Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.
Lidli valearvestus läks maksma pool miljardit
Seitse aastat proovis Lidl ettevõttes edutult juurutada SAP ressursiplaneerimise tarkvara, kuid nüüd on kontsern pidurit tõmmanud. Edutu projekt läks maksma pool miljardit eurot.
Mis juhtus? Handelsblatt ja BR24 kirjeldavad, kuidas alguses katsetati süsteemi ainult Austrias, Põhja-Iirimaal ja USAs. Kuid seitsme aasta järel nägi ettevõte, et süsteem ei kõlba suurema käibega riikide jaoks. Nüüd peab ettevõte nullist alustama.
Lidl ja SAP kasutasid väidetavalt 1000 töötaja abi, et programm „oma vajadustele vastavaks muuta“ ning Lidl palkas hulga väliskonsultante. Kuigi ei Lidl ega SAP taha poole miljardi euro suurust kahju kinnitada, siis IT-eksperdid väidavad, et selles summas, eriti nii pika aja peale, poleks midagi erilist.
Üks anonüümseks jääda soovinud projektinõustaja selgitas Handelsblattile, kuidas olukord tekkis. „See oli nii, nagu tihti selliste projektide puhul on. Projekti eest vastutajad ja nõustajad muutuvad saatusekaaslasteks, kes siis silmad aina suurenevate probleemide ees sulgevad – selleks, et nad ebaõnnestumist üksteisele tunnistama ei peaks.“
Handelsblatti andmetel otsitakse nüüd süüdlast ning allikate sõnul on see leitud nõustamisfirma KPS AG näol, kes projekti elluviimisel abiks olema pidi. SAP lükkavat kogu vastutuse KPSile: SAP ise olevat Lidlile ainult tarkvara andnud, kliendi jaoks sobivaks pidi selle tegema KPS. Lidlis rääkivat kurjad keeled jälle sellest, et KPS ei suutnud piisavalt kiiresti antud eesmärke täita.
Minu Äripäeva kasutamiseks logi sisse või loo konto.