• OMX Baltic0,22%300,68
  • OMX Riga0,06%893,52
  • OMX Tallinn0,12%2 071,16
  • OMX Vilnius0,3%1 206,04
  • S&P 5000,83%6 279,35
  • DOW 300,77%44 828,53
  • Nasdaq 1,02%20 601,1
  • FTSE 1000,00%8 822,91
  • Nikkei 2250,06%39 810,88
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,16
  • EUR/RUB0,00%92,85
  • OMX Baltic0,22%300,68
  • OMX Riga0,06%893,52
  • OMX Tallinn0,12%2 071,16
  • OMX Vilnius0,3%1 206,04
  • S&P 5000,83%6 279,35
  • DOW 300,77%44 828,53
  • Nasdaq 1,02%20 601,1
  • FTSE 1000,00%8 822,91
  • Nikkei 2250,06%39 810,88
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,16
  • EUR/RUB0,00%92,85
  • 06.10.08, 10:45
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Roller, roller...... ROLLER – ehk ühistransport Taiwanis

Eestis tuleb tavaliselt ühistranspordile mõeldes meelde trolli nurgas konutav „pumpsik“ või hoolega haisemist harrastav narkomaan siis Taiwanis tuleb esimese asjana silme ette hoopis roller, mis siin kannab rohkem pereauto eesmärki.
Siin ning tegelikult üsna suures osas Aasias paistab ühistransport olevat üsna suurte linnade pärusmaa. Taiwanis on sellisteks linnadeks näiteks Taipei ja Kaohsiung, kus süsteem on korralik, väiksemates linnades on ühistransport üsna niru.
Näiteks keskmisest tiba suuremas linnaks Tainanis, kus elab umbes 750 000 inimest ning selle hulka siis ei ole arvestatud eeslinnu, mille puhul ole aru saada, kus lõpeb Tainan ja kus algab mõni eeslinnadest. Väiksem linn aga kohalike sõnade järgi paistab olevat umbes Tallinna suurune.
Tulles aga tagasi transpordi juurde siis liiklus on siin üldse omapärane – nimelt koosneb see siiski põhiliselt rolleritest, kuhu vahele siis mõni üksik auto on ka ära eksinud. Ühistranspordi puhul paistab see piirduvat kahe rongi ja viie või kuue bussiga.

Artikkel jätkub pärast reklaami

Siinsetele inimestele kohe kangesti meeldivad rollerid ning nad peavad sellise omamist täiesti iseenesest mõistetavaks nagu mõnedes Tallinna lähedastes asumites auto omamine. Kui liiklusummikud Eestis koosnevad põhiliselt autodest kus istub sees üks või äärmisel juhul kaks väga tülpinud olemusega inimest, siis liiklusummiku kirjeldus Tainanis on selline, et foori taga ootab kolm autot ning umbes 40 rollerit, kus istub tavaliselt üks või kaks inimest peal, mõnikord ka kolm.
Samuti on paljudel neist ees ninjamaske meenutavad kaitsed, sest selline hordi töötavate rollerite mõju sissehingatavale õhule pole siis ka raske mõista. Üks huvitav lahendus, millega paar siinset ettevõtet paistab ka tegelevat on elektrimootoriga rollerid, millega aga kahjuks veel eriti palju sõita ei saa.

Seotud lood

Äriplaan 2026

Äriplaan 2026

Uurime välja Eesti majanduse arengusuunad 2026. aastal, et ettevõtjatel ja tippjuhtidel oleks, millele tuginedes järgmist aastat planeerida.

Kas eksport ja kaitsetööstuse areng võiksid Eesti majandusele uue käigu sisse aidata? Kuidas näevad Põhjamaade ettevõtjad ja tippjuhid Eesti võimalusi rahvusvahelisel areenil ning kas nad plaanivad siia investeerida? Kuhu investeerivad ning millele tõmbavad pidurit Eesti ettevõtjad? Missugune on riigi äriplaan 2026. aastaks? Kõigile nendele küsimustele saad vastuse 17. septembril Eesti mõjukaimal majanduskonverentsil Äriplaan!

Enda kogemust tulevad Eestisse jagama ülemaailmse ulatusega Rootsi masina- ja metallitööstusettevõte Hanza AB asutaja ja tegevjuht Erik Stenfors ning Telia Company president ja tegevjuht Patrik Hofbauer.

  • Toimumisaeg:
    17.09.2025
  • Alguseni:
    2 k 10 p 18 t
  • Toimumiskoht:
    Tallinn

Hetkel kuum

Podcastid

Tagasi Äripäeva esilehele