• OMX Baltic−0,28268,82
  • OMX Riga−1,51912,06
  • OMX Tallinn−0,011 742,55
  • OMX Vilnius−0,37996,47
  • S&P 5001,085 564,41
  • DOW 300,3240 415,44
  • Nasdaq 1,5818 007,57
  • FTSE 100−0,088 192,34
  • Nikkei 225−0,0139 594,39
  • CMC Crypto 2000,000,00
  • USD/EUR0,000,92
  • GBP/EUR0,001,19
  • EUR/RUB0,0094,73
  • OMX Baltic−0,28268,82
  • OMX Riga−1,51912,06
  • OMX Tallinn−0,011 742,55
  • OMX Vilnius−0,37996,47
  • S&P 5001,085 564,41
  • DOW 300,3240 415,44
  • Nasdaq 1,5818 007,57
  • FTSE 100−0,088 192,34
  • Nikkei 225−0,0139 594,39
  • CMC Crypto 2000,000,00
  • USD/EUR0,000,92
  • GBP/EUR0,001,19
  • EUR/RUB0,0094,73
  • 12.10.16, 17:30

Klienditeeninduse tulevik: inimest asendab bot

Robotid võtavad üha enam klienditeeninduses võimust, ütles CartSkill.com strateeg Indrek Vainu.
CartSkill.com strateeg Indrek Vainu
  • CartSkill.com strateeg Indrek Vainu
  • Foto: Raul Mee
Iduirma CartSkill.comi botide ja tehisintellekti strateegi Indrek Vainu sõnul liigub klienditeenindus üha enam robotite ehk botide peale üle. Lihtsalt öeldes on botid automaatsüsteemid, kes saavad aina paremini inimkeelest aru ja suhtlevad klientidega läbi mobiilsete vestlusrakenduste nagu näiteks Facebook Messenger ja WhatsApp.
Botid võtavad Vainu sõnul võimust, sest võimaldavad ettevõtetel hõlpsasti olla klientidele ööpäevaringselt kättesaadavad. Botile küsimust esitades otsib süsteem välja kõige tõenäolisema vastuse, mida klient ootab. Näiteks kui bussifirma botilt küsida, millal läheb buss Pärnust Paidesse, annab bot bussiajad.
Eduka boti võti on aga see, et suhtlus oleks võimalikult positiivne ja meeldiv. „Inimestele meeldib suhelda ja saada positiivset vastust vestlustest,“ rääkis Vainu täna Äripäeva kaubanduse aastakongressil. Seetõttu on oluline, et bot vastaks võimalikult samamoodi nagu inimene.
„Paljud mõtlevad, et robitiga suhtlemine on imelik, kuid tegelikult pole,“ ütles ta. „Näiteks ei mõtle keegi, et öelda parklast väljudes tõkkepuule aitäh, et see üles tõusis. Kui aga panna tõkkepuule rõõmus nägu peale ja juurde tekst „Head päeva!“, on inimeste reaktsioon tõkkepuule kohe teistsugune,“ selgitas Vainu.
Ta rääkis, et on botte välja töötades kohanud palju imelikke küsimusi, mida tarbijad bottidelt küsivad. Küll on kutsutud kohtingutele või küsitud suhtedraamade kohta. „See näitab vaid, et inimestele meeldib tsättida,“ ütles Vainu.
Üks murekoht selliste suhtlemiskeskkondade loomisel on Vainu sõnul see, et äppe on kohutavalt palju ja tihtipeale neid alla ei laeta. Reeglina saavad tarbijad hakkama paari-kolme äppiga, näiteks Facebook Messenger, Skype ja Spotify.
„Luues mobiilirakenduse, võistled globaalsete brändidega ja see on raske,“ ütles Vainu. Selleks on hakatud looma uut kontseptsiooni, milleks on äpp äpi sees. See tähendab, et oma boti saab lisada näiteks Facebook Messengeri või teise suhtlusrakendusse ilma, et kliendil oleks kohustus selleks mõni eraldi rakendus alla laadida.

Seotud lood

  • ST
Sisuturundus
  • 18.07.24, 11:28
Kulla hind hüppas uute rekorditeni, 2500 dollari tase on käeulatuses
Kulla hind tõusis nii dollaris kui euros uute rekorditeni. Turgude hinnangul on pärast Föderaalreservi juhi Jerome Powelli esmaspäevast sõnavõttu aina tõenäolisem, et keskpank otsustab juba septembris intressimäärasid kärpida. Just see andis lühiajalist pilti vaadates kullale tõuke ületada maikuus saavutatud tipud.

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Äripäeva esilehele