Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Tesla auto kihutas autopiloodiga õnnetusse

    Tesla Model S sattus maikuus juhi surmaga lõppenud õnnetusse, kui auto oli autopiloodi juhtimisel.Foto: NTSB

    Uuringu andmetel sõitis juhi surmaga lõppenud õnnetusse sattunud Tesla 120kilomeetrise tunnikiirusega teel, mille kiiruspiirang oli 100 kilomeetrit tunnis.

    USA ametivõimud andsid lisateavet mais juhtunud õnnetuse kohta, kus Tesla roolis olnud mees jättis auto juhtimise autopiloodi hooleks, vahendas Helsingin Sanomat. Tegemist oli teadaolevalt esimese surmaga lõppenud õnnetusega, kus osaliseks on automaatjuhtimisega auto.
    Juht oli sisse lülitanud autopiloodi funktsiooni, mis suudab teatud tingimustes autot juhtida ja pidurdada. Samuti saab juht ise sõidukiiruse määrata kuni teatud piirini.
    Auto sõitis Floridas maanteel, kuni sellele keeras ootamatult ette veomasin. Automaatjuhtimine ei reageerinud veoauto ettekeeramisele ja ka autojuht ei pidurdanud. 40aastane juht suri kokkupõrkes.
    USA liiklusturvalisuse talituse NTSB teatel ületas õnnetusse sattunud Tesla Model S lubatud sõidukiirust. Uurimise järgi oli Tesla kiirus õnnetuse hetkel 120 kilomeetrit tunnis, samas kui kiiruspiirang oli sellel teelõigul natuke üle 100 kilomeetri tunnis (65 miili tunnis).
    Kiirus ei olnud tingimata õnnetuse põhjus, teatas NTSB infoametnik Christopher O’Neil Reutersile. „Õnnetuse kõiki asjaolusid alles uuritakse,“ lisas ta. NTSB loodab lõpliku raporti esitada aasta pärast.
    SEC uurib teatamise aega
    Õnnetus juhtus maikuus, aga sellest anti teada alles juuni lõpus. Sellega seoses algatas USA väärtpaberi- ja börsijärelevalvekomisjon SEC uurimise, kas Tesla venitas õnnetusest rääkimisega liiga kaua.
    Kui juhtum juuni lõpus avalikuks tuli, avaldas Tesla teate, et automaatjuhtimise süsteem ei märganud veomasina valget külge vastu heledat taevast, mistõttu auto sõitis veomasina alla. Tesla teatel on tegemist alles automaatjuhtimise beeta-versiooniga, mida kasutades peab juht kogu aeg käsi roolil hoidma.
    NTSB uurimise esimesi tulemusi ei ole Tesla veel kommenteerinud.
    Leht: autopiloot eksitab
    Hinnatud tarbijaleht Consumer Reports kritiseerib Teslat selle eest, et see nimetab funktsiooni autopiloodiks. Lehe hinnangul on selline nimi eksitav, tekitades mulje, et selline auto suudab sõita ilma juhita. Leht kutsub Teslat üles süsteemi nime muutma ja tegema ümber selle nii, et see lülitub sisse vaid siis, kui juhil on käed roolil.
    Tesla vastus kõlas: „Kuigi hindame heade kavatsustega antud nõuandeid kõigilt üksikisikutelt ja gruppidelt, tugineme otsuseid tehes tegelikele andmetele, mitte meedia spekulatsioonidele.“
    Lisaks kaitses Tesla oma automaatpilooti, tuues välja, et sellega on sõidetud ülle 200 miljoni kilomeetri, mille jooksul on juhtunud ainult üks surmaga lõppenud õnnetus.
    Ka pank Morgan Stanley on juhtinud tähelepanu, autopiloodiks nimetatud süsteem võib tuua Tesla juhtide mõttesse paralleeli lennukite autopiloodiga, mille hoolde saab piloot ajutiselt lennuki juhtimise üle anda. Tegelikult on Tesla autopiloot mõeldud juhi abistamiseks ja kui süsteem on sisse lülitatud, hoiatatakse juhti käsi sellegipoolest roolil hoidma, et turvalisust tagada.
    Teslaga kokku põrganud veoauto kahjustused polnud märkimisväärsed.Foto: NTSB
  • Hetkel kuum
Kairit Kall: kvantiteedimajandusest kvaliteedimajanduseks
Eesti võiks muutuda kvaliteetsete toodete ja teenuste keskuseks, kuhu tullakse õppima, kuidas paremini teha, kirjutab Kairit Kall arvamuskonkursile Edukas Eesti saadetud artiklis.
Eesti võiks muutuda kvaliteetsete toodete ja teenuste keskuseks, kuhu tullakse õppima, kuidas paremini teha, kirjutab Kairit Kall arvamuskonkursile Edukas Eesti saadetud artiklis.
Balti börsid lõpetasid kvartali tõusupäevaga
Balti koondindeks Baltic Benchmark sulgus kvartali viimasel kauplemispäeval 0,08% plusspoolel, jäädes kvartaliga siiski miinusesse.
Balti koondindeks Baltic Benchmark sulgus kvartali viimasel kauplemispäeval 0,08% plusspoolel, jäädes kvartaliga siiski miinusesse.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: nonii, tibulilled, kas tulete taas? Äripidaja intervjuu oma töötajatega
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Üllar „Myrakas“ Priks tuletas vahelduseks meelde ajakirjaniku ametit pidades omandatud intervjueerimisoskused ning usutles oma sõpru, kellega koos ta on osaühingut Suur M jooksutanud. On’s tal uuel hooajal putkas üldse kedagi peale tema enda?
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Üllar „Myrakas“ Priks tuletas vahelduseks meelde ajakirjaniku ametit pidades omandatud intervjueerimisoskused ning usutles oma sõpru, kellega koos ta on osaühingut Suur M jooksutanud. On’s tal uuel hooajal putkas üldse kedagi peale tema enda?
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Genka ettevõtlusest: valin vähem raha ja rohkem vabadust
Henry Kõrvitsa ehk artistinimega Genka sõnul pole raha tema jaoks kõige olulisem. Tähtsam on oma aeg ja võimalus seda meelepäraselt veeta.
Henry Kõrvitsa ehk artistinimega Genka sõnul pole raha tema jaoks kõige olulisem. Tähtsam on oma aeg ja võimalus seda meelepäraselt veeta.
Tippjuhi nipid: mida teha, kui töötaja tuleb palka juurde küsima, aga …
Kui töötaja, kes pole teistega võrreldes olnud nii silmapaistev, tuleb palka juurde küsima, siis oled sa juhina juba õige hetke probleemidest rääkimiseks mööda lasknud, rääkis Prisma Peremarketi Eesti maajuht Teemu Kilpiä.
Kui töötaja, kes pole teistega võrreldes olnud nii silmapaistev, tuleb palka juurde küsima, siis oled sa juhina juba õige hetke probleemidest rääkimiseks mööda lasknud, rääkis Prisma Peremarketi Eesti maajuht Teemu Kilpiä.
Jaanika Altraja: rohepöördes õnnestumiseks tuleb vähendada ebavõrdsust
Ühetaoline tulumaks ja madalad varamaksud mõjuvad tänapäeval dogmaatiliste jäänukitena, mis suurendavad ebavõrdsust ja pidurdavad rohepööret, kirjutab Jaanika Altraja arvamuskonkursile Edukas Eesti saadetud artiklis
Ühetaoline tulumaks ja madalad varamaksud mõjuvad tänapäeval dogmaatiliste jäänukitena, mis suurendavad ebavõrdsust ja pidurdavad rohepööret, kirjutab Jaanika Altraja arvamuskonkursile Edukas Eesti saadetud artiklis
Ameerika RAM – üks auto kõikideks sõitudeks
Igapäevaselt tööle, naisega ostlema, pojaga trenni, nädalavahetusel sõpradega erinevaid hobisid harrastama, sekka suvilaehitusega seotud sõidud – kõik need saab edukalt tehtud aasta pikapi tiitliga pärjatud suure ja jõulise RAMiga USCAR – Ameerika Autost.
Igapäevaselt tööle, naisega ostlema, pojaga trenni, nädalavahetusel sõpradega erinevaid hobisid harrastama, sekka suvilaehitusega seotud sõidud – kõik need saab edukalt tehtud aasta pikapi tiitliga pärjatud suure ja jõulise RAMiga USCAR – Ameerika Autost.
Suur reede raadios: Jüri Ratas Keskerakonna võimust pealinnas
Tallinnas on toimunud revolutsioon: üle kahe kümnendi püsinud Keskerakonna võim on otsas. Aga kas uus võimuliit leiab neljakesi ka ühisosa?
Tallinnas on toimunud revolutsioon: üle kahe kümnendi püsinud Keskerakonna võim on otsas. Aga kas uus võimuliit leiab neljakesi ka ühisosa?
Tallinna lennujaamas enam vedelikke ja arvutit kotist välja võtma ei pea
Tallinna lennujaamas julgestuskontrolli uute masinate seadistamine ja testimine sai valmis ja enam ei pea reisijad enam vedelikke ja arvuteid käsipagasist välja võtma, teatas lennujaam.
Tallinna lennujaamas julgestuskontrolli uute masinate seadistamine ja testimine sai valmis ja enam ei pea reisijad enam vedelikke ja arvuteid käsipagasist välja võtma, teatas lennujaam.