• OMX Baltic0,01%300,04
  • OMX Riga0,11%893,97
  • OMX Tallinn0,00%2 068,71
  • OMX Vilnius0,21%1 204,98
  • S&P 5000,83%6 279,35
  • DOW 300,77%44 828,53
  • Nasdaq 1,02%20 601,1
  • FTSE 1000,55%8 823,2
  • Nikkei 2250,06%39 785,9
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,16
  • EUR/RUB0,00%92,94
  • OMX Baltic0,01%300,04
  • OMX Riga0,11%893,97
  • OMX Tallinn0,00%2 068,71
  • OMX Vilnius0,21%1 204,98
  • S&P 5000,83%6 279,35
  • DOW 300,77%44 828,53
  • Nasdaq 1,02%20 601,1
  • FTSE 1000,55%8 823,2
  • Nikkei 2250,06%39 785,9
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,16
  • EUR/RUB0,00%92,94
  • 05.10.15, 16:15
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Air France koondab 2900 töötajat

Prantsuse-Hollandi lennukompanii Air France-KLM Prantsuse haru teatas, et koondab umbes 2900 inimest ja tühistab uute lennukite tellimuse, kuna kulude kärpimise läbirääkimised pilootidega jooksid liiva.
Air France-KLM.
  • Air France-KLM.
  • Foto: EPA
Täna otsustas ettevõtte juhtkond kohtumisel nõukoguga, et kärpekava puudutab 300 pilooti, umbes 900 pardateenindajat ja 1700 inimest maapealsest teenindavast personalist, vahendas Prantsusmaa meedia.
La Tribune kirjutas, et Air France’i lennukipark väheneb 14 õhusõiduki võrra, sealhulgas tühistatakse Boeing-787 Dreamlineri tellimused ning lennukid A340 võetakse järk-järgult kasutusest maha. Lisaks sulgeb lennufirma 22 kõige vähem rentaablit sihtkohta. Peamiselt käib jutt Euroopa ja Aasia vahelistest lendudest, kus on eriti tihe konkurents.
Eelmise nädala neljapäeval andis Air France’i nõukogu juhtkonnale ülesande valmistada 5. oktoobriks ette kärpekava. Siis räägiti isegi 8000 koha koondamisest. Kärpeotsus oli vajalik, sest läbirääkimised pilootide ametiühingutega lõppesid edutult. Air France tahtis sama palgaga suurendada pilootide koormust, kuid ametiühing sellega ei nõustunud. Ettevõtte plaan oli hoida niiviisi kokku 170 miljonit eurot aastas.

Artikkel jätkub pärast reklaami

Nõukogu eesmärk on, et 2017. aastaks oleks kasumlikud 80% pikamaalendudest praeguse 50% asemel.
Euroopa suurima lennufirma Air France-KLM Groupi teise kvartali kahjum oli 79 miljonit eurot, võrreldes 11 miljoniga aasta varem samal ajal. Ettevõtte käive kasvas 3% võrra, 6,6 miljardile eurole. Reisijaid veeti esimesel poolaastal 1% võrra rohkem kui aasta varem samal ajal ehk 42,6 miljonit inimest.
Viimati kavandas Air France suurt koondamist 1993. aastal, kuid siis pidi ettevõte mitu nädalat väldanud töötajate protesti tõttu plaanist loobuma. Tagatipuks vallandati siis juhatuse esimees Bernard Attali.
Air France-KLMi aktsia tõusis täna Pariisi börsil 0,4%.

Seotud lood

Äriplaan 2026

Äriplaan 2026

Uurime välja Eesti majanduse arengusuunad 2026. aastal, et ettevõtjatel ja tippjuhtidel oleks, millele tuginedes järgmist aastat planeerida.

Kas eksport ja kaitsetööstuse areng võiksid Eesti majandusele uue käigu sisse aidata? Kuidas näevad Põhjamaade ettevõtjad ja tippjuhid Eesti võimalusi rahvusvahelisel areenil ning kas nad plaanivad siia investeerida? Kuhu investeerivad ning millele tõmbavad pidurit Eesti ettevõtjad? Missugune on riigi äriplaan 2026. aastaks? Kõigile nendele küsimustele saad vastuse 17. septembril Eesti mõjukaimal majanduskonverentsil Äriplaan!

Enda kogemust tulevad Eestisse jagama ülemaailmse ulatusega Rootsi masina- ja metallitööstusettevõte Hanza AB asutaja ja tegevjuht Erik Stenfors ning Telia Company president ja tegevjuht Patrik Hofbauer.

  • Toimumisaeg:
    17.09.2025
  • Alguseni:
    2 k 13 p 12 t
  • Toimumiskoht:
    Tallinn

Hetkel kuum

Podcastid

Tagasi Äripäeva esilehele