Artikkel
  • Jaga lugu:
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Aeg panustada Twitteri ülevõtmisele

    Kas Twitteri kaasasutaja ja tegevjuht Jack Dorsey on valmis firma maha müüma?Foto: EPA

    Mikroblogikeskkonna Twitteri elu börsil on õnnetu. Kunagi üks kuumemaid idufirmasid on tõsises hädas uute kasutajate leidmisega, juhtkond lahkub ja aktsia odavneb. Samas – see on parim aeg ülevõtmiseks.

    Eelmisel nädalavahetusel teatas Twitter viie tähtsa juhtkonnaliikme lahkumisest. See heitis varju firma plaanile äri uuele tasemel viia. Mõni lahkumine on küll seotud restruktureerimisega, aga viimastel kuudel on firmaga siiski hüvasti jätnud märkimisväärne hulk võtmetöötajaid.
    Analüütikute sõnul muudab kaadrivahetus raskemaks äri uuele kursile viimise, mida kavandab mullu ametisse astunud tegevjuht, Silicon Valley kuulsus Jack Dorsey. Isegi kui edutatakse juba firmas töötavaid inimesi, aeglustub tööprotsesside käimasaamine ja strateegia elluviimine.
    Töötajate lahkumise taga on mitu põhjust. Twitteri aktsia on esinenud masendavalt, olles aastaga kukkunud 57%, ja sellises seisus on raske inimesi aktsiaoptsioonidega motiveerida, eriti Silicon Valleys, kus kõiksugu idufirmad pakuvad potentsiaalseid miljoneid. 
    Lisaks tegutseb San Francisco lahe ümbruses palju väga edukaid firmasid, kes suudavad Twitterist inimesi üle meelitada. Hea näide on Facebooki tugeva finantstoega Instagram, kes meelitaski jaanuari lõpus üle Twitteri tootejuhi Kevin Wieli.
    Twitter endiselt nišitoode
    Samas pole Jack Dorseyl ka teist teed. Paigale tammuma jäänud firmat ei õnnestu samade inimestega ümber pöörata, see nõuabki kaadrivahetust. Uute juhtide peamine ülesanne on tõsta Twitteri populaarsust ja kasvatada aktiivsete kasutajate hulka. Just igakuiste aktiivsete kasutajate (MAU) number on see, mis investoreid närib. See on jäänud pidama umbes 300 miljoni ringis ja näitab kõige selgemini, et Twitter ei suuda uusi kasutajaid meelitada.
    Paljuski võib probleem seisneda asjaolus, et Twitter on ja seda peetakse nišitooteks. Praegune vorm, kus inimene saab säutsuda vaid 140 tähemärgiga, propageerib ühesuunalist suhtlust, mitte sügavat sotsiaalset läbikäimist. Lisaks on leitud, et kasutajad ei saa endale Twitteris jälgijaid, mistõttu aga kannatab kasutaja tahe säutsuda – sest kes seda ikka näeb.
    Uutel kasutajatel on raske Twitterit mõista. Säutsumiskeskkond on märkimisväärselt keerukam kui näiteks Facebook või Instagram.
    Tagatipuks pole Twitteril selget eesmärki või kuvandit. Facebook on sõprade ja perega suhtlemiseks, Instagram on piltide jagamiseks, LinkedIn on töösidemete loomiseks, aga Twitter...? Kõige selgem eesmärk tundub olevat kuulsate inimeste või organisatsioonide jälgimine.
    Twitteri kasutajate arv peab hakkama tõusma. Mida rohkem kasutajaid, seda rohkem saab müüa reklaami. Mida rohkem saab müüa reklaami, seda rohkem raha teenitakse. Mida rohkem raha teenitakse, seda rohkem rahul investorid on. Põhimõtteliselt on kõik väga lihtne.

    Facebookil läheb hästi

    Facebook teatas eile hilisõhtul, et neljanda kvartali tulemused ületasid märkimisväärselt analüütikute ootusi. Maailma suurima sotsiaalvõrgustiku käive oli neljandas kvartalis 5,84 miljardit dollarit, samas kui analüütikud ootasid 5,37 miljardi dollari suurust käivet. Võrreldes 2014. aasta neljanda kvartaliga suurenes käive 52 protsenti.

    Korrigeeritud puhaskasum aktsia kohta oli 0,79 dollarit analüütikute pakutud 0,68 vastu. Neljandas kvartalis oli Facebookil 1,59 miljardit aktiivset igakuist kasutajat. Aastases võrdluses tõusis näitaja viiendiku võrra. Päevaseid aktiivseid kasutajaid oli 1,04 miljardit, mis on 17 protsenti rohkem kui aasta tagasi samal ajal.

    Neljandas kvartalis kasvas mobiilireklaam 69 protsendi võrra. See on oluline tulemus, kuna ligi 80 protsenti reklaamikäibest tuleb just mobiili kaudu. Pärast tulemuste teatamist tõusis Facebooki aktsia 13 protsendi võrra.

    Kosilasi on küllaga
    Twitter aga pole suutnud piisavalt palju uusi kasutajaid võita, mistõttu on investorid üsna kõvasti aktsiaid müünud. 27. jaanuari seisuga maksis Twitteri aktsia 16,78 dollarit, olles vaid 1,3 dollari kaugusel 52 nädala põhjast. Meenutame, et 52 nädala tipp on 53,49 dollarit.
    Aktsia tugeva kukkumise tõttu on firma turuväärtus kahanenud kõigest 11,5 miljardle dollarile. See on omakorda tekitanud kuulujutte, et Twitter on mõne suure korporatsiooni vaateväljas. Kosilasena nähakse mõnda suurt tehnoloogiafirmat või meediafirmat.
    Twitteril üle ju siiski üle 300 miljoni igakuise aktiivse kasutaja ja unikaalne reklaamiplatvorm. Analüütikud näevad kosilastena Alphabeti, Facebooki või Microsofti. Sama hästi võib Twitteri eest pakkumise teha mõni suur meediafirma nagu News Corp. (kelle omanik meediamogul Rupert Murdoch on aktiivne säutsuja), Disney, Comcast või Time Warner.
    Olukorra muudab magusamaks asjaolu, et Twitteril pole keerukat hääletamisõigust omavate aktsiate struktuuri ning omanikestruktuur on killustunud. Kolm suurimat aktsionäri omavad Twitterist vastavalt 6,4%, 5,1% ja 5,0%.
    Üha rohkem analüütikuid usub, et ees ootab ülevõtmine. Kindlasti on võimalik sellele ka panustada. See tooks sisse vähemalt 30%, sest madalama preemiaga üsnagi heal elujärjel firmasid üle ei võeta. Kas see tegelikult ka aset leiab? Raske öelda.
    Arvan, et firma kaasasutajana ei tahaks Jack Dorsey Twitterit lihtsalt Comcasti või Alphabeti osaks teha. Laual oleks pigem ühinemine või partnerlus. Siin võib mängu tulla Yahoo, mis üritab ka ise äri ümber pöörata. Yahoo pakutavad teenused (sport, finants, uudised, reklaam) sobivad hästi Twitteriga ja mõlema firma seisu arvestades ei saaks üks osapool teise üle domineerida.
    Igatahes seisab ees huvitav aeg. Twitteri kvartalitulemused avalikustatakse 10. veebruaril, ja hoidke siis silm peal ka uute kasutajate numbril.
    Jaga lugu:
  • Hetkel kuum

Olulisemad lood

Ehituspood Viimsis paneb uksed kinni: "Ootame tormiseid aegu“
Viimsi Kaubahoovis tegutsev ehituspood sulgeb praeguse plaani järgi novembri lõpus uksed, kuna näeb tulemas raskeid aegu.
Viimsi Kaubahoovis tegutsev ehituspood sulgeb praeguse plaani järgi novembri lõpus uksed, kuna näeb tulemas raskeid aegu.
Eksperdid: Eesti pensionisüsteem toetub liiga raskelt esimesele sambale
Eesti pensionisüsteemi sammaste loogika on paigast nihkunud. Nüüdselt ülekaalukalt esimese sambale toetuv süsteem ei paku piisavat asendussissetulekut ning vajab selgemat ja ausamat eesmärgistamist, kirjutavad Tallinna ülikooli professor Lauri Leppik ning arenguseire keskuse eksperdid Magnus Piirits ja Johanna Vallistu.
Eesti pensionisüsteemi sammaste loogika on paigast nihkunud. Nüüdselt ülekaalukalt esimese sambale toetuv süsteem ei paku piisavat asendussissetulekut ning vajab selgemat ja ausamat eesmärgistamist, kirjutavad Tallinna ülikooli professor Lauri Leppik ning arenguseire keskuse eksperdid Magnus Piirits ja Johanna Vallistu.
Autoaktsiad: GM rõõmustas investoreid, Tesla kurvastas
USA börsidel noteeritud autofirmade kolmanda kvartali müügitulemused paranesid nii General Motorsil kui ka Teslal, kuid viimase aktsia läks uudise peale langusse.
USA börsidel noteeritud autofirmade kolmanda kvartali müügitulemused paranesid nii General Motorsil kui ka Teslal, kuid viimase aktsia läks uudise peale langusse.
Reaalajas börsiinfo
Lemeks teenis möödunud aastal rekordilise käibe ja kasumi
Möödunud aastal oli Lemeks ASi käive 193 miljonit eurot, mis oli 61% suurem tunamullusest käibest. Hea aasta põhjus oli ettevõtte juhatuse esimehe Jüri Külviku sõnul selles, et koroona ajal kulutamata jäänud raha investeeriti Eestis ja Euroopas kodude uuendamisse, mis tõi kaasa puidust toodete müügi hüppelise kasvu.
Möödunud aastal oli Lemeks ASi käive 193 miljonit eurot, mis oli 61% suurem tunamullusest käibest. Hea aasta põhjus oli ettevõtte juhatuse esimehe Jüri Külviku sõnul selles, et koroona ajal kulutamata jäänud raha investeeriti Eestis ja Euroopas kodude uuendamisse, mis tõi kaasa puidust toodete müügi hüppelise kasvu.
LinkedIni ekspert juhtidele: tehke rohkem kisa ja kära, hoiate raha kokku
Ettevõtete juhid peaksid looma LindkedInis isikliku konto ja ehitama persoonibrändi, kuna see aitab tulevikus värbamiskulusid kokku hoida, rääkis LinkedIni ekspert Indrek Põldvee.
Ettevõtete juhid peaksid looma LindkedInis isikliku konto ja ehitama persoonibrändi, kuna see aitab tulevikus värbamiskulusid kokku hoida, rääkis LinkedIni ekspert Indrek Põldvee.
Hirmust tuleb rääkida, et seda mitte karta
Varem hoiduti tuumaohust rääkimisest, et mitte külvata asjatut masendust ja paanikat. Nüüd, vastupidi, sellest justnimelt tulebki rääkida, et hoida ära asjatut masendust ja paanikat, kirjutab Äripäev juhtkirjas.
Varem hoiduti tuumaohust rääkimisest, et mitte külvata asjatut masendust ja paanikat. Nüüd, vastupidi, sellest justnimelt tulebki rääkida, et hoida ära asjatut masendust ja paanikat, kirjutab Äripäev juhtkirjas.
Elektri universaalteenuse hinnaarengu määrab saastekvoodi turg
Börsipaketi uue teenuse vastu vahetanud kliendid ei pea enam pingsalt jälgima Nord Pooli hindu, kuid peaks olema kursis saastekvoodi hinnaga, mis universaalteenust otseselt mõjutab, kirjutab Eesti Energia energiaturu ülevaates.
Börsipaketi uue teenuse vastu vahetanud kliendid ei pea enam pingsalt jälgima Nord Pooli hindu, kuid peaks olema kursis saastekvoodi hinnaga, mis universaalteenust otseselt mõjutab, kirjutab Eesti Energia energiaturu ülevaates.

Olulisemad lood

Oluline võit Ukrainale: vene väed suruti Lõmanist välja
Ukraina saavutas täieliku kontrolli Vene vägede peatuspaiga üle Ida-Ukrainas asuvas Lõmani linnas, kirjutab Financial Times.
Ukraina saavutas täieliku kontrolli Vene vägede peatuspaiga üle Ida-Ukrainas asuvas Lõmani linnas, kirjutab Financial Times.

Küpsised

Äripäev kasutab küpsiseid parima ajakirjandusliku teenuse, huvipakkuvama sisu ja hea kasutajakogemuse võimaldamiseks. Meie veebilehel on järgmist liiki küpsised: vajalikud-, statistika-, eelistuste- ja turunduse küpsiseid. Küpsiste kasutamise eesmärkide ja töötlemise aluse osas saad rohkem infot Meie Küpsiste Poliitikast. Vajutades „Luban kõik“ nõustud Küpsiste kasutamisega meie ja kolmandate osapoolte poolt Meie Küpsiste poliitikas ja käesolevas Küpsiste lahenduses toodud tingimustel. Vajutades „Muudan eelistusi“ saad oma eelistusi alati muuta ja täiendavalt infot erinevate Küpsiste kohta.

Loe lähemalt meie Privaatsus - ja Küpsisepoliitikast.