Läti autovedajatel häda käes, juhte tuuakse juba Filipiinidelt ja Indiast
Rahvusvaheliste maanteevedude sektor on Lätis juhtide puuduse tõttu kriisis: lätlased ei taha selles valdkonnas töötada vaatamata sellele, et netopalk ulatub kohati kuni 3000 euroni, vahendab Läti Zemgale telekanal.
Vaatamata sellele, et Läti valitsus erinevalt Eestist lubab Venemaalt ja Valgevenest võõrtööjõudu sisse tuua, on veokijuhtide puudus võtnud kriisi mõõtmed ka seal.
Foto: Läti Transpordiministeerium
Selle aasta alguses oli Läti tööhõiveametis 1101 vaba veokijuhi töökohta ning amet prognoosib, et lähiaastatel suureneb töötajate puudus veelgi, vahendab logistikauudised.ee.
„Ligi paarkümmend autot on meil tänaseks juba seisma jäänud, just vormistan veel ühe tubli Valgevene juhi töölepingu lõpetamist. Pole mul südant lasta rooli Usbekistanist pärit juhti, kes nägi siia tulles esimest korda elus lund. See oleks juba ohtlik teistele liiklejatele,“ võtab transpordisektoris valitseva hetkeseisu kokku perefirma Herentes tegevjuht Rein Aav.
Karjuva veoautojuhtide puuduse leevendamiseks võiks Eesti teha sanktsioonides erandi ja pikendada valgevenelaste viisasid, rääkis Eesti Rahvusvaheliste Autovedajate Assotsiatsiooni president Tiit Parik.
Eesti logistikasektor ootab kõige tugevamat hoopi 2023. aasta esimeses kvartalis. Raskusi valmistavad nii energiakriis kui ka rohepööre ja inflatsioon, tunnistavad tippjuhid.
Internetiühenduse olulisust on raske üle hinnata – see on nüüdseks nagu enamiku ettevõtete selgroog. Ühenduse tõrkumine võib töö täiesti seisata ning tuua kaasa tuhandeid või isegi kümneid tuhandeid kahju. See mõjutab tööviljakust, küberturvalisust, kliendikogemust, töötajate rahulolu – ning võib hakata pärssima isegi ettevõtte arengut.