• OMX Baltic0,22%300,68
  • OMX Riga0,06%893,52
  • OMX Tallinn0,12%2 071,16
  • OMX Vilnius0,3%1 206,04
  • S&P 5000,83%6 279,35
  • DOW 300,77%44 828,53
  • Nasdaq 1,02%20 601,1
  • FTSE 1000,00%8 822,91
  • Nikkei 2250,06%39 810,88
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,16
  • EUR/RUB0,00%92,85
  • OMX Baltic0,22%300,68
  • OMX Riga0,06%893,52
  • OMX Tallinn0,12%2 071,16
  • OMX Vilnius0,3%1 206,04
  • S&P 5000,83%6 279,35
  • DOW 300,77%44 828,53
  • Nasdaq 1,02%20 601,1
  • FTSE 1000,00%8 822,91
  • Nikkei 2250,06%39 810,88
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,16
  • EUR/RUB0,00%92,85
  • 29.09.16, 11:00
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Kliendid tahavad rohkem isiklikke pakkumisi

Kuigi andmete olulisusest on kaubanduses räägitud juba aastaid, kardab endiselt osa ettevõtteid olemasolevat kliendiinfot kasutada.
Kliendid enam niisama poodides uitamas ei käi, enamasti tullakse kindla ostusooviga.
  • Kliendid enam niisama poodides uitamas ei käi, enamasti tullakse kindla ostusooviga.
  • Foto: Raul Mee
Suurbritannia turundusfirma The Future Customer ekspert-konsultant Richard Campbell rõhutas intervjuus Äripäeva teemaveebile kaubandus.ee, et üks olulisemaid trende kaubanduses on personaalsed pakkumised, mida ostjad ootavad. Kliendiandmete kasutamist ei tasu peljata, sellega peaks oskuslikult tegelema, kuid ainult analüütikale ei saa ka keskenduda, soovitab ta.
Pane tähele!
Richard Campell esineb 12. oktoobril toimuval Kaubanduse Aastakongressil 2016 ettekandega "Milline on tuleviku klient ja kuidas võita tema lojaalsusts?"
Vaata täpsemat infot ürituse kohta SIIT
Millised on peamised tulevikutrendid kaubanduse ja kliendilojaalsuse valdkonnas?
Üks märksõna on kindlasti mitme kanali ostukogemus (multichannel retailing). Sellest on räägitud viimased 5–10 aastat, aga mulle tundub, et enamik kaubandusettevõtteid ei võta seda siiani päris tõsiselt. Nad ei mõista veel täielikult, et just nende endi kliendid ootavad terviklikku ostukogemust igast kanalist.

Artikkel jätkub pärast reklaami

Ka need päevad on möödas, kui tarbija tuli poodi lihtsalt omapäi ringi jalutama ja kaupu vaatama. Üha rohkem oodatakse üks ühele suhtlust müüjaga ning individuaalseid pakkumisi. Kahjuks kasutavad paljud kaubandusettevõtted kliendiandmeid ikka veel liiga vähe, kuigi andmepõhine turundus ja big data on juba viimased kümme aastat kuum teema.
Paljud turundusjuhid justkui kardavad kogu seda andmemajandust või kipuvad arvama, et see on tohutu keeruline teema. Aga tegelikkus on see, et isegi kui sul on miljoneid kliente, siis kokkuvõttes moodustavad nad ikkagi umbes viis-kuus põhilist segmenti. Selle põhjal enam ei tundugi nii keeruline teha neile suunatud turundust ja personaalseid pakkumisi. Liiga sageli on esimene reaktsioon andmebaase nähes hirmutav ning töö nendega tundub ületamatu raskusena. Seepärast ei võeta kogunenud andmetega midagi ette või kasutatakse neid väga puudulikult.
Loe pikemalt Äripäeva teemaveebist kaubandus.ee.

Seotud lood

Äriplaan 2026

Äriplaan 2026

Uurime välja Eesti majanduse arengusuunad 2026. aastal, et ettevõtjatel ja tippjuhtidel oleks, millele tuginedes järgmist aastat planeerida.

Kas eksport ja kaitsetööstuse areng võiksid Eesti majandusele uue käigu sisse aidata? Kuidas näevad Põhjamaade ettevõtjad ja tippjuhid Eesti võimalusi rahvusvahelisel areenil ning kas nad plaanivad siia investeerida? Kuhu investeerivad ning millele tõmbavad pidurit Eesti ettevõtjad? Missugune on riigi äriplaan 2026. aastaks? Kõigile nendele küsimustele saad vastuse 17. septembril Eesti mõjukaimal majanduskonverentsil Äriplaan!

Enda kogemust tulevad Eestisse jagama ülemaailmse ulatusega Rootsi masina- ja metallitööstusettevõte Hanza AB asutaja ja tegevjuht Erik Stenfors ning Telia Company president ja tegevjuht Patrik Hofbauer.

  • Toimumisaeg:
    17.09.2025
  • Alguseni:
    2 k 11 p 6 t
  • Toimumiskoht:
    Tallinn

Hetkel kuum

Podcastid

Tagasi Äripäeva esilehele