• OMX Baltic0,35%301,06
  • OMX Riga−0,05%892,51
  • OMX Tallinn0,66%2 082,41
  • OMX Vilnius0,36%1 206,79
  • S&P 5000,83%6 279,35
  • DOW 300,77%44 828,53
  • Nasdaq 1,02%20 601,1
  • FTSE 100−0,25%8 801,36
  • Nikkei 2250,06%39 810,88
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,16
  • EUR/RUB0,00%92,99
  • OMX Baltic0,35%301,06
  • OMX Riga−0,05%892,51
  • OMX Tallinn0,66%2 082,41
  • OMX Vilnius0,36%1 206,79
  • S&P 5000,83%6 279,35
  • DOW 300,77%44 828,53
  • Nasdaq 1,02%20 601,1
  • FTSE 100−0,25%8 801,36
  • Nikkei 2250,06%39 810,88
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,16
  • EUR/RUB0,00%92,99
  • 08.11.17, 08:00
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Kütusekulu numbrite lõhe kasvab

Briti väljaanne Autoexpress kirjutab, et värske uuringu andmetel on vahe autotootjate ametlike kütusekulu numbrite ja tegeliku tarbimise vahel plahvatuslikult paisunud.
Tankla Prantsusmaal.
  • Tankla Prantsusmaal.
  • Foto: EPA
Ametlike numbrite ja reaalsete arvude põhjal on kütusekulu erinevus sel aastal lausa 42 protsenti. Aastal 2013. oli see vahe veel 25 protsenti ja aastal 2001 vaid 9 protsenti.
Õiglase transpordiga tegelev rahvusvaheline nõukogu The International Council on Clean Transportation (ICCT) analüüsis infot, mis pärines kaheksast Euroopa riigist, kokku miljonilt sõidukilt. Eraomanduses sõidukitel läks paremini kui ettevõtete autodel - vahe kulunumbrites on vastavalt 39 ja 45 protsenti.
Tulevikus võib vahe tegeliku tarbimise ja ametlike numbrite vahel väheneda, sest kasutusele võetaks uus WLTP katseprotseduur. Uus meetod saab kõikidel uutel autodel kohustuslikuks järgmise aasta septembris. Praegune testiprogrammi näeb ette autode vaid 20minutilist katsetamist.

Artikkel jätkub pärast reklaami

ICCT hindab, et tarbija maksab ametlike ja reaalsete kütusekulu numbrite tõttu aastas keskmiselt 400 eurot rohkem.

Seotud lood

Äriplaan 2026

Äriplaan 2026

Uurime välja Eesti majanduse arengusuunad 2026. aastal, et ettevõtjatel ja tippjuhtidel oleks, millele tuginedes järgmist aastat planeerida.

Kas eksport ja kaitsetööstuse areng võiksid Eesti majandusele uue käigu sisse aidata? Kuidas näevad Põhjamaade ettevõtjad ja tippjuhid Eesti võimalusi rahvusvahelisel areenil ning kas nad plaanivad siia investeerida? Kuhu investeerivad ning millele tõmbavad pidurit Eesti ettevõtjad? Missugune on riigi äriplaan 2026. aastaks? Kõigile nendele küsimustele saad vastuse 17. septembril Eesti mõjukaimal majanduskonverentsil Äriplaan!

Enda kogemust tulevad Eestisse jagama ülemaailmse ulatusega Rootsi masina- ja metallitööstusettevõte Hanza AB asutaja ja tegevjuht Erik Stenfors ning Telia Company president ja tegevjuht Patrik Hofbauer.

  • Toimumisaeg:
    17.09.2025
  • Alguseni:
    2 k 12 p 22 t
  • Toimumiskoht:
    Tallinn

Hetkel kuum

Podcastid

Tagasi Äripäeva esilehele