Briti väljaanne Autoexpress kirjutab, et värske uuringu andmetel on vahe autotootjate ametlike kütusekulu numbrite ja tegeliku tarbimise vahel plahvatuslikult paisunud.

- Tankla Prantsusmaal.
- Foto: EPA
Ametlike numbrite ja reaalsete arvude põhjal on kütusekulu erinevus sel aastal lausa 42 protsenti. Aastal 2013. oli see vahe veel 25 protsenti ja aastal 2001 vaid 9 protsenti.
Õiglase transpordiga tegelev rahvusvaheline nõukogu The International Council on Clean Transportation (ICCT) analüüsis infot, mis pärines kaheksast Euroopa riigist, kokku miljonilt sõidukilt. Eraomanduses sõidukitel läks paremini kui ettevõtete autodel - vahe kulunumbrites on vastavalt 39 ja 45 protsenti.
Tulevikus võib vahe tegeliku tarbimise ja ametlike numbrite vahel väheneda, sest kasutusele võetaks uus WLTP katseprotseduur. Uus meetod saab kõikidel uutel autodel kohustuslikuks järgmise aasta septembris. Praegune testiprogrammi näeb ette autode vaid 20minutilist katsetamist.
Artikkel jätkub pärast reklaami
ICCT hindab, et tarbija maksab ametlike ja reaalsete kütusekulu numbrite tõttu aastas keskmiselt 400 eurot rohkem.
See teema pakub huvi? Hakka neid märksõnu jälgima ja saad alati teavituse, kui sel teemal ilmub midagi uut!