Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Tesla jätab massid külmaks

    AMTELi tegevjuht Arno Sillat.Foto: Raul Mee

    Elektriautode pidu Eestis on lõppenud. Kõik ostutoetust saanud autod on kohal ja uusi tellimusi lisandub minimaalselt. Paljuräägitud Teslade müük aga on tagasihoidlik ja ilmselt ei levi need autod ka massidesse, leiab AMTELi tegevjuht Arno Sillat.

    Märtsi seisuga arvel olevast 1198 elektriautost on 37 Teslat, osakaal on 3%. Norras juhtis Tesla 2014. aastal koguni uute autode müügiedetabelit – Eestis on selleni pikk tee.
    Teslasid lisandus oodatust vähem
    Toetuste lõppemine ei peaks Tesla potensiaalsele ostjale eriliseks takistuseks olema – toetussumma moodustas auto hinnast parimal juhul umbes neljandiku. Prognoosisime, et tänavu Eestisse lisanduvad elektriautod on põhiliselt Teslad. Sel aastal Eestis arvele tulnud uutest elektriautodest on seni vaid iga viies olnud Tesla.
    Elektriautode ostjate eelistused ja valiku alused erinevad palju. Ülemises hinnaklassis domineeriva Tesla ostja otsib üldiselt suuri väärtusi – kasutusökonoomsusele ja nn rohelisele värvingule lisaks saab ta suure annuse innovatiivsust, eksklusiivsust, tipptehnoloogiat, auto ja arvuti huvitava sümbioosi, suure keskklassi auto mugavuse ning head dünaamilised näitajad.
    Massidesse levivat pereautot temast suure keskklassi või luksusauto hinna tõttu ilmselt ei saa, ka Norras on müügiedu taganud põhiliselt maksusoodustus. Kindlasti mõjutavad ostjat ka muud nüansid – tavapärasest oluliselt erinev müügistrateegia ja teeninduste hõre võrgustik (tehniliste probleemide tekkides on lähim teeninduskeskus Stockholmis), eeldatavasti kulukas akude vahetuse vajadus kasutusaja lõpus ja sellest tulenev võimalik jääkväärtuse langus. Elektriauto tervet rida põhimõttelisi eeliseid kipub siiani nullima tegelikult ainus puudus – akude hind ja vähene võimekus.
    Potentsiaal peitub akus
    Kui tõmmata paralleele mobiiltelefonide arenguga, siis vaid paarkümmend aastat tagasi olid NMT-telefonidel peaaegu telliskivi mõõdus ja -raskusega akud. Praegu on mobiilide akud üle 1000 korra väiksema kubatuuri ja massiga.
    Analoogia põhjal võiks oletada, et tulevikus võimaldab elektriauto aku sõita üle 1000 kilomeetri ühe laadimisega ning on praeguse tavaaku mõõtmetega. Elektriautode tulevik on kindlasti helge, aga pole selge, millal see saabub – 10, 20 või enama aasta pärast. Seni on Tesla parim, mida selles liigas pakkuda on. Kas sellest saab mood, näitab aeg.
  • Hetkel kuum
Jaanika Altraja: rohepöördes õnnestumiseks tuleb vähendada ebavõrdsust
Ühetaoline tulumaks ja madalad varamaksud mõjuvad tänapäeval dogmaatiliste jäänukitena, mis suurendavad ebavõrdsust ja pidurdavad rohepööret, kirjutab Jaanika Altraja arvamuskonkursile Edukas Eesti saadetud artiklis
Ühetaoline tulumaks ja madalad varamaksud mõjuvad tänapäeval dogmaatiliste jäänukitena, mis suurendavad ebavõrdsust ja pidurdavad rohepööret, kirjutab Jaanika Altraja arvamuskonkursile Edukas Eesti saadetud artiklis
Jeen saavutas 34 aasta madalaima taseme, analüütikud ootavad valitsuse sekkumist
Jaapani jeen langes kolmapäeval 34 aasta madalaimale tasemele, nõrgenedes USA dollari suhtes kuni 151,97-ni, mis on tekitanud turul küsimusi valitsuse sekkumise kohta Jaapani valuuta toetamiseks.
Jaapani jeen langes kolmapäeval 34 aasta madalaimale tasemele, nõrgenedes USA dollari suhtes kuni 151,97-ni, mis on tekitanud turul küsimusi valitsuse sekkumise kohta Jaapani valuuta toetamiseks.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: nonii, tibulilled, kas tulete taas? Äripidaja intervjuu oma töötajatega
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Üllar „Myrakas“ Priks tuletas vahelduseks meelde ajakirjaniku ametit pidades omandatud intervjueerimisoskused ning usutles oma sõpru, kellega koos ta on osaühingut Suur M jooksutanud. On’s tal uuel hooajal putkas üldse kedagi peale tema enda?
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Üllar „Myrakas“ Priks tuletas vahelduseks meelde ajakirjaniku ametit pidades omandatud intervjueerimisoskused ning usutles oma sõpru, kellega koos ta on osaühingut Suur M jooksutanud. On’s tal uuel hooajal putkas üldse kedagi peale tema enda?
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Genka ettevõtlusest: valin vähem raha ja rohkem vabadust
Henry Kõrvitsa ehk artistinimega Genka sõnul pole raha tema jaoks kõige olulisem. Tähtsam on oma aeg ja võimalus seda meelepäraselt veeta.
Henry Kõrvitsa ehk artistinimega Genka sõnul pole raha tema jaoks kõige olulisem. Tähtsam on oma aeg ja võimalus seda meelepäraselt veeta.
Eestlane tõusis suure Soome börsifirma ärijuhiks
Varem Kristiine ja Rocca al Mare kaubanduskeskuseid juhtinud Helen Metsvaht läks omanikfirma Cityconi juhatusse ärijuhiks.
Varem Kristiine ja Rocca al Mare kaubanduskeskuseid juhtinud Helen Metsvaht läks omanikfirma Cityconi juhatusse ärijuhiks.
Jaanika Altraja: rohepöördes õnnestumiseks tuleb vähendada ebavõrdsust
Ühetaoline tulumaks ja madalad varamaksud mõjuvad tänapäeval dogmaatiliste jäänukitena, mis suurendavad ebavõrdsust ja pidurdavad rohepööret, kirjutab Jaanika Altraja arvamuskonkursile Edukas Eesti saadetud artiklis
Ühetaoline tulumaks ja madalad varamaksud mõjuvad tänapäeval dogmaatiliste jäänukitena, mis suurendavad ebavõrdsust ja pidurdavad rohepööret, kirjutab Jaanika Altraja arvamuskonkursile Edukas Eesti saadetud artiklis
Ameerika RAM – üks auto kõikideks sõitudeks
Igapäevaselt tööle, naisega ostlema, pojaga trenni, nädalavahetusel sõpradega erinevaid hobisid harrastama, sekka suvilaehitusega seotud sõidud – kõik need saab edukalt tehtud aasta pikapi tiitliga pärjatud suure ja jõulise RAMiga USCAR – Ameerika Autost.
Igapäevaselt tööle, naisega ostlema, pojaga trenni, nädalavahetusel sõpradega erinevaid hobisid harrastama, sekka suvilaehitusega seotud sõidud – kõik need saab edukalt tehtud aasta pikapi tiitliga pärjatud suure ja jõulise RAMiga USCAR – Ameerika Autost.
Läti keskpank tõmbas kasvuprognoosi allapoole
Läti Pank korrigeeris selle aasta majanduskasvu prognoosi ja näeb nüüd, et riigi majandus võiks sel aastal kasvada 1,8 protsenti.
Läti Pank korrigeeris selle aasta majanduskasvu prognoosi ja näeb nüüd, et riigi majandus võiks sel aastal kasvada 1,8 protsenti.
Eestlased reisisid mullu välismaale kaks korda enam
Eelmisel aastal kasvas nii välis- kui sisereiside arv, neid tehti võrreldes aasta varasemaga vastavalt 40 ja 20% enam, teatas statistikaamet.
Eelmisel aastal kasvas nii välis- kui sisereiside arv, neid tehti võrreldes aasta varasemaga vastavalt 40 ja 20% enam, teatas statistikaamet.