Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.
Kuidas klienti kottida
See suvi on mulle pakkunud rea kõnekaid näiteid, kuidas ettevõte saab lihtsa vaevaga suurendada tulusid, end samas liigselt kliendikesksuse või, hoidku jumal, pikaajalise kliendisuhtega koormamata. Kord keegi kirjutas kommentaaris, et võiksin pakkuda rohkem praktilisi nõuandeid. Tähelepanu, praktikud, nüüd on teie tund!
Kui oled pank ja sinu üle 15 aastase ajalooga klient tuleb oma kinnisvaraliisingut laenuks ümber vormistama, siis muuda kindlasti tehingu tingimusi ja rakenda hetkel kehtivat kõrgemat intressi. Mis sellest, et klient sinult lisaraha ei soovi ning ümbervormistuse põhjuseks on kinnisvara juures tehtav rekonstrueerimistöö, mille käigus kasvab tagatise väärtus. Põhjendada võid sellist tingimuste halvendamist näiteks sellega, et liising oli tehtud teise firmaga, mis sellest, et tegemist sinu enda tütarfirmaga, mis nüüdseks sulandunud emafirmasse. Nii väikestest detailides ära heitu, vaid kasuta head võimalust kunagi antud raha pealt lisa teenida.
Mobiilifirmana helista kliendile ja paku kindlasti paremat hinda kui täna, hoolimata sellest, et inimene on juba sinu firma klient. Aga ära sa jumala eest enne küsi, mis firma klient ta on. Ja kuidas ta teenusega rahul on. Ära küsi midagi sellist, kuna võid kuulda rahulolematusest 3G internetiga või lihtsalt leviprobleemidest. Oluline on jõuda kõnega sinnamaani, et välja tulistada järjekordne soodne hind ja jääda siis ootele. Tahtejõuline klient võtab ise ühendust ja vormistab tehingu.
Kui oled autofirma, siis komplekteeri autode varustuspaketid nii, et alati jääb ideaalist midagi vajaka. Või veel parem, pane kõik auto küljest eemaldatavad vidinad lisavarustuse listi, rooli ja mootori ja bensiinipaagi võid jätta. Olgu, uksed ka. Ülejäänu pane hinnasildiga pikka nimekirja, mis kliendil silme eest kirjuks võtab. Ühelt poolt näitab see sinu ettevõtte hoolitsust selle eest, et inimestes säiliks lugemisharjumus. Teisalt võitled sa selle vastu, et inimesed ei muutuks liialt mugavaks, kuna mugavus vähendab ju nende ellujäämisvõimet, mis teaduspärast on eesti rahva mure number üks.
Restoranis nõua kliendikaardi omanikult järjekindlalt kaarti ning ära võta kasutusele võimalust indentifitseerida klienti ID-kaardi alusel. Kliendikaart on sinu restorani kõige tähtsam tunnus ning sinu arvamus, et paljud pered istuvad õhtuti teleka taha ning samas panevad sinu kliendikaardi hellalt kaminasimsile, peab kindlasti paika.
Ah jaa, kunagi ajakirja tellinud kliendile helista väljaandest regulaarselt ja esita uusi ja järjest soodsamaid pakkumisi. Nii ju tõuseb tema silmis sinu väljaande väärtus, kuna näeb, millist vaeva nähakse toimetuse tehtud töö mahamüümisel. On eriti hea, kui suudad rääkida, kuidas oled teinud väljaandes meeletuid muudatusi, olgugi, et need eriti silma ei paista. Kõige parem muidugi, kui on uuendatud kujundust. Tekstid võid võtta mullusest numbrist, kuna teemad ju korduvad aastast aastasse, aga kujunduse uuendus iseenesest on väga kallis ning seetõttu tuleb sul lahti lasta mõni hea kirjutaja. Sellest tõigast ära jällegi hooli, küll tuleb uus autor, kes oskab vähem, aga on samas ka vähenõudlikum. Võit on sinu poolel!
Ja lõpuks, kohaliku omavalitsusena tõmba valgeid jooni ikka sinna, kuhu ise vajalikuks pead. Olemasolevatele sõiduradadele ära värvi raiska, kuna inimesed on harjunud seal liikuma, eraldav värviriba oleks seal puhas raisk. Arenda inimeste loovust! Eraldusjoonte puudumine sunnib liiklejaid kogu protsessile lähenema uut moodi, harrastama loovliiklemist. Ja mis kõige olulisem, ära kuula inimesi, kuna nemad ei saa ju teada, millist linna nad endale tahavad. Kui Steve Jobs oleks inimestelt küsinud, millist telefoni nad tahavad, kas meil oleks olnud iPhone’i, mis iTunesi vahendusel nii armsalt inimese oma krediitkaardiga Apple’i külge seob. Toksiksime oma jämedate soome-ugri näppudega siiani Nokia nuppe.
Kes nüüd kirjutatut järjest süngeneva pilguga luges, peab alustama otsast peale.