Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.
Kliendid tahavad rohkem isiklikke pakkumisi
Kliendid enam niisama poodides uitamas ei käi, enamasti tullakse kindla ostusooviga. Foto: Raul Mee
Kuigi andmete olulisusest on kaubanduses räägitud juba aastaid, kardab endiselt osa ettevõtteid olemasolevat kliendiinfot kasutada.
Suurbritannia turundusfirma The Future Customer ekspert-konsultant Richard Campbell rõhutas intervjuus
Äripäeva teemaveebile kaubandus.ee, et üks olulisemaid trende kaubanduses on personaalsed pakkumised, mida ostjad ootavad. Kliendiandmete kasutamist ei tasu peljata, sellega peaks oskuslikult tegelema, kuid ainult analüütikale ei saa ka keskenduda, soovitab ta.
Richard Campell esineb 12. oktoobril toimuval Kaubanduse Aastakongressil 2016 ettekandega "Milline on tuleviku klient ja kuidas võita tema lojaalsusts?"
Vaata täpsemat infot ürituse kohta SIIT
Millised on peamised tulevikutrendid kaubanduse ja kliendilojaalsuse valdkonnas?
Üks märksõna on kindlasti mitme kanali ostukogemus (multichannel retailing). Sellest on räägitud viimased 5–10 aastat, aga mulle tundub, et enamik kaubandusettevõtteid ei võta seda siiani päris tõsiselt. Nad ei mõista veel täielikult, et just nende endi kliendid ootavad terviklikku ostukogemust igast kanalist.
Ka need päevad on möödas, kui tarbija tuli poodi lihtsalt omapäi ringi jalutama ja kaupu vaatama. Üha rohkem oodatakse üks ühele suhtlust müüjaga ning individuaalseid pakkumisi. Kahjuks kasutavad paljud kaubandusettevõtted kliendiandmeid ikka veel liiga vähe, kuigi andmepõhine turundus ja big data on juba viimased kümme aastat kuum teema.
Paljud turundusjuhid justkui kardavad kogu seda andmemajandust või kipuvad arvama, et see on tohutu keeruline teema. Aga tegelikkus on see, et isegi kui sul on miljoneid kliente, siis kokkuvõttes moodustavad nad ikkagi umbes viis-kuus põhilist segmenti. Selle põhjal enam ei tundugi nii keeruline teha neile suunatud turundust ja personaalseid pakkumisi. Liiga sageli on esimene reaktsioon andmebaase nähes hirmutav ning töö nendega tundub ületamatu raskusena. Seepärast ei võeta kogunenud andmetega midagi ette või kasutatakse neid väga puudulikult.
Minu Äripäeva kasutamiseks logi sisse või loo konto.