Söögikohtadel on aeg pea liiva alt välja võtta ja endale tunnistada, et värske toidu äraviskamine on probleem ja sellega on vaja tegeleda, leiab Äripäeva ajakirjanik Kadri Põlendik.
Mõnevõrra üllatuslikult selgub, et Eestis on restorane, kes arvavad, et neil ei jäägi kohe üldse toitu järele. Nimelt kui soomlaste toidupäästmisteenus ResQ Club
käis siinsete söögikohtade jutul, et pakkuda neile võimalust praed äraviskamise asemel soodsamalt maha müüa, teatas mitu asutust, et neile on see võõras mure. Hämmastav muidugi, sest keskkonnaministeeriumi andmeil tekib Eestis aastas
ca 22 000 tonni toidujäätmeid. Seal on oma osa ka kauplustel ja leibkondadel, kuid toitlustusasutused pole mingi erand.
Ei oska ette näha?
Mõnes restoranis leitakse, et ainult halval kokal, kes ei oska planeerida, jääb alles. Mõne jaoks on küsimus maines – kuidas me ütleme, et viskame värsket toitu ära, oleme ju tipptasemel restoran? Mul on nendele asutustele sõnum: te olete asjast täiesti valesti aru saanud.
Seda, kui palju tuleb söögikohta lõuna ajal külalisi, on võimatu ennustada. Kuidas peaks siis suutma kokk ennustada, kui palju teha päevapakkumisi, et kõigile jaguks, aga samas kümnete viisi üle ei jääks?
Toidu äraviskamist maineprobleemiks nimetada on muidugi ülim totrus. Hoopis suurem mainekahju tekib sellest, kui söögikoht ei oska loodussõbralikult majandada ja arvab, et keegi ei tea seda. Toidukadu tekib kõigis kohtades, pole mõtet luua illusiooni, et meid see ei puuduta.
Seega, hea restoraniomanik, unusta oma iganenud arusaamad ja tegele probleemiga. Muide, toidupank tegutseb Eestis juba aastaid.
Seotud lood
Soomes tekkis kahe konkureeriva ettevõte vahel vaidlus, kui alles katsetamise faasis oleva ning veel avalikustamata Lunchie Marketi tootja süüdistas oma idee varastamises ResQ Clubi asutajat, kes oli Lunchie Marketi endine töötaja.
Eestis seisavad tuhanded lapsed ja pered silmitsi väljakutsetega, mida on raske ette kujutada. Üks väike heategu võib nende elus palju muuta. Sel aastal astus
Wallester – innovaatiline finantstehnoloogia ettevõtte, mida tunnustati hiljuti Eesti edukaima idufirmana – olulise sammu ja asus partneriks MTÜ-le
Naerata Ometi. Selle organisatsiooni eesmärk on tagada, et keegi ei peaks eluraskustega üksi silmitsi seisma.