii-öelda laienenud koduturust. Seal keskendume rohkem pikematele reisidele Aasiasse ja Põhja-Ameerikasse. Praegu oleme sealsete lendude arvude ja muude pakkumistega rahul. Kui näeme, et nõudlus suureneb, lisame kindlasti ka sinna lende juurde. Eestis oleme näiteks peale Estonian Airi suuruselt teine lennufirma ja tahame siin oma positsiooni tugevdada. Praegu on meie käes umbes 12% Eesti turust.
    Mis te arvate Estonian Airi praegusest olukorrast? Kas erainvestorite kaasamine päästab lennufirma?
    Ma ei tea Estonian Airi siseinfot, nii et ma ei saa seda kommenteerida. Finnair keskendub enda turupositsiooni tugevdamisele. Nad on meie konkurendid ja me austame neid. Ma elasin Tallinnas neli aastat, nii et tean meie vastast hästi.

    Finnairi majandustulemused

    2014. aasta käive oli 2,28 miljardit eurot, langes aastaga 4,8%.

    Maksueelne kahjum oli mullu 99,1 miljonit eurot.

    2013. aasta maksueelne kasum oli 27 miljonit eurot.

    Opereerimiskuludega jäädi 36,5 miljoni euroga kahjumisse.

    Allikas: Finnair

    Miks Finnair Estonian Airi osta ei tahtnud?
    Ma olen Finnairis olnud umbes kolm aastat, nii et mul on raske sellele küsimusele vastata.
    Eesti lennunduse üks murekoht on, et meie lennujaam on väga väike ja vaikne. Mida soovitaksite meil teha, et siinset lennuliiklust elavdada ja siia rohkem otselende meelitada?
    Tallinn on atraktiivne sihtkoht, seega peaks seda veelgi rohkem reklaamima. Meie teeme näiteks koostööd Eesti turismibüroodega, et Tallinnat ka Aasias turustada. Aasias, muide, on Eesti vastu suur huvi. Finnair töötab praegu välja ka pakkumisi, millega saaksid turistid mitmes kohas peatuda kauemaks, kui vaid ümbersõiduks või läbipõikamiseks. Tallinn on selleks väga hea koht.
    Praegust lennuturgu kipuvad üle võtma erinevad odavlennufirmad, kes pakuvad väga madalaid hindasid. Kuidas püüate nendega konkurentsis püsida?
    Konkurents on väga tihe, kuid usume, et suudame nendega konkureerida. Ka meil on nüüd odavamaid lennupakkumisi. Näiteks rakendasime just Finnair Light hinnad, millega on ilma ära antava pagasita odavam lennata. Pikkadel reisidel on meil juures ka uued mugavused – näiteks saab vaid 70 euro eest endale täiendavat jalaruumi osta. Nii öelda tavalennufirmad konkureerivad erinevate hindade ja valikutega. Lõplik otsus, millist varianti eelistada, on kliendi teha.
    Finnair püsib konkurentsis ka tänu kaubaveoteenustele. Hakkasime just mais ehitama uut kaubaveoterminali, miks peaks valmima 2017. aasta teises kvartalis. Investeering läheb maksma 80 miljonit eurot. Kaubaveol on meie käibes suur osakaal, umbes 20%.
    Finnair on palju kärpeid ja investeeringuid teinud – mis on teie selle aasta kasumi ja käibe eesmärgid?
    Me pole veel numbritest avalikult rääkinud. Loomulikult ootame kasumlikku aastat. Mõned hinnad on langenud ja see aitab kaasa. Samuti aitavad uued lennukid kulusid kokku hoida, sest nende ülalpidamine on odavam. Ühe uue lennuki pealt hoiame aastas kokku 10 miljonit eurot. See on suur sääst.
    Kuidas mõjutab teie tegevust see, et venelased enam nii palju ei reisi?
    Tõsi, alates möödunud suvest oleme tõesti märganud vene turistide langust, kuid mitte dramaatiliselt. Samas tulevad näiteks Peterburi reisijad tihtipeale Soome hoops rongi või autoga, mitte lennukitega. Meil on praegu Venemaal kuus sihtkohta.
    Kui suure osa Vene turistid teie klientuurist moodustavad?
    Nende osakaal on üsna väike, enamasti lendavad venelased meiega New Yorki, Miamisse ja Taisse. Kuigi olukord on üsna normaalne olnud, loodame, et praegune Vene olukord stabiliseerub.
  • Hetkel kuum
Karmo Tüür: kuriusklikkus saadab ökosurma
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Facebooki emafirma ületas ootusi ja valmistas pettumust üheaegselt
Facebooki emafirma Meta teatas kolmapäeval oma esimese kvartali tulemused, mis ületasid analüütikute ootusi. Samas avalikustas ettevõte teise kvartali prognoosi, mis valmistas investoritele pettumust ning viis aktsia pärast börsi sulgemist üle 10% langema, vahendas Yahoo Finance.
Facebooki emafirma Meta teatas kolmapäeval oma esimese kvartali tulemused, mis ületasid analüütikute ootusi. Samas avalikustas ettevõte teise kvartali prognoosi, mis valmistas investoritele pettumust ning viis aktsia pärast börsi sulgemist üle 10% langema, vahendas Yahoo Finance.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Metallitööstus sunnib end raskel ajal vastu võtma iga töö
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Eesti üks paremaid juhte: uhke tunnistada, et olen palju vigu teinud “Juhi juttude” värskes saates Annika Arras
"Olen elus nii palju vigu teinud, seda on uhke tunnistada," ütleb saates selle aasta parima juhi konkursi üks finaliste, Miltton New Nordicsi juht Annika Arras. "Mingites asjades läbipõrumine on hädavajalik."
"Olen elus nii palju vigu teinud, seda on uhke tunnistada," ütleb saates selle aasta parima juhi konkursi üks finaliste, Miltton New Nordicsi juht Annika Arras. "Mingites asjades läbipõrumine on hädavajalik."
Karmo Tüür: kuriusklikkus saadab ökosurma
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Tesla plaan keskenduda odavamatele sõidukitele kergitas aktsia hinda
Tesla avaldas eile plaani, mille kohaselt hakatakse tootma soodsamaid sõidukeid juba selle aasta lõpus. Tootmine hakkaks toimuma olemasolevates tehastes, mis lööb plaani segamini seoses Mehhikosse ja Indiasse kavandatavate uute tehastega. Pärast seda teadet on Tesla aktsia hind hakanud taas tõusma.
Tesla avaldas eile plaani, mille kohaselt hakatakse tootma soodsamaid sõidukeid juba selle aasta lõpus. Tootmine hakkaks toimuma olemasolevates tehastes, mis lööb plaani segamini seoses Mehhikosse ja Indiasse kavandatavate uute tehastega. Pärast seda teadet on Tesla aktsia hind hakanud taas tõusma.
Taristufirma müüs osa ärist soomlastele
Taristuettevõte KMG OÜ müüs osa oma markeeringuüksuse Soome Hot Mix Group Oy-le kuuluvale Hot Est OÜ-le.
Taristuettevõte KMG OÜ müüs osa oma markeeringuüksuse Soome Hot Mix Group Oy-le kuuluvale Hot Est OÜ-le.
SEB kolme kuu kasum kahanes 31 miljoni euroni
SEB Pank teenis tänavu esimeses kvartalis kasumit 31,4 miljonit eurot, samas kui mullu samal ajal ulatus näitaja 50,9 miljonini.
SEB Pank teenis tänavu esimeses kvartalis kasumit 31,4 miljonit eurot, samas kui mullu samal ajal ulatus näitaja 50,9 miljonini.