TransferWise kuulub ametlikult väikefirmade sekka, kirjutab Business Insider.
- TransferWise'i asutanud Taavet Hinrikus nentis lõppenud aastal, et firma on kahjumis. Foto: Eiko Kink
TransferWise’i väärtuseks hinnati möödunud aastal miljard dollarit, kuid firma käive oli mullu 31. märtsil lõppenud majandusaasta kohta esitatud andmete põhjal vähem kui 9,5 miljonit dollarit. Niisamuti ületavad firma kulud käivet – lühiajalist võlga on ettevõttel 17 miljonit dollarit.
TransferWise otsustas näidata ettevõtte finantsilist olukorda lühendatud majandusaruandes. Majandustegevuse lühiaruanne avalikustab väga vähe ettevõtte finantsilise seisu kohta, mis aga on Business Insideri hinnangul TransferWise'ist rääkides kõnekas. Suurbritannias esitavad lühiaruandeid väikesed või keskmised ettevõtted. Seega kuulubki TransferWise väiksemate ettevõtete hulka.
Suurbritannia valitsuse hinnangul iseloomustab väikefirmasid järgnev: käive on alla 9,5 miljoni dollari ja bilansimaht alla 4,8 miljoni dollari ning ettevõttes töötab kuni 50 inimest. Lühiarunde põhjal oli TransferWise’i bilansimaht 66 miljonit dollarit, nii et väikefirmaks saab TransferWise’i pidada käibe ja töötajate arvu põhjal.
Käive 9,5 miljonit dollarit on Business Insideri hinnangul väike, arvestades rahahulka ettevõtte tegevuse taga. Riskikapitalistid suunasid TransferWise’i ainuüksi eelmisel aastal 58 miljonit dollarit, rahaülekandeid vahendab firma kuus 734 miljoni dollari väärtuses.
Ettevõtte asutaja Taavet Hinrikus tõdes veel eelmisel aastal, et ettevõte on kahjumis.
TransferWise selgitas nüüd Business Insiderile, et ettevõtte praeguses arenguetapis ei ole käive peamine. Ettevõte tõi oma vastuses välja, et tähtis on investeeringute tegemine ja klientide leidmine. Mullu ulatus ettevõtte turuosa Suurbritannias 5 protsendini, peale selle kiidab TransferWise enda kui Suurbritannia ja Euroopa firma muutumist globaalseks – ettevõte laienes USAsse ja Austraaliasse.
Siiski tõstatab Business Insider küsimuse, miks TransferWise, mis vahendab suurt rahahulka ja mis on ehitanud oma brändi üles läbipaistvusele rõhudes, oma majanduslikku poolt varjus hoiab.
Eelmisel kevadel vahendas Bloomberg, et Silicon Valley saladus kuumimate ettevõtete väärtuse määramiseks on see, et
numbrid mõeldakse sisuliselt välja. Bloomberg kirjutas siis, et näiteks sõnumite saatmiseks loodud rakenduse Snapchat, millel pole erilist käivet, väärtus on väidetavalt 15 miljardit dollarit, samas kui 5,5 miljardi eurose käibega pesuvahenditootja Clorox väärtust peetakse väiksemaks.
Seotud lood
Miks väikesed ja keskmise suurusega ettevõtted peaksid panustama rohkem innovatsiooni ja kuidas pank saab siin olla neile abiks, räägitakse värskes Äripäeva raadio saates.