• OMX Baltic1,33%273,94
  • OMX Riga−0,11%871,18
  • OMX Tallinn2,32%1 749,54
  • OMX Vilnius0,09%1 058,76
  • S&P 5000,00%6 051,09
  • DOW 30−0,2%43 828,06
  • Nasdaq 0,12%19 926,72
  • FTSE 100−0,14%8 300,33
  • Nikkei 225−0,95%39 470,44
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,95
  • GBP/EUR0,00%1,2
  • EUR/RUB0,00%108,5
  • OMX Baltic1,33%273,94
  • OMX Riga−0,11%871,18
  • OMX Tallinn2,32%1 749,54
  • OMX Vilnius0,09%1 058,76
  • S&P 5000,00%6 051,09
  • DOW 30−0,2%43 828,06
  • Nasdaq 0,12%19 926,72
  • FTSE 100−0,14%8 300,33
  • Nikkei 225−0,95%39 470,44
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,95
  • GBP/EUR0,00%1,2
  • EUR/RUB0,00%108,5
  • 29.09.16, 11:00
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Kliendid tahavad rohkem isiklikke pakkumisi

Kuigi andmete olulisusest on kaubanduses räägitud juba aastaid, kardab endiselt osa ettevõtteid olemasolevat kliendiinfot kasutada.
Kliendid enam niisama poodides uitamas ei käi, enamasti tullakse kindla ostusooviga.
  • Kliendid enam niisama poodides uitamas ei käi, enamasti tullakse kindla ostusooviga. Foto: Raul Mee
Suurbritannia turundusfirma The Future Customer ekspert-konsultant Richard Campbell rõhutas intervjuus Äripäeva teemaveebile kaubandus.ee, et üks olulisemaid trende kaubanduses on personaalsed pakkumised, mida ostjad ootavad. Kliendiandmete kasutamist ei tasu peljata, sellega peaks oskuslikult tegelema, kuid ainult analüütikale ei saa ka keskenduda, soovitab ta.
Pane tähele!
Richard Campell esineb 12. oktoobril toimuval Kaubanduse Aastakongressil 2016 ettekandega "Milline on tuleviku klient ja kuidas võita tema lojaalsusts?"
Vaata täpsemat infot ürituse kohta SIIT
Millised on peamised tulevikutrendid kaubanduse ja kliendilojaalsuse valdkonnas?
Üks märksõna on kindlasti mitme kanali ostukogemus (multichannel retailing). Sellest on räägitud viimased 5–10 aastat, aga mulle tundub, et enamik kaubandusettevõtteid ei võta seda siiani päris tõsiselt. Nad ei mõista veel täielikult, et just nende endi kliendid ootavad terviklikku ostukogemust igast kanalist.
Ka need päevad on möödas, kui tarbija tuli poodi lihtsalt omapäi ringi jalutama ja kaupu vaatama. Üha rohkem oodatakse üks ühele suhtlust müüjaga ning individuaalseid pakkumisi. Kahjuks kasutavad paljud kaubandusettevõtted kliendiandmeid ikka veel liiga vähe, kuigi andmepõhine turundus ja big data on juba viimased kümme aastat kuum teema.
Paljud turundusjuhid justkui kardavad kogu seda andmemajandust või kipuvad arvama, et see on tohutu keeruline teema. Aga tegelikkus on see, et isegi kui sul on miljoneid kliente, siis kokkuvõttes moodustavad nad ikkagi umbes viis-kuus põhilist segmenti. Selle põhjal enam ei tundugi nii keeruline teha neile suunatud turundust ja personaalseid pakkumisi. Liiga sageli on esimene reaktsioon andmebaase nähes hirmutav ning töö nendega tundub ületamatu raskusena. Seepärast ei võeta kogunenud andmetega midagi ette või kasutatakse neid väga puudulikult.
Loe pikemalt Äripäeva teemaveebist kaubandus.ee.

Seotud lood

  • ST
Sisuturundus
  • 10.12.24, 12:39
Riigi IT-majad ohustavad sektori ekspordivõimet
Riigi loodud IT-majad pakuvad erasektori IT-ettevõtetele järjest rohkem konkurentsi. Võisteldakse tööjõuturul, IT-firmadel on oht muutuda tööjõurendi pakkujateks, selgitavad saatekülalised Äripäeva raadios.

Äripäeva TOPid

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Äripäeva esilehele