Artikkel
  • Kuula

    Gunnar Kobin hakkab saama palka 15 000 eurot

    Gunnar Kobin asub Nordicat juhtima tänavu sügisel.Foto: Andres Haabu

    Riiklikku lennufirmat Nordica 1. septembrist juhtima asuva Gunnar Kobini brutopalgaks saab 15 000 eurot kuus, kinnitas Nordica nõukogu esimees Toomas Tiivel Ärilehele.

    "Gunnar Kobini juhatuse liikme tasu on 15 000 eurot, tal ei ole ametiautot ega ametitelefoni. Tasu on kooskõlas vastutuse ja väljakutsete ulatusega ning peegeldab ka konkreetse inimese varasemat töökogemust ja kompetentse," selgitas Tiivel väljaandele.
    Kobini töötasu on üle 5000 euro kõrgem kui eelmistel Nordica juhatuse esimeestel Hannes Saarpuul ja Jaan Tammel ning ületab mäekõrguselt ka enamikke teisi riigifirma juhtide palkasid.
    Pikemalt saab lugeda Ärilehest.
    Neljapäeval selgus, et varem börsifirmat Ekspress Grupp juhtinud asub sügisest Nordica etteotsa. Kobiniga sõlmis Nordica viieaastase tähtajalise lepingu.
    Nordica nõukogu esimees Toomas Tiivel ütles samal päeval Äripäeva raadio hommikuprogrammis, et Nordica juhiks valitud Ekspress Grupi nõukogu endine esimees ja kunagine juht Gunnar Kobin on näidanud end võimeka juhina.
    Tiivel selgitas, et Nordica juhi kohale oli eesmärk leida võimekas üldjuht, kes suudaks ühte gruppi koondada kõik Eesti riigile kuuluvad lennundusettevõtted ehk Nordic Aviation Groupi (Nordica), Transpordi Varahalduse ja Regional Jeti. Tiiveli sõnul oodatakse, et Kobin paneks need firmad ühte jalga käima, et tagada Nordica jätkusuutlikkus ning vajadusel ka võimekus Tallinnast lennata.
    Tiivel jätkas, et uue juhi otsingutel jälgiti ka seda, et tal oleks kapitali kaasamise ja investorite leidmise kogemus, aga ka taust turunduses ning ärianalüütikas. "Gunnari varasemad kogemused vastavad sellele," hindas Tiivel.
    Pärast ametlikku kinnitust, et Nordica palkab Gunnar Kobini uueks juhiks, ütles Kobin, et peab end täiesti tavaliseks, võib-olla vaid üle keskmise nõudlikuks ja kärsituks juhiks. "See kärsitus aitas mul välja mõelda ja käima tõmmata Ülemiste City linnaku, kus täna naljalt vaba tuba ei leia ning aidata uuesti jalgadele Ekspress Grupi, kui ta 10 aastat tagasi oli kummuli kukkumas," rääkis ta Äripäevale. "Ma loodan, et see kärsitus on minus täna veel alles selleks, et Nordica pähkel lahti hammustada," lisas ta.
    Kobiniga koos töötanud inimesed kirjeldavad Kobinit aga järgmiselt: ambitsioonikas, keskmisest konfliktsem, golfifänn ja suurepärase oskusega endale head boonused välja kaubelda.
    "Ta on sama tüüpi inimene nagu Aivar Pohlak," ütles näiteks Ülemiste keskuse juht ja ettevõtja Guido Pärnits.
    Eelmise aasta suvel lahkus Nordica juhi kohalt Jaan Tamm. Tema ameti võttis üle Hannes Saarpuu, kes lahkus ametist mai lõpus.
    Gunnar Kobin oli Ekspress Grupi juhatuse esimees aastatel 2009–2016 ja kuulus pärast seda ettevõtte nõukogusse kuni 2018. aastani.
  • Hetkel kuum
Seotud lood
Kõik seotud lood

Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Netflix sai miljoneid kliente juurde, kuid aktsia langes ikka
Voogedastusplatvorm Netflix üllatas Wall Streeti esimeses kvartalis miljonite uute klientidega, kuid aktsia taandus järelturul sellegipoolest.
Voogedastusplatvorm Netflix üllatas Wall Streeti esimeses kvartalis miljonite uute klientidega, kuid aktsia taandus järelturul sellegipoolest.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Metallitööstus sunnib end raskel ajal vastu võtma iga töö
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Amazoni rüpes edu nautiv Eesti ettevõtja: Jeff Bezose juhtimisprintsiibid sobivad meile hästi
Mari Jolleri esimene firma läks põhja, teise müüs ta maha ning kolmas müüdi ligi kaks aastat tagasi hiiglaslikule Amazonile. Selle kaisus on ettevõte Jolleri teatel uue tuule tiibadesse saanud.
Mari Jolleri esimene firma läks põhja, teise müüs ta maha ning kolmas müüdi ligi kaks aastat tagasi hiiglaslikule Amazonile. Selle kaisus on ettevõte Jolleri teatel uue tuule tiibadesse saanud.
Kas rohepööre tähendab eurokommunismi? Või on see lihtsalt üks utoopia?
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Elektrifirma kogemus särtsuautodega: kõikide kulude ennustamisega pole pihta läinud
Eesti Energia autoparki on kuulunud enam kui kümme aastat elektriautod ning ettevõte peab vaatamata muutunud kuludele särtsuautosid mõistlikeks.
Eesti Energia autoparki on kuulunud enam kui kümme aastat elektriautod ning ettevõte peab vaatamata muutunud kuludele särtsuautosid mõistlikeks.
Eesti sai Euroopa rahakotist 122 miljonit eurot
Euroopa Komisjon tegi reedel taaste- ja vastupidavusrahastust (RRF) Eestile järjekorras teise väljamakse mahus 122,3 miljonit eurot, kuna Eesti on täitnud kõik taastekava kolmanda osamakse eeltingimuseks seatud eesmärgid.
Euroopa Komisjon tegi reedel taaste- ja vastupidavusrahastust (RRF) Eestile järjekorras teise väljamakse mahus 122,3 miljonit eurot, kuna Eesti on täitnud kõik taastekava kolmanda osamakse eeltingimuseks seatud eesmärgid.
Usaldamatus valitsuse majanduspoliitika suhtes on järsult kasvanud
Üheks suuremaks ettevõtteid mõjutavaks probleemiks on tõusnud vähene usaldus valitsuse majanduspoliitika suhtes, selgus täna esitletud majanduse konjunktuuri kvartaalsest ülevaatest.
Üheks suuremaks ettevõtteid mõjutavaks probleemiks on tõusnud vähene usaldus valitsuse majanduspoliitika suhtes, selgus täna esitletud majanduse konjunktuuri kvartaalsest ülevaatest.