• Jaga lugu:

    Pommiaugu peale tuleb poolsaar

    Olev VaherFoto: Erakogu

    Vabaerakondlasest rakendusmatemaatik Olev Vaher tahab Tallinna lahte rajada poolsaare, mis kaotab ummikud.

    Vaatame Tallinna kaarti ja näeme: Tallinn on laiali valgunud linnastu, mis on surutud kahe pommiaugu – Tallinna lahe ja Ülemiste järve vahele. Läbi selle 2 km laiuse maakitsuse peavad kulgema kõik kommunikatsiooni-, sooja-, energiatrassid ning lääne- ja idasuunaline liiklusvoog. Tihti istume tipptundidel sel maakitsusel ummikutes Russalka juures või Ülemistel ja mujal ning kulutame asjatult aega.
    TallinnEST 2030 on Tallinna lahes asuv poolsaar, mis algaks pärast D-terminali kaide lõppu suundudes otse põhja ja tuleks kaarega Pirita jõe suudmeni. Tekiks 4- kuni 6ruutkilomeetrine uus Tallinna süda. Nagu on New Yorgil Manhattan (59,1km2, kus elab kuni 1,6 miljonit elanikku). Tallinn saaks uue süvasadama poolsaare lääne servale ja idapoolne serv kuni Piritani võiks olla jahtide sadam.
    Globaalses konkurentsis on tõmbekeskustele soovitav minimaalne elanike arv 2 miljonit. Siin astubki mängu aastaks 2030 valmiv Talsinki tunnel. Kust saab Helsingi oma joogivee? Maailma suuruselt teise 120km pikkuse tunneli kaudu. Tunneli läbimõõt võimaldaks sinna ka rongi sõitma panna. Tunnelit ehitati 1972-1982 ja see läks maksma tänastes hindades umbes 200 miljonit eurot. Tallsinki tunnel kulgeks suuremalt osalt graniidis, üksnes Eesti-poolne tunneli väljuv ots pole graniidis. Usun, et maailma esimene Hyperloop tehaksegi Tallinna Helsingi vahele ja sõiduaeg läheneb 5-10 minutile.
    Tallinna linna elanike arv läheb 450 000le, selleks ajaks on ilmselt ka Viimsi vald liidetud Tallinnaga. Soomlased loodavad tunneli abil elanike kasvu 250 000 võrra ja liidetuna Tallinna ja lähivaldadega ületakski kaksiklinn Tallsinki 2 miljoni piiri.
    Poolsaart me ei täida lihtsalt pinnasega, vaid ehitame selle korruste haaval maa-aluste parklatega ja kommunikatsioonitrasside vedamisel ei pea enam tänavaid üles kaevama. Miinus üks tasapind on mõeldud (tasuta) juhita, personaalsele (ühis)transpordile. Ühistransport on liidetud ühtsesse süsteemi kogu linnaosa hoonetega. Vajutades liftis -1 korruse nupule, saadetakse transpordisüsteemile teave, mitu inimest liftis on ja kui suurt veokit peab süsteem liftist väljumisele ette ootama saatma.
    Artikkel ilmub Tallinna Kaubamaja, Danske Banki, ACE Logisticsi, Eesti Gaasi, Silberauto, Eesti Ettevõtluskõrgkooli Mainor ja Äripäeva arvamuskonkursi Edukas Eesti raames.
  • Hetkel kuum

Kalev Kaljuste: pöörame pilgud (ka) Rootsi!
Pärnus tegutseb palju Soome ettevõtjaid, kuid minu arvates tuleks alustada Pärnu linna kui ühe parima elukeskkonna ja atraktiivse ettevõtluskeskkonna turundamist ka Rootsi suunal, kirjutab sotsiaaldemokraatliku erakonna esinumber kohalikel valimistel Pärnus Kalev Kaljuste vastuses Äripäeva valimiste-eelsele küsitlusele.
Pärnus tegutseb palju Soome ettevõtjaid, kuid minu arvates tuleks alustada Pärnu linna kui ühe parima elukeskkonna ja atraktiivse ettevõtluskeskkonna turundamist ka Rootsi suunal, kirjutab sotsiaaldemokraatliku erakonna esinumber kohalikel valimistel Pärnus Kalev Kaljuste vastuses Äripäeva valimiste-eelsele küsitlusele.
Sigade hinnad kukkusid Hiinas tagasi maa peale
Pärast kahe aasta pikkust perioodi kõrgeid sealiha hindu seisab Hiina silmitsi vastupidise probleemiga: sealiha on nüüd ligikaudu poole odavam, vahendab Wall Street Journal.
Pärast kahe aasta pikkust perioodi kõrgeid sealiha hindu seisab Hiina silmitsi vastupidise probleemiga: sealiha on nüüd ligikaudu poole odavam, vahendab Wall Street Journal.
Autojuhtide puudus sundis Briti valitsust järele andma
Suurbritannia peaks varsti teatama ajutistest viisadest autovedajatele, et vähendada suurt tööjõupuudust, vahendab Reuters.
Suurbritannia peaks varsti teatama ajutistest viisadest autovedajatele, et vähendada suurt tööjõupuudust, vahendab Reuters.
Tuntud ärimehe vana vimm päädis Eesti kohtute aastaid kestva kurnamisega
Pea kümme aastat kestnud vaidlus Nõmmel asuva hooldushaigla ümber on käima lükanud kümneid keerukaid juriidilisi vaidlusi ja venitamisi, milles mängivad oma rolli skandaalse ärimehe Anders Tsahkna ammune kibe pettumus ja perekond Seppikute firma.
Pea kümme aastat kestnud vaidlus Nõmmel asuva hooldushaigla ümber on käima lükanud kümneid keerukaid juriidilisi vaidlusi ja venitamisi, milles mängivad oma rolli skandaalse ärimehe Anders Tsahkna ammune kibe pettumus ja perekond Seppikute firma.