Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Vesterbacka: tunnelirahast 70% tuleb Hiinast

    Soome lahte kavandatavad rajatised.Foto: Yle graafik

    Eesti ja Soome vahele tunnelit kavandav Peter Vesterbacka ütles täna Tallinnas esinedes, et 70 protsenti rahast tuleb Hiina investoritelt ning ülejäänu Skandinaavia ja Baltimaade pensionifondidest.

    Soome ärimees Peter Vesterbacka tutvustas täna Tallinnas Tallinna-Helsingi tunneli rajamise plaani, mille ta loodab erakapitalil valmis saada kõigest viie aastaga.
    "Oleme tunneli valmimise tähtajaks seadnud 24. detsembri 2024, ent soovime selleni jõuda tegelikult viie aastaga ehk veelgi varem," rääkis Vesterbacka, kelle sõnul toimuvad erinevate osapooltega mõlemas riigis iganädalased kohtumised, et projekti kiiresti edasi viia.
    Vesterbacka kinnitusel vajab suurejooneline projekt küll Eesti ja Soome valitsuse tuge, ent tunneli rajamist rahastataks täielikult erakapitalil. Tema sõnul läheb projekt maksma 15 miljardit eurot, millest 70% tuleb Aasia investoritelt ning 30% kohalikest vahenditest. "Nagu idufirmadegi puhul, ei ole hea ärimudeli juures rahastuse leidmine kunagi probleem," lisas Vesterbacka.
    Tema nägemuses looks Tallinnas Ülemiste Citysse plaanitav Tallinna jaam võimaluse saada Tallinna lennujaamast Vantaa lennujaama 20 minutiga, mis on võrreldav või kiiremgi Londonis Heathrow lennujaama ühest otsast teise jõudmisega. 
    Ülemiste City arendaja Mainor Ülemiste juhatuse esimees Margus Nõlvak ütles, et ühendus kahe pealinna vahel tooks tohutu majandusliku kasu ja loomulikult mugavama ühenduse teiste riikidega. "Ülemiste City linnakusse on peagi tekkimas tõeline Eesti värav - Tallinna lennujaam, rajatav Rail Baltica terminal, uus bussiterminal," loetles Nõlvak ja lisas, et on igati loogiline, kui neile lisanduks ka planeeritava Tallinn-Helsingi tunneli peatus.
    Riigikantselei digiinnovatsiooni nõunik Marten Kaevats märkis Ülemiste Citys toimunud üritusel, et Soome on Eestist planeerimise osas oluliselt eeskujulikum ning Eesti peab hakkama paremini linnaruumi planeerimisega tegelema. Tema sõnul on Ülemiste tõepoolest üks versioon siinpoolsest kohast tunneli lõpp-punktiks, aga kuna uuringud on veel tegemata, siis tulebki esmalt hinnata, mil moel oleks projekti teostamine kõige ratsionaalsem.
    Soome suursaadik Kirsti Narinen kiitis Vesterbacka ambitsiooni ja rõõmustas, et Soome ja Eesti vahele kiire ühenduse loomine ei ole enam pelgalt valitsuste vaheline projekt, vaid sellele on tekkinud mitmeid huvitatud osapooli. "See idee avab palju uusi võimalusi ja looks kaksikpealinna, mis oleks ainulaadne kogu maailmas," lisas suursaadik.
  • Hetkel kuum
Ain Kivisaar: kolm soovitust uuele linnavõimule
Linnaplaneerimisest on saanud ülereguleerimise, asjatu detailsuse ja metsikult kõrge kulubaasiga valdkond, kirjutab Metro Capitali tegevjuht Ain Kivisaar vastuses Äripäeva arvamusliidrite küsitlusele.
Linnaplaneerimisest on saanud ülereguleerimise, asjatu detailsuse ja metsikult kõrge kulubaasiga valdkond, kirjutab Metro Capitali tegevjuht Ain Kivisaar vastuses Äripäeva arvamusliidrite küsitlusele.
USA turuindeksid lõpetasid nädala korraliku tõusuga
Aktsiaindeksid sulgesid kauplemisnädala roheliselt ja kvartalitulemuste infokeerises on palju mitmekülgseid teadaandeid, mis turu aktiivselt liikuma on pannud.
Aktsiaindeksid sulgesid kauplemisnädala roheliselt ja kvartalitulemuste infokeerises on palju mitmekülgseid teadaandeid, mis turu aktiivselt liikuma on pannud.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Põlva saunatootja asendas jahtunud turud ühe kliendiga USAs: “Tööd on rohkem kui peaks!”
Mitu aastat reipat kasvu näidanud Põlva saunatootja Ecosauna Projecti majandustulemused võtsid eelmisel aastal hoo maha, tänavune aasta on neil see-eest aga juba välja müüdud.
Mitu aastat reipat kasvu näidanud Põlva saunatootja Ecosauna Projecti majandustulemused võtsid eelmisel aastal hoo maha, tänavune aasta on neil see-eest aga juba välja müüdud.
Parima juhi nominent Annika Arras: ma olen täiega hea, isegi liiga hea
Karmo Tüür: kuriusklikkus saadab ökosurma
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Tesla plaan keskenduda odavamatele sõidukitele kergitas aktsia hinda
Tesla avaldas eile plaani, mille kohaselt hakatakse tootma soodsamaid sõidukeid juba selle aasta lõpus. Tootmine hakkaks toimuma olemasolevates tehastes, mis lööb plaani segamini seoses Mehhikosse ja Indiasse kavandatavate uute tehastega. Pärast seda teadet on Tesla aktsia hind hakanud taas tõusma.
Tesla avaldas eile plaani, mille kohaselt hakatakse tootma soodsamaid sõidukeid juba selle aasta lõpus. Tootmine hakkaks toimuma olemasolevates tehastes, mis lööb plaani segamini seoses Mehhikosse ja Indiasse kavandatavate uute tehastega. Pärast seda teadet on Tesla aktsia hind hakanud taas tõusma.
Euroopa tipp-poliitikute plaan teeb Eesti töösturitele karuteene
Veelgi ühetaolisem Euroopa ühisturg ei lahenda Eesti-suguste väikeriikide probleeme, ütles intervjuus Äripäevale rahandusministeeriumi välissuhete nõunik Märten Ross.
Veelgi ühetaolisem Euroopa ühisturg ei lahenda Eesti-suguste väikeriikide probleeme, ütles intervjuus Äripäevale rahandusministeeriumi välissuhete nõunik Märten Ross.
Eesti 200 oli järjekindlalt Boltile kahjumliku direktiivi vastu
Eesti 200 on järjekindlalt olnud vastu platvormide direktiivi vastuvõtmisele, mis on Eesti tehnoloogiahiiu Bolti jaoks ebasoodne.
Eesti 200 on järjekindlalt olnud vastu platvormide direktiivi vastuvõtmisele, mis on Eesti tehnoloogiahiiu Bolti jaoks ebasoodne.