Pärast Estonian Airi pankrotti loodud riiklikus lennufirmas raha piltlikult öeldes põleb, sest korraga tuleb tasuda nii välispilootidele kui ka alles koolitust saavatele tulevastele lenduritele.
- Nordica Foto: Nordic Aviation Group
Samal ajal oma koolitust ootavate pilootide palgal hoidmine ja ka teistest firmadest meeskondade palkamine tähendab ettevõttele topeltkulutusi,
vahendas „Aktuaalne kaamera“.„Me maksame oma pilootidele juba treeningprotsessis palka ja samas oleme sunnitud rentima välispiloote selleks perioodiks. Sama asi on ka lennukitega. Aga samas on see paratamatu ja oli ka eeldatav, et uue
start-up-firma puhul see nii peab olema,“ selgitas
Nordica juhatuse esimees Jaan Tamm.
Neljast lennukist, mis asuvad Eestis, saavad igapäevaselt lennata maksimaalselt kolm, sest kõikide lennukitele ei jagu piisavalt piloote, mistõttu tuleb vahepealsed lennud tellida teistelt lennufirmadelt. „Aktuaalsele kaamerale“ teadaolevalt jäi mai keskpaigas ära kaks lendu just seetõttu, et lennukisse ei olnud meeskonda panna.
Kell 13.08 muudetud loo pealkirja, mis algselt oli "Eesti värskes lennufirmas põleb raha". Nordica kommunikatsioonijuht Liis Veersalu kirjutas, et selline pealkiri on ülepingutatud. "Nagu ka teie poolt refereeritud ERRi artiklist välja tuleb, on hetkeolukord juba varakult eelarvestatud, plaanitud ja eeldatav, et uue start-up-lennufirma puhul see nii olema saab. Väita suurelt pealkirjas, et „raha põleb“, on väga vale," kommenteeris Veersalu.
Seotud lood
Ettemaksed on tehingute tegemisel tavalised, kuid samas kaasnevad nendega alati ka riskid. Pole just harvad olukorrad, kus tarnija ei suuda finantsraskuste või tarneahela häirete tõttu tellimust täita, misjärel võivad ettevõtted oma rahast ilma jääda. Balti riikides tegutsev krediidikindlustusmaakler Credeo pakub koostöös Allianz Trade’iga, üleilmse juhtivettevõttega krediidikindlustuse valdkonnas, ettemaksete kindlustamise teenust, mis pakub lisakaitset just selliste olukordade puhul.