• OMX Baltic0,17%303,2
  • OMX Riga−0,04%868,25
  • OMX Tallinn0,37%1 999
  • OMX Vilnius−0,16%1 205,47
  • S&P 5000,15%5 895,67
  • DOW 30−0,09%42 103,22
  • Nasdaq 0,69%19 141,61
  • FTSE 100−0,21%8 585,01
  • Nikkei 225−0,14%38 128,13
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,89
  • GBP/EUR0,00%1,19
  • EUR/RUB0,00%90,04
  • OMX Baltic0,17%303,2
  • OMX Riga−0,04%868,25
  • OMX Tallinn0,37%1 999
  • OMX Vilnius−0,16%1 205,47
  • S&P 5000,15%5 895,67
  • DOW 30−0,09%42 103,22
  • Nasdaq 0,69%19 141,61
  • FTSE 100−0,21%8 585,01
  • Nikkei 225−0,14%38 128,13
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,89
  • GBP/EUR0,00%1,19
  • EUR/RUB0,00%90,04
  • 23.12.15, 08:15
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Google’i isesõitvate autode tehnoloogia meelitab USA autotootjaid

Isesõitvate autode saaga on taas sammukese edasi astunud – nüüd teatas Google, et USA autotootjad Ford, Fiat Chrysler ning General Motors on huvitatud otsingugigandiga koostööst, vahendab Bloomberg.
Google
  • Google
  • Foto: epa
Anonüümseks jääda soovinud allika sõnul soovivad nimetatud autotootjad teha Google’iga koostööd, et viimase tehnoloogiat oma uutel autodel kasutada.
Sellele viitab ka General Motorsi tootejuhi Mark Reussi oktoobris antud kommentaar, mil ta väitis, et autotootja on äärmiselt huvitatud toodete arendamisest sel viisil, et need sobituksid Google’i tehnoloogiatega.
Fiat Chrysleri juht Sergio Marchionne on korduvalt kinnitanud, et ettevõttel on huvi isesõitvate autode turule toomisest ning seetõttu on oodatud koostöö nii Apple’i kui ka Google’iga.
Garner Inci esindaja Thilo Koslowski märkis eelnevat kommenteerides, et automaailmas koidab uus ajastu: autosid hakkab üha enam defineerima kasutatav tarkvara. „Autotööstus hakkab seda üha enam mõistma,“ lisas ta.
Koslowski selgitas, et autotootjate idee põhjal võetakse oma autodel kasutusele otsingugigandi tehnoloogia, selle asemel, et välja töötada oma süsteem.
Tema sõnul on autotootjate ja Google’i koostöö korral põhiküsimus, missugune see välja hakkab nägema. „Me ei saa ignoreerida asjaolu, et tehnoloogiakompaniidel on suur võim. Küsimus on, kas autotootjad tõepoolest nõustuvad keskenduma vaid sõidukite tootmisele?“
Seetõttu võib kaaluda ka varianti, kus autotootjad löövad Google’iga kampa üksnes lühiajaliselt, et tutvuda tehnoloogilise baasiga ning loovad seejärel oma tehnoloogiaüksuse.
„Me ei saa asendada Google’it ja teisi tehnoloogiaettevõtteid, peaksime nendega hoopis koostööd tegema,“ lausus Marchionne. „Nad on suuremad ja tugevamad kui meie, samuti võivad nad kulutada rohkem raha kui meie,“ lausus ta.

Seotud lood

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Podcastid

Tagasi Äripäeva esilehele