• OMX Baltic0,22%300,68
  • OMX Riga0,06%893,52
  • OMX Tallinn0,12%2 071,16
  • OMX Vilnius0,3%1 206,04
  • S&P 5000,83%6 279,35
  • DOW 300,77%44 828,53
  • Nasdaq 1,02%20 601,1
  • FTSE 1000,00%8 822,91
  • Nikkei 2250,06%39 810,88
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,16
  • EUR/RUB0,00%92,73
  • OMX Baltic0,22%300,68
  • OMX Riga0,06%893,52
  • OMX Tallinn0,12%2 071,16
  • OMX Vilnius0,3%1 206,04
  • S&P 5000,83%6 279,35
  • DOW 300,77%44 828,53
  • Nasdaq 1,02%20 601,1
  • FTSE 1000,00%8 822,91
  • Nikkei 2250,06%39 810,88
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,16
  • EUR/RUB0,00%92,73
  • 29.05.13, 09:26
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Veebipoed paisutavad jõuliselt käivet

Üle miljoni eurost käivet nautis mullu kordades enam veebipoode kui aasta varem. Kasvu tõid veebimüügi kasv ning turundus.
Möödunud aastal nautis Eesti turul üle miljoni eurost käivet 7% küsimustikule vastanud 88 e-kauplejast. 500 000 – 1 miljoni euro  suurust käivet tegi Eestis 6 % ettevõtjatest. Aasta varem said üle miljoni euro kokku vaid 2% vastanud 85 ettevõtjast. Väljaspool Eestit saavutas 2012. aastal käibe 1-10 miljonit eurot 4% vastanutest, selgub Eesti e-kaubanduse liidu küsitlusest.
Käibekasvu põhjustena hindavad e-kauplejad õnnestunud turundust, investeeringuid kasutajasõbralikumatesse veebipoe versioonidesse, uute klientide leidmist, reklaami suurendamist ning tarbijate usalduse tõusu Eesti e-kauplejate vastu. Samuti suurendas füüsilise poe avamine ka veebipoe käivet. Mitme ettevõtja sõnul aitas käibe kasvule kaasa majanduse üldine paranemine ning e-poodide nähtavuse ja tuntuse suurenemine.
Eesti e-kauplejad tegutsevad enamasti lähivälisriikides nagu Skandinaavia ning Läti, kuid ka USAs, UKs, Hiinas, Saksamaal ja Prantsusmaal. Üks vastanud kaupleja müüb veebipoe vahendusel kaupu ka Austraaliasse.

Artikkel jätkub pärast reklaami

Kahe aasta võrdluses on toimunud märkimisväärsed muutused ka e-kauplejate tegevusvaldkondades. 2011 prevaleeris küsitlusele vastanute hulgas rõivakaubandus, lastetooted ja sisustuskaubad (16 %), siis 2012 olid lisandunud parfümeeria ja ilutoodete veebipoed (7%), tervisetooted (silmaläätsed,  toidulisandid ja vitamiinid) (6%), kingitused ja lilled (6%) ning käsitöö (ehted, rõivad jm 6%).Küsimustikule vastanud e-poodnikest 48% tegeleb vaid e-kaubandusega. 52% ettevõtjal on lisaks ka jae-või hulgimüük. Võrdluses eelmise aastaga on märgata tendentsi, et on suurenenud ainult e-kaubandusega tegelevate ettevõtjate hulk. (2011 olid vastavad näitajad 38 ja 62 %).
E-kaubanduse liitu kuulub ligi 70 tegutsevat e-kauplust ning Liidu üheks prioriteetsemaks tegevuseks on kvaliteedimärgise „Turvaline ostukoht” tutvustamine.

Seotud lood

Äriplaan 2026

Äriplaan 2026

Uurime välja Eesti majanduse arengusuunad 2026. aastal, et ettevõtjatel ja tippjuhtidel oleks, millele tuginedes järgmist aastat planeerida.

Kas eksport ja kaitsetööstuse areng võiksid Eesti majandusele uue käigu sisse aidata? Kuidas näevad Põhjamaade ettevõtjad ja tippjuhid Eesti võimalusi rahvusvahelisel areenil ning kas nad plaanivad siia investeerida? Kuhu investeerivad ning millele tõmbavad pidurit Eesti ettevõtjad? Missugune on riigi äriplaan 2026. aastaks? Kõigile nendele küsimustele saad vastuse 17. septembril Eesti mõjukaimal majanduskonverentsil Äriplaan!

Enda kogemust tulevad Eestisse jagama ülemaailmse ulatusega Rootsi masina- ja metallitööstusettevõte Hanza AB asutaja ja tegevjuht Erik Stenfors ning Telia Company president ja tegevjuht Patrik Hofbauer.

  • Toimumisaeg:
    17.09.2025
  • Alguseni:
    2 k 12 p 11 t
  • Toimumiskoht:
    Tallinn

Hetkel kuum

Podcastid

Tagasi Äripäeva esilehele