Eesti autoturg võib saada löögi nii majanduslanguse kui ka kõrgete intresside tõttu, kirjutab KPMG juhtimiskonsultatsioonide valdkonna juht Tarmo Toiger Äripäeva Infopanga konkurentsiraportile antud kommentaaris.

- KPMG juhtimiskonsultatsioonide valdkonna juht Tarmo Toiger esinemas konverentsil "Suurandmed aastal 2022".
- Foto: Raul Mee
Uute sõiduautode müük on kasvutrendis, poolaastaga müüdi veidi üle 12 000 uue auto – sarnane poolaasta tulemus oli viimati 2016. aastal. Aasta teine kvartal näitas oluliselt paremat müüki kui esimene, tarneprobleemid on vähehaaval lahenenud.
Rääkides kohalike diileritega, on sõiduautode tarneajad vähenemas tänaseks juba ühele kuni kahele kuule, mis võimaldab klientidel oste paremini planeerida. Samas tekitab majanduslik ebakindlus takistusi uute autode ostudele, tootjad on endiselt hädas elektriautode komponentidega, jätkuvalt on mureks akude puudus, mis ei luba rahuldada kasvavat elektriautode nõudlust.
Kohalike diilerite seas on traditsiooniliselt parimas müügivormis Toyota ning ainult veidi taga on teine rahvaauto Škoda.
Äripäeva Infopanga mootorsõidukite müügi aastaraportit saab tellida ja lugeda siin.
See teema pakub huvi? Hakka neid märksõnu jälgima ja saad alati teavituse, kui sel teemal ilmub midagi uut!
Seotud lood
Advokaadibüroode elu on hall ja inseneribüroode seis on pessimistlik, rääkis Äripäeva raadio hommikuprogrammis Infopanga konkurentsianalüütik Sigrid Kõiv. Automüüjatel läheb samas väga hästi.
Praegusel kujul automaks ei vähenda Eestis autostumist, rääkis Äripäeva raadio hommikuprogrammis automüügi tarkvara arendaja Modera tegevjuht Raido Toonekurg.
Euroopas kasvas automüük tänavu juunis mulluse sama kuuga võrreldes hoogsalt, kuid suuremate autofirmade aktsiaid see positiivne uudis tõusma ei suunanud.
Internetiühenduse olulisust on raske üle hinnata – see on nüüdseks nagu enamiku ettevõtete selgroog. Ühenduse tõrkumine võib töö täiesti seisata ning tuua kaasa tuhandeid või isegi kümneid tuhandeid kahju. See mõjutab tööviljakust, küberturvalisust, kliendikogemust, töötajate rahulolu – ning võib hakata pärssima isegi ettevõtte arengut.