• OMX Baltic0,25%300,76
  • OMX Riga0,01%893,06
  • OMX Tallinn0,09%2 070,66
  • OMX Vilnius0,26%1 205,63
  • S&P 5000,83%6 279,35
  • DOW 300,77%44 828,53
  • Nasdaq 1,02%20 601,1
  • FTSE 100−0,36%8 791,23
  • Nikkei 2250,06%39 810,88
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,16
  • EUR/RUB0,00%92,94
  • OMX Baltic0,25%300,76
  • OMX Riga0,01%893,06
  • OMX Tallinn0,09%2 070,66
  • OMX Vilnius0,26%1 205,63
  • S&P 5000,83%6 279,35
  • DOW 300,77%44 828,53
  • Nasdaq 1,02%20 601,1
  • FTSE 100−0,36%8 791,23
  • Nikkei 2250,06%39 810,88
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,16
  • EUR/RUB0,00%92,94
  • 21.03.14, 11:18
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Ministeeriumite poolitamine toogu tulu

Uue valitsuse idee jagada kaks ministeeriumi kahe eri valdkondadega tegeleva ministri vahel ning kaotada regionaalministri ametikoht ei pruugi olla halb lahendus, kirjutab oma blogis riigikogu liige Andres Herkel.
Sotsiaal- ning majandusministeerium on aastatega kujunenud suurteks mugavustsoonideks, mis vajavad tuulutamist. Valdkondade jagamine kahe ministri vahel ühe ministeeriumi sees võib pakkuda selleks teatud võimaluse. Esimestest kirjeldustest pole siiski võimalik aru saada, milliseid eesmärke see struktuurimuutus kannab.
Kui eesmärk on lihtsalt uudsus või soomlaste jäljendamine, siis see iseenesest kasu ei too. Kui aga eesmärgiks on halduskulude vähendamine, asendustegevuste väljajuurimine ning poliitilise juhtimise lahutamine administratiivsest, siis võiks uuendusega nõustuda. Aga sedasama on vaja saavutada ka teistes keskasutustes.
Regionaalministri koha kaotamise juures tekib siiski küsimus, kas ja kuidas kavatsetakse haldusreformi temaatikaga edasi minna. Senini mängisid IRL ja Reformierakond kehva mängu, kus üks püüdis mobiliseerida reformi toetajaid ning teine selle vastaseid, aga tegelikkuses suurt midagi ei toimunud. Pärast mitu aastat kestnud tühja tööd pakkus minister Kiisler välja nn tõmbekeskuste mudeli, mis kindlasti pole parim, vaid kätkeb endas riigihalduse täiendava tsentraliseerimise ohtu.

Artikkel jätkub pärast reklaami

Ometi oleks vaja teada, mida uus koalitsioon selles vallas ette võtab. Küsimus pole pelgalt omavalitsuste suuruses, vaid nende teovõimes, suutlikkuses ja sõltumatuses.
Autor: Andres Herkel, Peep Talimaa

Seotud lood

Äriplaan 2026

Äriplaan 2026

Uurime välja Eesti majanduse arengusuunad 2026. aastal, et ettevõtjatel ja tippjuhtidel oleks, millele tuginedes järgmist aastat planeerida.

Kas eksport ja kaitsetööstuse areng võiksid Eesti majandusele uue käigu sisse aidata? Kuidas näevad Põhjamaade ettevõtjad ja tippjuhid Eesti võimalusi rahvusvahelisel areenil ning kas nad plaanivad siia investeerida? Kuhu investeerivad ning millele tõmbavad pidurit Eesti ettevõtjad? Missugune on riigi äriplaan 2026. aastaks? Kõigile nendele küsimustele saad vastuse 17. septembril Eesti mõjukaimal majanduskonverentsil Äriplaan!

Enda kogemust tulevad Eestisse jagama ülemaailmse ulatusega Rootsi masina- ja metallitööstusettevõte Hanza AB asutaja ja tegevjuht Erik Stenfors ning Telia Company president ja tegevjuht Patrik Hofbauer.

  • Toimumisaeg:
    17.09.2025
  • Alguseni:
    2 k 12 p 19 t
  • Toimumiskoht:
    Tallinn

Hetkel kuum

Podcastid

Tagasi Äripäeva esilehele