Artikkel
Äripäev sõitis Euroopas jumalagajätutuuri teinud Bentley Continental GT Speediga. W12 mootoriga Bentleydega on varsti kõik. Continental GT jääb esialgu valikusse V8 jõuallikaga, pistikhübriidse versiooni väljatöötamine juba käib.Foto: Liis Treimann

Auto|Piloot. Bentley Continental GT Speed – viimane kutsung lokomotiivile W12

Nüüd on viimane võimalus osta isevärki 12silindrilise mootoriga Bentley. Aga kas peaks?

Bentley, nagu me seda praegu tunneme, sündis nüüdseks 20 aastat tagasi, kui müügile jõudis esimene Volkswageni kontserni omanduse ajal loodud mudel – Continental GT. Kastja ning üdini britiliku (sh koostekvaliteedi ja töökindluse poolest …) käsitööauto asemel seisis endiselt inglaslik ja suures osas käsitsi kokku pandud, ent lihtsurelikumat marki kontsernikaaslaste juppe ja masstootmise tehnikaid appi võttes konstrueeritud sujuvate vormidega luksuskupee, mis kannatas tänu paranenud kvaliteedile ja nelikveole vabalt ka põhjamaises kliimas aastaringset pruukimist. Läbimüük saavutas kiirelt seni ebabentleyliku mahu ning sai sama malli järgi tehtud hilisematest mudelitest, sedaanist Flying Spur ja maasturist Bentayga, üksnes hoogu juurde.
Kaks kümnendit ja mudelipõlvkonda hiljem pole Continental GT retsept suurt muutunud. Praeguse, 2018. aastast toodetava generatsiooniga tehti sõitjateruumi luksuslikkuses hüpe edasi, "Contis" sees istudes tekib väga eriline tunne, kuid masina tegumood on äratuntavalt sama. Näiteks saab seda jätkuvalt Volkswageni grupi unikaalse 12silindrilise mootoriga. Veel.
Ei ole kohta koletisele
Jah, just – nn W12 mootoriga, kus silindrid paiknevad kahe laia ploki sees kokku neljas reas, on varsti kõik. Novembris lõpetatakse niisuguse jõuallikaga Bentleyde tellimuste vastuvõtmine, tuleva aasta aprillis valmistatakse viimased eksemplarid ning paar kuud pärast seda kaotab ka tüübikinnitus kehtivuse. Üks sisepõlemismootori konfiguratsioon libiseb minevikku.
W12 mootoriploki tilluke makett n-ö päris asja peal. Viimased 20 aastat Bentley identiteedi osaks olnud jõuallika hingusele saatmise puhul üllitatakse igast mudelist ka Edition 12 nime kandev eriseeria, mis sisaldab küll peamiselt üksnes eriseeria märgiseid. Seevastu vaid 30 eksemplaris toodetav mudel Batur saab W12st kõigi aegade võimsaima, 750hobujõulise versiooni. Kahe aastakümnega on W12 mootorit valmistatud veidi üle 100 000 tüki – nii luksusliku mootori kohta märkimisväärne arv!Foto: Bentley
Põhjus peitub mõistagi rohepöördes. Bentaygat ja Flying Spuri juba saab pistikhübriidina, hübridiseeritud Continental GT väljatöötamine käib. 2025. aastal lubatakse esimest täiselektrilist Bentleyt. Alates 2026. aastast pakutaksegi ainult hübriide ja elektriautosid, 2030. aastast jätkatakse vaid särtsutoitel. Kuueliitrise töömahuga koletisel, mis ummikus tiksudes näitab kütusekuluks 40 liitrit sajale ning eritab metsikus koguses sooja, ilmselgelt puudub tänapäevases maailmas perspektiiv.
Sorry, ultrakiirlaadijad, mitte täna! Aga nähtavas tulevikus küll.Foto: Karl-Eduard Salumäe
Esialgu aga seisavad Conti GT ostmist kaaluvad õnneseened valiku ees, kas reageerida viimasele kutsungile lokomotiivile W12 või võtta rahulikult ja minna "väikese", st neljaliitrise V8 mootoriga versiooni manu. Äripäev sõitis Euroopas jumalagajätutuuri teinud Bentley Continental GT Speediga, et anda omapoolne soovitus. Vastus võib teid üllatada.
Seotud lood

5% Klubi, 99% tõenäosusega
Martin Villig võitis Eduka Eesti konkursi oma ettepaneku sisu, mitte isiku tõttu. Tõsi, selle juures on üks konks, kirjutab Äripäev juhtkirjas.
Martin Villig võitis Eduka Eesti konkursi oma ettepaneku sisu, mitte isiku tõttu. Tõsi, selle juures on üks konks, kirjutab Äripäev juhtkirjas.
Kevadine hinnasula aktsiaturul paiskas ostukohad lagedale
Kasumijahil investorid ja kauplejad otsivad turul õiget aega investeerimistehingute tegemiseks. Õnnestunud tehinguks on vaja aga õigele ajale pihta saada kaks korda – esimest korda siis, kui ost sooritatakse, ja teist korda siis, kui hoolikalt valitud positsioon maha müüakse.
Kasumijahil investorid ja kauplejad otsivad turul õiget aega investeerimistehingute tegemiseks. Õnnestunud tehinguks on vaja aga õigele ajale pihta saada kaks korda – esimest korda siis, kui ost sooritatakse, ja teist korda siis, kui hoolikalt valitud positsioon maha müüakse.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Luksusturismi ettevõtjad õpetavad, kuidas meelitada rikkad metsa raha kulutama
Saates “Turismitund” võeti luubi alla, kuidas rikkad inimesed majanduslanguse ajal enda hellitamisega toime tulevad.
Saates “Turismitund” võeti luubi alla, kuidas rikkad inimesed majanduslanguse ajal enda hellitamisega toime tulevad.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Sääsepeletajate müüja: müüme toodet, millesse ise usume
Homeyard OÜ, mis on tuntud kodu- ja aiatoodete poolest, eristub läbimõeldud tooteportfelliga, keskendudes peamiselt sääsepeletajatele. Ettevõtte juht ja omanik Alari Ilves ütles saates “Kiired ja vihased”, et tema ei usu ütlusesse, et hea müügimees müüb kõik tooted maha.
Homeyard OÜ, mis on tuntud kodu- ja aiatoodete poolest, eristub läbimõeldud tooteportfelliga, keskendudes peamiselt sääsepeletajatele. Ettevõtte juht ja omanik Alari Ilves ütles saates “Kiired ja vihased”, et tema ei usu ütlusesse, et hea müügimees müüb kõik tooted maha.
Pauligi kontserni tippu jõudnud Mariell Toiger: tuleb lihtsalt pihta hakata
“Julgus peale hakata on ikkagi pool võitu ja läbi selle on võimalik jõuda ka kaugemale,” ütleb Soome Pauligi kontserni juhatusse jõudnud Mariell Toiger.
“Julgus peale hakata on ikkagi pool võitu ja läbi selle on võimalik jõuda ka kaugemale,” ütleb Soome Pauligi kontserni juhatusse jõudnud Mariell Toiger.
Äripäeva arvamusliider: kui tahame Euroopa toetust Ukrainale, peame andma midagi vastu
Kas eestlastest on saanud eurooplased? Lisaks: kui sügavaks osutub EKRE kriis ning kuidas teha päriselt rohepööret.
Kas eestlastest on saanud eurooplased? Lisaks: kui sügavaks osutub EKRE kriis ning kuidas teha päriselt rohepööret.
Asjatundja: autoturg seisab kaubandussõja lävel Tesla müük kidub, Musk hämab
Eesti autoostja on segaduses, Euroopa muretseb Hiina autode pealetungi pärast, Tesla kogeb kehva müüki, kirjutab KPMG juhtimiskonsultatsioonide valdkonna juht Tarmo Toiger Äripäeva Infopanga mootorsõidukite müügi konkurentsiraportile antud kommentaaris.
Eesti autoostja on segaduses, Euroopa muretseb Hiina autode pealetungi pärast, Tesla kogeb kehva müüki, kirjutab KPMG juhtimiskonsultatsioonide valdkonna juht Tarmo Toiger Äripäeva Infopanga mootorsõidukite müügi konkurentsiraportile antud kommentaaris.
Kaitsevägi värbas varasemast oluliselt rohkem tegevväelasi
2023. aastal asus tegevteenistusse läbi aegade suurim arv inimesi, teatas kaitseressursside amet.
2023. aastal asus tegevteenistusse läbi aegade suurim arv inimesi, teatas kaitseressursside amet.
Riik loob 50 miljoni euroga kaitsetööstuse fondi
Valitsus plaanib luua riikliku fondi, mis investeerib kaitsetööstusse raha otse ja erafondide kaudu. Praeguste ekspordigarantiide arvel suunatakse fondi 50 miljonit eurot.
Valitsus plaanib luua riikliku fondi, mis investeerib kaitsetööstusse raha otse ja erafondide kaudu. Praeguste ekspordigarantiide arvel suunatakse fondi 50 miljonit eurot.