Janek Mäggi • 12 november 2014

Klient, muuda ise teenindus heaks

Kommunikatsioonibüroo Powerhouse juhataja Janek Mäggi  Foto: Andres Haabu

Eestis arvustatakse palju klienditeenindust – et see on kehv, inimesed on teenindussektoris alamakstud ning selle töö peal on inimesed, kes selleks isikuomadustelt ei sobi. See ei vasta tõele, arvab kommunikatsioonibüroo Powerhouse juhataja Janek Mäggi.

Eesti probleem on hoopis see, et enamik meist ei oska olla kliendid. Meil on selline tunne, et astume poe uksest sisse, paneme käed puusa, nõuame jumal-teab-mida – ning lõpuks ei taha veel meile osutatud teenuse eest maksta ka. Kõige hullem, et enamasti sünnib see „suure südame“ ja pingutusega.

Tark klient mõistab, et (mahult) kahanevas majanduses peame olema õnnelikud, et keegi on üldse nõus meid teenindama. See, et Eestis keegi poodi peab, on väga tore. Et mul on võimalik hilisõhtuni sealt midagi osta, on veel lahedam. Et need inimesed, kes oma väikse palga juures mulle kogu aeg naeratavad, on lausa fantastiline. Nõukogude ajal olime nõus maksma “natšaid”, et saada teenust. Nüüd võtame vaba konkurentsi hüvesid iseenesest mõistetavusena? Ei peaks. See on privileeg.

Loe pikemalt Äripäeva teemaveebist kaubandus.ee 

Hetkel kuum