• Jaga lugu:

    Hanschmidtil dividendiga kindel plaan

    Ain Hanschmidti sõnul investeeritakse dividendiraha Eesti Gaasi ostu.Foto: Andras Kralla

    Tallink Grupi suuromanik AS Infortar kasutaks suurt dividendiraha Eesti Gaasi täielikuks väljaostmiseks, ütles juhatuse esimees Ain Hanschmidt.

    Tallink Grupp kutsub võlakirjaomanikud koosolekule, et saada luba maksta dividendideks kogu eelmisel aastal teenitud kasum. Laevafirma teenis mullu 59,1 miljonit eurot puhaskasumit. 
    Võlakirjatingimustes on aga kirjas, et omakapitali tohib korraga välja maksta maksimaalselt 50% eelmise majandusaasta kasumist. Kui võlakirjaomanikud ettepanekuga nõus on, lubas laevafirma neid premeerida ühekordse lisatasuga –1% võlakirjade nimiväärtusest.
    Laevafirma aktsionärid olid uudist kuuldes ärevad. Aktsionär Elmo Somelar arvas, et dividendimakse annab avalikkusele positiivse noodi ja aktsionäride usaldus ettevõtte vastu tõuseb.
    Teine aktsionär Toomas Taube nentis, et nii suur dividendimakse jätab mulje, nagu poleks Tallinkil häid investeerimisideid, mille pealt uut tulu teenida. Ta märkis, et dividendimaksmisega kaasnevad ettevõttele maksukulud ja äkki oleks selle rahaga midagi mõistlikumat teha.
     
    Küsimustele vastab Tallinki suuromaniku Infortar ASi juhatuse esimees Ain Hanschmidt:
    Miks otsustasite kogu Tallink Grupi kasumi dividendidena välja maksta?
    Otsust veel ei ole, on tehtud ettepanek võlakirjaomanikele. Aga miks?
    Üks asi on tõesti see, et vajame raha investeeringuteks teistesse valdkondadesse.
    Teine asi on see, et Tallinkil läheb praegu hästi. Firma on nii tugevaks muutunud, et on võimeline samal ajal investeerima ja ka dividende maksma. Nii, nagu on kombeks tugevatel Põhjamaade firmadel, kui vaatame näiteks Soomet, Rootsit ja Norrat. Sellepärast ettevõtteid tehaksegi, et nad ühe osana maksaksid aktsionäridele ka dividende.
    Tallinkil praegu suuremaid ideid ja investeerimisplaane pole?
    On ikka, on väga-väga suur investeerimisplaan. Ma arvan, et Tallink on praegu kõige suurem investeerija Eestis. See uus laev Megastar, mida ehitatakse, on 40% suurem praegustest laevadest ja maksab ca 230 miljonit eurot. Ma ei tea Eestis rohkem selliseid firmasid, kes on lähiajal valmis investeerima 200–300 miljonit eurot. Tallink on praegu piisavalt tugev – jõuab investeerida ja ka dividende maksta. Ja ettevõtete kohtustus ongi ju ka dividende maksta.
    Kui plaan realiseerub, saab Infortar raha. Kuhu te selle suunate?
    Meie teistesse investeeringutesse. Meie kõik ettevõtted nõuavad investeeringuid, äri ongi ju pidev investeerimine. Praegu peame läbirääkimisi Eesti Gaasi ostmiseks. 52% oleme kätte saanud, nüüd peame läbirääkimisi Gazpromiga, et osta välja veel 37% ja tulevikus rohkemgi.
    Ostate Eesti Gaasi täielikult välja?
    Jah, praegu on sellised plaanid. Muidugi on siis vaja ka Eesti Gaasi endasse kõvasti investeerida.
    Mis saab siis, kui võlakirjaomanikud ei anna luba kogu kasum dividendideks välja maksta?
    Eks juhatus teeb siis oma ettepaneku, kui palju dividende maksta.
    Mis on saanud Infortari unistusest, lennufirmast?
    (naerab) See ei ole praegu enam päevakorras. Riik investeeris ise ja praegu arendatakse Nordicat. Ma ei oska siin praegu midagi kommenteerida. Praegu ei ole keegi seda varianti ka pakkunud, et me võiks sinna investeerida, aga ega me ilmselt ka jõuaks. Praegu peaksime keskenduma oma ettevõtetele, nende investeeringutele, Eesti Gaasile.
    Kas Infortar vaatab ringi ka päris uutel jahimaadel?
    Praegu keskendume oma ettevõtetele, Tallink ja Tallink Takso, trükikoda ja hotellid. Ka sinna on vaja pidevalt investeerida. Ega majandus ju teisiti ei tõuse, kui ettevõtjad ei investeeri.
    Mõni investor muutus Tallinki dividendiplaanist kuuldes murelikuks, et kas Tallinkil on ideed otsa saanud.
    Ei ole. 230 miljonit investeeritakse uude laeva, mis on väga suur investeering nii Eesti kui ka maailma mõistes. Aktsiaseltsil ja bötrsiettevõttel on kolm tähtsat huvigruppi – aktsionärid, töötajad ja kliendid. Konservatiivse ettevõtte kohustus on maksta ka dividende. Aktsionäridel selles suhtes ka õigustatud ootused, eriti kui tegemist on börsiettevõttega, kus on hästi läinud.
    On räägitud, et Tallink lahkub ühel päeval börsilt. Kas peate sellist plaani?
    Praegu seda päevakorras ei ole. Tulevikku ei oska ennustada.
    Jaga lugu:
  • Hetkel kuum

Rasmus Pikkani: ärme investeeri nii, nagu homset ei oleks
Jätkusuutlikule investeerimisele ja pensionifondidele mõtlevad inimesed peaksid lähtuma ennekõike soovist aidata luua endale ning oma järeltulijatele paremat tulevikku, mitte üksnes ahvatlusest haarata kinni järjekordsest uuest ja tulusast investeerimistrendist, kirjutab Luminori Baltikumi pensioniüksuse juht Rasmus Pikkani.
Jätkusuutlikule investeerimisele ja pensionifondidele mõtlevad inimesed peaksid lähtuma ennekõike soovist aidata luua endale ning oma järeltulijatele paremat tulevikku, mitte üksnes ahvatlusest haarata kinni järjekordsest uuest ja tulusast investeerimistrendist, kirjutab Luminori Baltikumi pensioniüksuse juht Rasmus Pikkani.
Tulemuste ootus keris indekseid ülespoole
USA peamised indeksid lõpetasid päeva kergelt rohelises, kui investorid ootavad suure huviga suurte tehnoloogiaettevõtete teise kvartali tulemusi ning Föderaalreservi kohtumist, vahendab Bloomberg.
USA peamised indeksid lõpetasid päeva kergelt rohelises, kui investorid ootavad suure huviga suurte tehnoloogiaettevõtete teise kvartali tulemusi ning Föderaalreservi kohtumist, vahendab Bloomberg.
Raadiohommikus: Tesla teise kvartali tulemustest, Ööd Mirror Houses investeeringust ja e-kaubanduse rekordaastast
Peegelmaju tootev Ööd Grupp sai investeeringu rahvusvahelisest investeerimisfirmalt BBox, et oma tegevust laiendada. Stuudios on külas Öödi üks asutajatest Andreas Tiik, räägime temaga ettevõtte tulevikuplaanidest.
Peegelmaju tootev Ööd Grupp sai investeeringu rahvusvahelisest investeerimisfirmalt BBox, et oma tegevust laiendada. Stuudios on külas Öödi üks asutajatest Andreas Tiik, räägime temaga ettevõtte tulevikuplaanidest.
Automüüjad vaatavad elektrikaubikute käsule altkulmu Lisakulu lööks otse tarbija rahakotti
Kohalikud automüüjad vaatavad kõhklusega kliimaleppele punktile, mille järgi peaks ka kaubaveoks kasutama elektri jõul liikuvaid sõidukeid. See tähendaks nende hinnangul järeleandmisi sõidu pikkuses ja koorma raskuses, aga tõstaks ka veetava kauba hinda.
Kohalikud automüüjad vaatavad kõhklusega kliimaleppele punktile, mille järgi peaks ka kaubaveoks kasutama elektri jõul liikuvaid sõidukeid. See tähendaks nende hinnangul järeleandmisi sõidu pikkuses ja koorma raskuses, aga tõstaks ka veetava kauba hinda.