Äripäev • 15. aprill 2016
Jaga lugu:

Annika Falkengren: finantsala idufirmad toovad pangandusele kasu

SEB president Annika Falkengren  Foto: EPA

„Finantsala idufirmad on teinud paljud häid asju: nad on kiired, riskialtid ning vormivad üksikuid teenuseid täiuslikkuseni, nii et sellest on palju kasu panganduse innovatsioonile,“ rääkis SEB Grupi tegevjuht Annika Falkengren.

Suurte pankade tugevus on tema sõnul kapitalipuhvrites, mis on piisavad selleks, et seista silmitsi järgmiste kriisidega, ükskõik millal need tulevad. „Loomulikult muutub pangandus klientidele palju lihtsamaks – kuid see peab jääma ka turvaliseks ja usaldusväärseks,“ rääkis eile Tallinnas SEB Balti äriklientidele esinenud SEB Grupi tegevjuht Annika Falkengren.

Falkengreni sõnul tuleb panganduses keskenduda neljale teemale:

kes on kliendid ja millised on nende vajadused;

konkurendid, mis on laiem mõiste kui lihtsalt teised pangad, vaid ka idufirmad;

tehnoloogia, mida tulevikus kasutatakse;

regulatsioonid, mis on vajalikud pankade turvalisuse tagamiseks.

Majanduskeskkonnast rääkides tõi Falkengren esile, et negatiivsed intressmäärad on suur väljakutse, kuna nii madalad intressid ei ole kunagi varem püsinud nii kaua ning selles mõttes liigume senitundmatul alal.

Mobiilipanganduse populaarsus kasvab nii Rootsis kui ka Baltimaades plahvatuslikult, samas kui internetipanganduse aktiivsus püsib sama või kohati isegi langeb. „Pank peab ühest küljest olema digitaalne, kuid samas peab seal olema inimene, kes aitaks, mõtleks kaasa, kuulaks nii ärikliente kui ka tavakliente. Pangad pakuvad infrastruktuuri ja investeerivad sellesse iga aasta miljoneid eurosid. Mõni teenus on puhtad infrastruktuuriteenus, mis on väga lihtne, nagu maksed, samas kui teised teenused jõuavad andmetöötluse tehnoloogilise arengu tõttu kõrgemale tasemele, nagu finantsnõustamine. Seega ees ootab väga huvitav tulevik,“ ütles Falkengren.

SEB tegeleb tema sõnul sellega, et defineerida, milline on pank 2025. aastal. „Muutusi tuleb alustada kliendist, mitte tootest. SEB-l on tugev pärand, mille üle pank on väga uhke, ning panga DNAsse kuulub omadus olla kliendile lähedal,“ märkis Falkengren.

Eile toimus SEB iga-aastane tippüritus „SEB Baltic Business Summit“, mis on mõeldud Balti riikide suurematele äriklientidele.

Vaata seoseid nende isikute ja firmadega:
Jaga lugu:
Hetkel kuum