Paindlikkus ja julgus panevad gaselli kasvama

Naiste pesu tootva ettevõtte Miss Mary of Sweden OÜ juhatuse liige Marek Kiisa.  Foto: Andres Haabu
Kaisa Gabral • 17. veebruar 2017 • 4 min
Jaga lugu:

Eile toimunud Äripäeva Gaselli konverentsil edukamateks kuulutatud ettevõtjate sõnul pani nad kasvama paindlikkus, võime kohaneda, head ideed ja tasemel meeskond.

Kiireimini kasvavate ettevõtete esikümnesse jõudnud metallitöödega tegeleva Avolux OÜ juhatuse liikme Veijo Liivase hinnangul tõi neile edu julgus võtta vastu otsuseid. "Meile meeldivad põnevad asjad, kuid paindlikkus on see, mis toob edu," märkis Liivas.

Hydro Grupp OÜ juhatuse liikme Airo Aini sõnul on nende eelis väiksus ja paindlikkus – nad on kiired tegutsejad.

Naiste pesu tootva ettevõtte Miss Mary of Sweden OÜ juhatuse liikme Marek Kiisa sõnul on nende edu põhjus see, et tavalisest tekstiiliettevõttest on saanud kolme aastaga IT-ettevõte, mis oskab ka hästi õmmelda.

Muuseumide ja teaduskeskuste ehitamise ja väljatöötamisega tegeleva Museko OÜ tegevjuhi Jukka Antero Halttuneni sõnul toob edu ärimudeli pidev arendamine. „Suhtume julgelt eksporti, praegu ekspordime 100%. Väga oluline on ka meeskond,“ ütles Halttunen.

OmaKoduMaja ASi juhatuse liikme Kersti Väinsalu hinnangul on pääsemine gasellide esikümnesse kui kingitus – nad tähistasid just 15. tegevusaastat. "Auhinna tõi meile meeskond. Me oleme õppinud ellu jääma ja kohanema,“ ütles Väinsalu.

Kõige kiiremini kasvanud ettevõtted peavad enda üheks trumbiks kiiret kohanemisvõimet.  Foto: Andres Haabu

„Murrame klaaslaest läbi!“

Rinnahoidjate müügiga edu saavutanud ettevõtte Miss Mary of Sweden nõukogu liikme Marek Kiisa sõnul tuleb edu nimel klaaslaest läbi murda.

Mis tõi teile edu?

Me teeme väga head toodet. Toodame aastas 600 000 rinnahoidjat. Kõiki neid õmblevad tublid Eesti naised Lasnamäel. Meie edu võti on müük, turundus ja otse kliendiga suhtlemine. Selleks on meil viimase 3–4 aastaga palju abiks olnud IT-süsteemid, mis kogu aeg paranevad ja aitavad meil toodet kujundada. Aitavad õigesti kliente leida. Tootmisjäägid on minimaalsed, oleme võimalikult efektiivsed.

Teie toodet – rinnahoidjaid – teevad paljud konkurendid. Mis imenipiga te nii kaugele murdnud olete?

Kaasaja klient soovib läbipaistvust. Ta soovib näha, et õmblejad oleksid rahul. Et meie toode, mis on ihule kõige lähemal, oleks praktiline ja et toorained oleksid head ja kvaliteetsed ja et need ei tuleks mõnest lapstööjõudu kasutavast riigist. Müük käib palju blogijate ja arvamusavalduste kaudu internetis. Klient suhtub ostmisse hoopis teistmoodi. Me oleme selle koodi lahti murdnud ja sellest aru saanud. Kõige tähtsam on kuulata ja suhelda oma kliendiga.

Kuidas te oma õmblejatel silmad säramas hoiate?

Me maksame neile kindlasti konkurentsivõimelist palka. Kogu meie pere on rahulolev, ma arvan.

Kuhu te oma tooteid müüte?

Suurim turg on Saksamaa. Edasi Inglismaa ja Rootsi. Müüme ka USAsse, Hispaaniasse.

Indrek Nuume LHV Panga juhatuse liige, ettevõtete panganduse juht

Oluline on mõte – miks ma seda teen? Suures plaanis tuleks püstitada see küsimus ja sellele vastata.

Elanikkond vananeb pidevalt. Selleks, et ettevõte kasvaks, hankige inimesed, kes teevad tööd säravate silmadega. Osake jagada vastutust.

Tehke konkreetne plaan. Ka Paul Keres on öelnud, olgu või kehv plaan, aga ka see on parem kui plaanita mäng.  

Mida te järgnevateks aastateks prognoosite – kas kiire kasv jätkub?

Kindlasti tuleb turgudelt ka lööke. Mingi hetk saavutab praegune tootmisfaas lae, mingil hetkel saavutavad logistikaladu ja süsteem lae. Kuid ma usun, et suudame nendest klaaslagedest läbi murda. Kasvuprotsenti ma öelda ei julge. Me teeme oma asja suure armastusega ja meie tubli naispere, lisaks ka meespere, teevad oma tööd suure kire ja armastusega.

Meie omanik on rootslane, tõeline estofiil, kes on seda äri ajanud juba 20 aastat. Temalt tuli idee rinnahoidjaid toota. Kuid praegune kiire kasv tuli meil siiski internetimüügist.

Internetimüük kasvab ka edasi?

Nii see on. Noored ostavad hoopis teisiti, kui vanem generatsioon. Tundub, et meil on oma plaanidega õigesti läinud.

On teil mõni eriti valus tagasilöök olnud?

Arvan, et tagasilöögid tulevad siis, kui pole stabiilsust. Kui näiteks palgad kasvavad väga kiiresti. Ettevõtluses on alati tagasilööke, milline neist suurem on, ma ei oska öelda, aga kindlasti ei tohi olla sõltuvuses ainult ühest suurest kliendist. Tuleb jaotada riske ja mitte lasta ühel domineerida.

Kõige kiiremini kasvanud ettevõtted

1. B.G. Edu Grupp OÜ – hulgikaubandus

2. OmaKoduMaja AS – kinnisvara ost ja müük (90%), enda või renditud kinnisvara üürileandmine ja käitus (10%)

3. Hydro Grupp OÜ – tööstuslike masinate ja seadmete paigaldus

4. Avolux OÜ – mujal liigitamata metalltoodete tootmine (valmistab metallmööblit,väravaid, ATV tarvikuid, kaitsejõududele relvakaste ja mööblit

5. Betuleks OÜ – jaekaubandus

6. MUSEKO OÜ – disainerite tegevus

7. Coop Finants AS – muud mujal liigitamata finantsteenuste abitegevusalad (97,70%): erinevate finantsteenuste pakkumine Coop Eesti eraisikutest klientidele ning kaardimaksete vahendamine Coop Eesti kauplustes

8. Miss Mary of Sweden OÜ – spetsialiseerimata hulgikaubandus (78,27%), jaemüük posti või Interneti teel (21,15%)

9. Belstroj Baltic OÜ – ajutise tööjõu rent (76,53%), tööriistade jm rauakaupade hulgimüük (17,61%)

10. Eqvi OÜ – ehitus

Vaata Gaselli TOPi kogu 875 ettevõttega www.aripaev.ee/top.

Jaga lugu:
Hetkel kuum Äripäevas

Sellel veebilehel kasutatakse küpsiseid. Veebilehe kasutamist jätkates nõustute küpsiste kasutamisega. Loe lähemalt