Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Venemaal on „jagamine“ üha populaarsem

    Prantsuse päritolu äri BlaBlaCar pakub paljudele venelastele lisasissetuleku võimalustFoto: epa

    Tagasihoidlik palganumber on pannud venelasi otsima sissetulekule lisaallikaid, näiteks renditakse turistidele välja oma korter või pakutakse võimalust jagada kulusid ning sõita sihtkohta üheskoos.

    Venemaa langustrendis majandus ning inflatsioon on äri õitsema pannud näiteks inimeselt inimesele üüriportaalil Airbnb kui ka reisiteenust pakkuval Prantsuse juurtega äril BlaBlaCar, kirjutab Bloomberg.
    Venemaale kehtestatud sanktsioonid on inimeste sissetulekuile suurt mõju avaldanud, mistõttu püüavad venelased leida erinevaid võimalusi, et palgale lisa teenida. Üheks sääraseks võimaluseks on oma eluaseme või auto välja rentimine.
    „Venelaste traditsiooniline mõtteviis „Mu kodu on mu kindlus“ on muutumas. Inimesed on muutumas avatumaks ning püüavad leida erinevaid variante, et igakuist sissetulekut suurendada,“ lausus Airbnb Venemaa osakonna juht Andrew Verbitsky.
    Airbnb Venemaa äri on viimase aasta jooksul enam kui kahekordistunud. Ühtlasi on Moskvast saanud Airbnb nimekirjas üks populaarsemaid linnasid, kuna turistid soovivad leida võimalikult odavat majutust. Ja erinevalt paljudest teistest linnadest pole Moskva siiani teada andnud soovist kehtestada Airbnble eraldi maksud.
    Lubamatu luksus
    Airbnb jaoks on siiani edukaimad linnad olnud Pariis, London, New York, Los Angeles, San Francisco, Melbourne, Sydney, Toronto ja Singapur. Ettevõte, mille väärtuseks on hinnatud 25 miljardit dollarit, kasseerib iga üles pandud kuulutuse pealt 6-12 protsenti.
    Verbitsky lausus, et kui möödunud aastal rentisid venelased välja terve korteri, siis nüüd üüritakse välja ka üksikuid tube.
    Kui nõukogude ajal oli isikliku auto ja korteri omamine staatuse sümboliks, siis Moskvas töötava reklaamispetsialisti Vitali Šitnevi sõnul on see vähemalt tema puhul minevik. „Mingil hetkel jõudsin ma arusaamisele, et korteris lisatoa omamine on luksus, mida ma pärast rubla kukkumist endale lubada ei saa,“ selgitas ta.
    Rekordiline kasv
    Šitnevi sõnul maksab üks öö tema Stalini-aegses korterelamus asuva korteri ühes toas umbes 54 dollarit ning kahel kolmandikul ajast on tal ka seal üüriline. Ühtlasi tõstab see mehe igakuist sissetulekut ligikaudu viiendiku võrra.
    Raha pole Šitveni sõnul aga ainus, mida ta turistide majutamisest saab – ta on pidanud maha pikki vestlusi nii ameeriklastest kui sakslastest turistidega ning seeläbi avardanud oma maailmavaadet.
    Kodumajutus pole aga ainus, mida venelased pakuvad.
    Prantsuse ettevõte BlaBlaCar, mis pakub võimalust leida autosõitudeks reisikaaslasi, kaasas septembris 1,6 miljardit dollarit. Ettevõte on öelnud, et äri on Venemaal kasvanud väga kiiresti.
    „Me olime alguses skeptilised, ent kümne kuuga oli meil juba miljon kasutajat,“ ütles BlaBlaCari Venemaa osakonna juht Aleksei Lazorenko. „Mitte ükski teine Euroopa riik pole pärast turuletulekut sellist kasvu näidanud,“ lisas ta.
    Irina Posrednikova, kes töötab Moskvas asuvas Goethe Instituudis, lausus, et BlaBlaCari turuletulek oli ideaalselt ajastatud. Inimestel oli võimalus teenusega liituda just siis, kui rubla kurss kukkuma hakkas ning inimesed oma eelarves esimesi korrektuure tegema hakkasid.
    Kulturist ja strippar
    Posrednikova kasutas ise BlaBlaCari teenuseid ning sõitis Sankt Peterburgi. Tema 650kilomeetrine sõit läks maksma üksnes 1000 rubla. Kaks aastat tagasi oli 1000 rubla väärt umbes 30 dollarit, nüüd üksnes 16.
    „Kui ma oleksin lennukiga läinud, oleks üksnes taksosõit lennujaama maksnud nii palju. Lennupiletid oleksid 4000 rubla lisaks läinud,“ arvutas Posrednikova.
    BlaBlaCar kasseerib teenuse puhul endale üldjuhul kuni 12 protsenti sõidu maksumusest, Venemaal on teenusepakkuja praegu veel maksu ei küsi.
    26aastane Ildar Valejev lausus, et kuna ta peab töö tõttu sageli ühest linnast teise sõitma, on ta BlaBlaCari usin kasutaja. Lisaks sellele, et koos kellegi teisega läheb autosõit ladusamalt, meeldib talle BlaBlaCari puhul ka see, et ta saab endale reisikaaslast valida. Kõigi BlaBlaCari teenusega liitujate käest küsitakse näiteks seda, mis laadi muusika talle meeldib või kui jutukas ta oma hinnangul on. Vastavalt sellele saab autojuht endale soovi korral reisikaaslaste seast valiku teha.
    Valejevi sõnul on siiani tema lemmikreis olnud Iževskist Ufasse, mis asuvad teineteisest 340 kilomeetri kaugusel. „Mul olid autos kulturist, strippar ning muuseumitöötaja. Meil oli palju, millest rääkida,“ ütles ta.
  • Hetkel kuum
Toetame restoraniäri vintskeid tegijaid. Hääletame jalgadega!
Häid emotsioone pakkuv külalislahkusettevõtlus püsib ja jääb püsima peaasjalikult tegijate kutsumusel ja entusiasmil, millele sektori puhul tuleb tähelepanu pöörata, kirjutab Äripäev juhtkirjas.
Häid emotsioone pakkuv külalislahkusettevõtlus püsib ja jääb püsima peaasjalikult tegijate kutsumusel ja entusiasmil, millele sektori puhul tuleb tähelepanu pöörata, kirjutab Äripäev juhtkirjas.
Vestlusrobot ChatGPT vahendab edaspidi ka uuemaid uudiseid
Sam Altmani juhitud tehisintellekti arendamise ettevõte OpenAI allkirjastas kolmapäeval lepingu, mis annab talle juurdepääsu meediakonglomeraadile News Corp kuuluvate suurimate uudisteväljaannete sisule, vahendas Reuters.
Sam Altmani juhitud tehisintellekti arendamise ettevõte OpenAI allkirjastas kolmapäeval lepingu, mis annab talle juurdepääsu meediakonglomeraadile News Corp kuuluvate suurimate uudisteväljaannete sisule, vahendas Reuters.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Kohalikud kosmeetikaärid sirutavad tiibu. Ettevõtja: konnatiigis elamise mentaliteedist võiks üle saada Uus artiklisari “Tiir väikeärides”
Ühe jaoks algas kõik isepruunistajast, mida kuskil polnud. Teise jaoks mürgistest liimiaurudest, mis silmi ärritasid. Nüüdseks on neist saanud tõelised maailmavallutajad: kodumaist kosmeetikakaupa võib leida USAst, Dubaist ja üle terve Euroopa ning hoog ei paista raugevat.
Ühe jaoks algas kõik isepruunistajast, mida kuskil polnud. Teise jaoks mürgistest liimiaurudest, mis silmi ärritasid. Nüüdseks on neist saanud tõelised maailmavallutajad: kodumaist kosmeetikakaupa võib leida USAst, Dubaist ja üle terve Euroopa ning hoog ei paista raugevat.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Uusi turge vallutava Eesti firma toodet jäljendavad nii hiinlased kui britid
Pärnumaal toodetud kännupuurid viisid masinatööstuse Dipperfox Euroopa kõige kiiremini kasvavate ettevõtete etteotsa, kuid ainulaadse toote menu sütitab jäljendajaid Hiinast kuni Ühendkuningriigini.
Pärnumaal toodetud kännupuurid viisid masinatööstuse Dipperfox Euroopa kõige kiiremini kasvavate ettevõtete etteotsa, kuid ainulaadse toote menu sütitab jäljendajaid Hiinast kuni Ühendkuningriigini.
Kunman asus juhtima oma suures kahjumis joogiveefirmat
Pudelivee tootja Haage Joogid langes eelmisel aastal 1,9 miljoni euro suurusesse miinusesse ning firma juhatusse jäi vaid selle ainus omanik Vello Kunman.
Pudelivee tootja Haage Joogid langes eelmisel aastal 1,9 miljoni euro suurusesse miinusesse ning firma juhatusse jäi vaid selle ainus omanik Vello Kunman.
Päikeseparkide arendaja: roheenergiat on Eestis juba rohkem, kui tarbida jõuame
Praegu on Eestis päikeseenergia tootmist juba rohkem kui 600 megavati jagu ning kui lisada siia tuuleenergia, siis enamikul tundidel läheb mingi kogus roheenergiat ekspordiks, rääkis KC Energy tegevjuht Mihkel Loorits.
Praegu on Eestis päikeseenergia tootmist juba rohkem kui 600 megavati jagu ning kui lisada siia tuuleenergia, siis enamikul tundidel läheb mingi kogus roheenergiat ekspordiks, rääkis KC Energy tegevjuht Mihkel Loorits.
Peeter Koppel: elektriautode uudsus on kadunud, turuosa on raske edasi võita Kaubandussõjast Hiina tootjatega kaotaksid tarbijad
Elektriautode esialgne vaimustus on hakanud lahtuma, kuna elektriautode kasutusmugavus pole oluliselt kasvanud ning hinnad on oodatust aeglasemalt langenud, rääkis investeerimisspetsialist ja autohuviline Peeter Koppel.
Elektriautode esialgne vaimustus on hakanud lahtuma, kuna elektriautode kasutusmugavus pole oluliselt kasvanud ning hinnad on oodatust aeglasemalt langenud, rääkis investeerimisspetsialist ja autohuviline Peeter Koppel.
Kuldne viisa tõmbab ligi: Emiraatide arendaja tahab Riiga 3 miljardit investeerida
Abu Dhabi ärimehe Mohammed Alabbari arendusfirma tahaks Riiga 3 miljardi euroga ehitada uue linnajao. Arendajad loodavad leida investoreid lihtsalt, sest Lätis saab veerandmiljonise investeeringu eest elamisloa.
Abu Dhabi ärimehe Mohammed Alabbari arendusfirma tahaks Riiga 3 miljardi euroga ehitada uue linnajao. Arendajad loodavad leida investoreid lihtsalt, sest Lätis saab veerandmiljonise investeeringu eest elamisloa.
Keskkonnaamet nõuab LHV asutajalt ranna keelualale ehitatud eratee ülesvõtmist
Keskkonnaamet alustas haldusmenetlust, et LHV kaasasutaja Andres Viisemann oma Haapsalu külje all asuvalt mereäärselt maatükilt, mis asub ranna ehituskeeluvööndis, ebaseaduslikult ehitatud tee üles võtaks.
Keskkonnaamet alustas haldusmenetlust, et LHV kaasasutaja Andres Viisemann oma Haapsalu külje all asuvalt mereäärselt maatükilt, mis asub ranna ehituskeeluvööndis, ebaseaduslikult ehitatud tee üles võtaks.