Fazeri juhi Meelis Tamme sõnul võib Prisma plaan kaotada kollased hinnasildid tunduda küll kliendivaenuliku sammuna, kuid tegelikult on tegu nii põllumeeste kui ka toidutootjate suhtes väga vastutustundliku initsiatiiviga, teatas ettevõte.

- Fazeri pagaritööstus
- Foto: Liis Treimann / Postimees / Scanpix
Prisma ostuosakonna grupijuht Tõnis Tomingas rääkis eelmisel nädalal teemaveebile
kaubandus.ee, et nad soovivad pakkuda oma klientidele püsivalt soodsaid hindu ning nende soov oleks tulevikus üldse kollased hinnasildid ehk kampaaniad kaotada.
„Pagaritooted on sageli vahend, mille kampaaniahindadega meelitatakse tarbijad kauplusesse. Nimelt tuleb tervelt kolmandik kogu pagaritoodete kategooria müügikäibest allahindlustest,“ ütles Tamm.
„Leiva-saia hinna ehk 1–2 euro sisse peab mahtuma lisaks tavapäratult kõrgele käibemaksule ka sadade inimeste töö ja pühendumine, mille osas ei tohiks nii kergekäeliselt allahindlusi teha. Paarkümmend senti hinnaalandust on tarbijale märkamatu summa, kuid tootjad, kes tahavad investeerida nii oma töötajatesse, masinaparki kui ka uute innovaatiliste toodete turule toomisesse, tunnevad neid kärpeid teravalt,“ kinnitas Tamm, kelle sõnul ei teinud erakordselt kuum ja kuiv suvi viljakasvatajate elu sugugi lihtsamaks.
Artikkel jätkub pärast reklaami
Tema kinnitusel ei ole tarbija juhindumine odavamast hinnast sugugi paratamatus, mille tingib kõrge hinnatundlikkus – pigem tuleb tarbijakäitumist kujundada ja kollase sildi ihalus välja juurida.
„Viimaste Nielseni uuringute kohaselt oli kevadel Eesti tarbija suurim mure mitte majandus või toidu- ja kütusehinnad, vaid nende tervis. Me näeme, et tarbija on tegelikult valmis maksma kõrgema lisandväärtusega toodete eest ka kõrgemat hinda,“ sõnas Tamm.
See teema pakub huvi? Hakka neid märksõnu jälgima ja saad alati teavituse, kui sel teemal ilmub midagi uut!