Uuringu andmetel sõitis juhi surmaga lõppenud õnnetusse sattunud Tesla 120kilomeetrise tunnikiirusega teel, mille kiiruspiirang oli 100 kilomeetrit tunnis.
- Tesla Model S sattus maikuus juhi surmaga lõppenud õnnetusse, kui auto oli autopiloodi juhtimisel. Foto: NTSB
USA ametivõimud andsid lisateavet mais juhtunud õnnetuse kohta, kus Tesla roolis olnud mees jättis auto juhtimise autopiloodi hooleks, vahendas Helsingin Sanomat. Tegemist oli teadaolevalt esimese surmaga lõppenud õnnetusega, kus osaliseks on automaatjuhtimisega auto.
Juht oli sisse lülitanud autopiloodi funktsiooni, mis suudab teatud tingimustes autot juhtida ja pidurdada. Samuti saab juht ise sõidukiiruse määrata kuni teatud piirini.
Auto sõitis Floridas maanteel, kuni sellele keeras ootamatult ette veomasin. Automaatjuhtimine ei reageerinud veoauto ettekeeramisele ja ka autojuht ei pidurdanud. 40aastane juht suri kokkupõrkes.
USA liiklusturvalisuse talituse NTSB teatel ületas õnnetusse sattunud Tesla Model S lubatud sõidukiirust. Uurimise järgi oli Tesla kiirus õnnetuse hetkel 120 kilomeetrit tunnis, samas kui kiiruspiirang oli sellel teelõigul natuke üle 100 kilomeetri tunnis (65 miili tunnis).
Kiirus ei olnud tingimata õnnetuse põhjus, teatas NTSB infoametnik Christopher O’Neil Reutersile. „Õnnetuse kõiki asjaolusid alles uuritakse,“ lisas ta. NTSB loodab lõpliku raporti esitada aasta pärast.
SEC uurib teatamise aega
Õnnetus juhtus maikuus, aga sellest anti teada alles juuni lõpus. Sellega seoses algatas USA väärtpaberi- ja börsijärelevalvekomisjon SEC uurimise, kas Tesla venitas õnnetusest rääkimisega liiga kaua.
Kui juhtum juuni lõpus avalikuks tuli, avaldas Tesla teate, et automaatjuhtimise süsteem ei märganud veomasina valget külge vastu heledat taevast, mistõttu auto sõitis veomasina alla. Tesla teatel on tegemist alles automaatjuhtimise beeta-versiooniga, mida kasutades peab juht kogu aeg käsi roolil hoidma.
NTSB uurimise esimesi tulemusi ei ole Tesla veel kommenteerinud.
Leht: autopiloot eksitab
Hinnatud tarbijaleht Consumer Reports kritiseerib Teslat selle eest, et see nimetab funktsiooni autopiloodiks. Lehe hinnangul on selline nimi eksitav, tekitades mulje, et selline auto suudab sõita ilma juhita. Leht kutsub Teslat üles süsteemi nime muutma ja tegema ümber selle nii, et see lülitub sisse vaid siis, kui juhil on käed roolil.
Tesla vastus kõlas: „Kuigi hindame heade kavatsustega antud nõuandeid kõigilt üksikisikutelt ja gruppidelt, tugineme otsuseid tehes tegelikele andmetele, mitte meedia spekulatsioonidele.“
Lisaks kaitses Tesla oma automaatpilooti, tuues välja, et sellega on sõidetud ülle 200 miljoni kilomeetri, mille jooksul on juhtunud ainult üks surmaga lõppenud õnnetus.
Ka pank Morgan Stanley on juhtinud tähelepanu, autopiloodiks nimetatud süsteem võib tuua Tesla juhtide mõttesse paralleeli lennukite autopiloodiga, mille hoolde saab piloot ajutiselt lennuki juhtimise üle anda. Tegelikult on Tesla autopiloot mõeldud juhi abistamiseks ja kui süsteem on sisse lülitatud, hoiatatakse juhti käsi sellegipoolest roolil hoidma, et turvalisust tagada.
- Teslaga kokku põrganud veoauto kahjustused polnud märkimisväärsed. Foto: NTSB
Seotud lood
Miks väikesed ja keskmise suurusega ettevõtted peaksid panustama rohkem innovatsiooni ja kuidas pank saab siin olla neile abiks, räägitakse värskes Äripäeva raadio saates.