• Jaga lugu:

    Salaplaan maksustada kõik autod

    Firmaauto on tegelikult töövahend, mida aeg-ajalt kasutatakse ka hüvena, leiab Peeter Parelo.Foto: Raul Mee

    Viimasel ajal on hakanud tekkima tunne, et seoses firmaautode maksustamisega on rahandusministeeriumi tegelik plaan n-ö salaja sisse viia automaks, alustades ettevõtele kuuluvatest sõiduautodest ja siis hiljem laiendada seda juba kõigile, kirjutab i45 OÜ juhatuse liige Peeter Parelo.

    Hiljuti kirjutas rahandusministeeriumi esindaja, et auto rahaline väärtus on teoreetiliselt hea näitaja, mis iseloomustab auto väärtust hüvena töötaja jaoks, kuid probleem on siin nii õiglase hindamise keerukus (väärtus muutub ja osaliselt subjektiivne suurus) kui ka selle suurusega manipuleerimise oht.
    Auto on enamasti töövahend
    Siit võib välja lugeda, et tööautot peetakse üldjuhul hüveks, kui see tegelikult suuremale osale on töövahend, mida aeg-ajalt kasutatakse ka hüvena. Lihtne näide on müügimehed, kes teevad tööautoga 90% töösõite ja 10% erasõite. Loomulikult on olemas käputäis nn elustiiliettevõtete autosid, aga see on tegelikult kaduvväike osa.
    Samas artiklis mainitakse ka, et auto läbisõit erisoodustuse alusena on hea, sest iseloomustab auto tegelikku kasutusaktiivsust ja on otseses seoses hüve väärtusega. Väiksema kasutuse puhul on maksukohustus väiksem ning suurema kasutuse puhul suurem. Küll on aga probleeme selle mõõtmise täpsuse ja usaldusväärsusega, mis oleks maksuvaidlustes adekvaatne.
    Tänapäeval, mil mõne kuu erisoodustuse rahaga saab sõite automaatselt registeeriva äpi või seadme ning teenuse kasutamise paari aasta kuutasu, ei ole täpne mõõtmine probleemne ega kallis.
    Märgistus
    Ainult ettevõtluse tarbeks kasutatavaid autosid planeeritakse kuidagi erimärgistama hakata, aga seal on vist mööda vaadatud sellest, et sotsiaalmaksu, tulumaksu ja käibemaksu maksustamisperiood on kalendrikuu ning tagantjärele. Kuidas siis autot märgistada, kui seda kasutatakse ühes kuus ainult firmasõitudeks ja teises kuus ka erasõitudeks? Millal pannakse märgistus autole peale ja mida see siis annab? Kui juunis on auto kasutusel ainult ettevõtluse tarbeks ja kleeps on peal, juulis tehakse ka paar erasõitu (mis raporteeritakse augustis), kas siis augustis võib kleepsu maha võtta, kuigi tehakse ainult töösõite?
    Jaga lugu:
  • Hetkel kuum
Seotud lood

Tarmo Toiger: millenniumilapsed ei vihka autosid, nad vihkavad diilereid
Uute ja kasutatud autode defitsiit on jõudnud ebanormaalsele tasemele ning sektori müügikasv jätkub; järjest enam suunab automüüki trend, mida veab Y-generatsioon, kirjutab KPMG juhtimiskonsultatsioonide valdkonna juht Tarmo Toiger Äripäeva Infopanga mootorsõidukite müügi aastaraportile antud kommentaaris.
Uute ja kasutatud autode defitsiit on jõudnud ebanormaalsele tasemele ning sektori müügikasv jätkub; järjest enam suunab automüüki trend, mida veab Y-generatsioon, kirjutab KPMG juhtimiskonsultatsioonide valdkonna juht Tarmo Toiger Äripäeva Infopanga mootorsõidukite müügi aastaraportile antud kommentaaris.
USA aktsiaturud lõpetasid börsinädala langusega
Kõik tähtsamad USA börsiindeksid langesid täna, lõpetades suurte tehnoloogiafirmade kvartalitulemuste ja kahe tosina IPO-ga nädala kokkuvõttes miinuses.
Kõik tähtsamad USA börsiindeksid langesid täna, lõpetades suurte tehnoloogiafirmade kvartalitulemuste ja kahe tosina IPO-ga nädala kokkuvõttes miinuses.
Hasartmängumaks tahetakse kindlatest saajatest lahti siduda
Rahandusministeerium saatis kooskõlastusele seadusemuudatused, millega muudetakse riigieelarvesse laekunud hasartmängumaksu tulu kasutamist – edaspidi ei lähe sellest kindel protsent ministeeriumidele valdkondade rahastamiseks, vaid tulu laekub riigi üldistesse tuludesse.
Rahandusministeerium saatis kooskõlastusele seadusemuudatused, millega muudetakse riigieelarvesse laekunud hasartmängumaksu tulu kasutamist – edaspidi ei lähe sellest kindel protsent ministeeriumidele valdkondade rahastamiseks, vaid tulu laekub riigi üldistesse tuludesse.
Minister näeb põllumeestele ja vedajatele suuri muudatusi
Brüsseli ambitsioonid kliimaneutraalsuse saavutamisel on kasvanud ja kuigi Eesti ettevõtjad on kohati olnud väga tublid, peavad näiteks maanteevedajad ja põllumajandajad astuma suure sammu edasi, leiab keskkonnaminister Tõnis Mölder.
Brüsseli ambitsioonid kliimaneutraalsuse saavutamisel on kasvanud ja kuigi Eesti ettevõtjad on kohati olnud väga tublid, peavad näiteks maanteevedajad ja põllumajandajad astuma suure sammu edasi, leiab keskkonnaminister Tõnis Mölder.