Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Aeg panustada Twitteri ülevõtmisele

    Kas Twitteri kaasasutaja ja tegevjuht Jack Dorsey on valmis firma maha müüma?Foto: EPA

    Mikroblogikeskkonna Twitteri elu börsil on õnnetu. Kunagi üks kuumemaid idufirmasid on tõsises hädas uute kasutajate leidmisega, juhtkond lahkub ja aktsia odavneb. Samas – see on parim aeg ülevõtmiseks.

    Eelmisel nädalavahetusel teatas Twitter viie tähtsa juhtkonnaliikme lahkumisest. See heitis varju firma plaanile äri uuele tasemel viia. Mõni lahkumine on küll seotud restruktureerimisega, aga viimastel kuudel on firmaga siiski hüvasti jätnud märkimisväärne hulk võtmetöötajaid.
    Analüütikute sõnul muudab kaadrivahetus raskemaks äri uuele kursile viimise, mida kavandab mullu ametisse astunud tegevjuht, Silicon Valley kuulsus Jack Dorsey. Isegi kui edutatakse juba firmas töötavaid inimesi, aeglustub tööprotsesside käimasaamine ja strateegia elluviimine.
    Töötajate lahkumise taga on mitu põhjust. Twitteri aktsia on esinenud masendavalt, olles aastaga kukkunud 57%, ja sellises seisus on raske inimesi aktsiaoptsioonidega motiveerida, eriti Silicon Valleys, kus kõiksugu idufirmad pakuvad potentsiaalseid miljoneid. 
    Lisaks tegutseb San Francisco lahe ümbruses palju väga edukaid firmasid, kes suudavad Twitterist inimesi üle meelitada. Hea näide on Facebooki tugeva finantstoega Instagram, kes meelitaski jaanuari lõpus üle Twitteri tootejuhi Kevin Wieli.
    Twitter endiselt nišitoode
    Samas pole Jack Dorseyl ka teist teed. Paigale tammuma jäänud firmat ei õnnestu samade inimestega ümber pöörata, see nõuabki kaadrivahetust. Uute juhtide peamine ülesanne on tõsta Twitteri populaarsust ja kasvatada aktiivsete kasutajate hulka. Just igakuiste aktiivsete kasutajate (MAU) number on see, mis investoreid närib. See on jäänud pidama umbes 300 miljoni ringis ja näitab kõige selgemini, et Twitter ei suuda uusi kasutajaid meelitada.
    Paljuski võib probleem seisneda asjaolus, et Twitter on ja seda peetakse nišitooteks. Praegune vorm, kus inimene saab säutsuda vaid 140 tähemärgiga, propageerib ühesuunalist suhtlust, mitte sügavat sotsiaalset läbikäimist. Lisaks on leitud, et kasutajad ei saa endale Twitteris jälgijaid, mistõttu aga kannatab kasutaja tahe säutsuda – sest kes seda ikka näeb.
    Uutel kasutajatel on raske Twitterit mõista. Säutsumiskeskkond on märkimisväärselt keerukam kui näiteks Facebook või Instagram.
    Tagatipuks pole Twitteril selget eesmärki või kuvandit. Facebook on sõprade ja perega suhtlemiseks, Instagram on piltide jagamiseks, LinkedIn on töösidemete loomiseks, aga Twitter...? Kõige selgem eesmärk tundub olevat kuulsate inimeste või organisatsioonide jälgimine.
    Twitteri kasutajate arv peab hakkama tõusma. Mida rohkem kasutajaid, seda rohkem saab müüa reklaami. Mida rohkem saab müüa reklaami, seda rohkem raha teenitakse. Mida rohkem raha teenitakse, seda rohkem rahul investorid on. Põhimõtteliselt on kõik väga lihtne.

    Facebookil läheb hästi

    Facebook teatas eile hilisõhtul, et neljanda kvartali tulemused ületasid märkimisväärselt analüütikute ootusi. Maailma suurima sotsiaalvõrgustiku käive oli neljandas kvartalis 5,84 miljardit dollarit, samas kui analüütikud ootasid 5,37 miljardi dollari suurust käivet. Võrreldes 2014. aasta neljanda kvartaliga suurenes käive 52 protsenti.

    Korrigeeritud puhaskasum aktsia kohta oli 0,79 dollarit analüütikute pakutud 0,68 vastu. Neljandas kvartalis oli Facebookil 1,59 miljardit aktiivset igakuist kasutajat. Aastases võrdluses tõusis näitaja viiendiku võrra. Päevaseid aktiivseid kasutajaid oli 1,04 miljardit, mis on 17 protsenti rohkem kui aasta tagasi samal ajal.

    Neljandas kvartalis kasvas mobiilireklaam 69 protsendi võrra. See on oluline tulemus, kuna ligi 80 protsenti reklaamikäibest tuleb just mobiili kaudu. Pärast tulemuste teatamist tõusis Facebooki aktsia 13 protsendi võrra.

    Kosilasi on küllaga
    Twitter aga pole suutnud piisavalt palju uusi kasutajaid võita, mistõttu on investorid üsna kõvasti aktsiaid müünud. 27. jaanuari seisuga maksis Twitteri aktsia 16,78 dollarit, olles vaid 1,3 dollari kaugusel 52 nädala põhjast. Meenutame, et 52 nädala tipp on 53,49 dollarit.
    Aktsia tugeva kukkumise tõttu on firma turuväärtus kahanenud kõigest 11,5 miljardle dollarile. See on omakorda tekitanud kuulujutte, et Twitter on mõne suure korporatsiooni vaateväljas. Kosilasena nähakse mõnda suurt tehnoloogiafirmat või meediafirmat.
    Twitteril üle ju siiski üle 300 miljoni igakuise aktiivse kasutaja ja unikaalne reklaamiplatvorm. Analüütikud näevad kosilastena Alphabeti, Facebooki või Microsofti. Sama hästi võib Twitteri eest pakkumise teha mõni suur meediafirma nagu News Corp. (kelle omanik meediamogul Rupert Murdoch on aktiivne säutsuja), Disney, Comcast või Time Warner.
    Olukorra muudab magusamaks asjaolu, et Twitteril pole keerukat hääletamisõigust omavate aktsiate struktuuri ning omanikestruktuur on killustunud. Kolm suurimat aktsionäri omavad Twitterist vastavalt 6,4%, 5,1% ja 5,0%.
    Üha rohkem analüütikuid usub, et ees ootab ülevõtmine. Kindlasti on võimalik sellele ka panustada. See tooks sisse vähemalt 30%, sest madalama preemiaga üsnagi heal elujärjel firmasid üle ei võeta. Kas see tegelikult ka aset leiab? Raske öelda.
    Arvan, et firma kaasasutajana ei tahaks Jack Dorsey Twitterit lihtsalt Comcasti või Alphabeti osaks teha. Laual oleks pigem ühinemine või partnerlus. Siin võib mängu tulla Yahoo, mis üritab ka ise äri ümber pöörata. Yahoo pakutavad teenused (sport, finants, uudised, reklaam) sobivad hästi Twitteriga ja mõlema firma seisu arvestades ei saaks üks osapool teise üle domineerida.
    Igatahes seisab ees huvitav aeg. Twitteri kvartalitulemused avalikustatakse 10. veebruaril, ja hoidke siis silm peal ka uute kasutajate numbril.
  • Hetkel kuum
Kai Realo: riigi konkurentsivõime ei teki üleöö, ka majandust tuleb juhtida
Eesti majanduse jätkuvalt halvenev konkurentsivõime ja kestev majanduslangus kõnelevad sellest, et peame riigina majanduse konkurentsivõime tugevdamise fookusesse võtma, kirjutab Eesti Tööandjate Keskliidu volikogu esinaine Kai Realo.
Eesti majanduse jätkuvalt halvenev konkurentsivõime ja kestev majanduslangus kõnelevad sellest, et peame riigina majanduse konkurentsivõime tugevdamise fookusesse võtma, kirjutab Eesti Tööandjate Keskliidu volikogu esinaine Kai Realo.
Rootsi seljatas inflatsiooni ja hakkab majandust toetama
Rootsi rahandusministri Elisabeth Svantessoni sõnul on võitlus inflatsiooniga võidetud ja valitsus saab nüüd oma fiskaalpoliitikat muuta.
Rootsi rahandusministri Elisabeth Svantessoni sõnul on võitlus inflatsiooniga võidetud ja valitsus saab nüüd oma fiskaalpoliitikat muuta.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Külm kaup püsib tänavu endiselt kuum: jäätisetootja tegi mais rekordkäibe
Jäätise müüki mõjutab enim soe ilm, see on argument number üks, rääkis käsitöö pulgajäätisetootja Jäämari eestvedaja Virgo Tuul saates “Kuum tool”.
Jäätise müüki mõjutab enim soe ilm, see on argument number üks, rääkis käsitöö pulgajäätisetootja Jäämari eestvedaja Virgo Tuul saates “Kuum tool”.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Pannkoogimeistrid uuendavad kasvuretsepti: tuleb Eestist väljas ise äri püsti panna
Kookeri minipannkookidega tuntust kogunud Mesti omanikud tunnistasid Äripäeva raadios, et olid frantsiisi avamisele väljaspool Eestit juba päris lähedal, kuid aeg polnud küps. Enne tuleb ka ise üks koht välismaal avada.
Kookeri minipannkookidega tuntust kogunud Mesti omanikud tunnistasid Äripäeva raadios, et olid frantsiisi avamisele väljaspool Eestit juba päris lähedal, kuid aeg polnud küps. Enne tuleb ka ise üks koht välismaal avada.
Esinemine on alati ebamugav. Kolm nippi, mis annavad publiku ees julgust juurde
Esinemine on meie jaoks alati kriisiolukord. Me ei saa muuta seda, et esinemine on ebamugav ja riskantne, aga me saame väga hästi valmistuda selleks, et meie ebamugavus ei segaks publikut.
Esinemine on meie jaoks alati kriisiolukord. Me ei saa muuta seda, et esinemine on ebamugav ja riskantne, aga me saame väga hästi valmistuda selleks, et meie ebamugavus ei segaks publikut.
Neste lahkus Rohetiigrist. Vastastikku jagatakse teravaid süüdistusi
Neste teatas, et lahkub Rohetiigrist, sest ei pea transpordi teekaardi koostamise protsessi läbipaistvaks ega teaduspõhiseks. Rohetiiger pole süüdistusega nõus ja heidab Nestele ette vähest panust teekaardi loomisesse, kirjutab kestlikkusuudised.ee.
Neste teatas, et lahkub Rohetiigrist, sest ei pea transpordi teekaardi koostamise protsessi läbipaistvaks ega teaduspõhiseks. Rohetiiger pole süüdistusega nõus ja heidab Nestele ette vähest panust teekaardi loomisesse, kirjutab kestlikkusuudised.ee.
Maailma autohiidudele tootev firma tegi käiberekordi. „Mis siin öelda, eks ikka tuleb rahul olla“
Mainekatele Euroopa autotööstustele allhankeid tegev Mistra-Autex lõpetas eelmise aasta rekordkasumiga ning ületas endagi ootusi. Sel aastal loodab ettevõte edu enam-vähem korrata.
Mainekatele Euroopa autotööstustele allhankeid tegev Mistra-Autex lõpetas eelmise aasta rekordkasumiga ning ületas endagi ootusi. Sel aastal loodab ettevõte edu enam-vähem korrata.
EL lisas 27 Vene varilaevastiku alust sanktsioonide nimekirja
Euroopa Liit lisas täna sanktsioonide nimekirja 27 Venemaad abistanud laeva, peamiselt nafta- ja gaasitankerid. Üks sanktsioneeritud laevadest on parasjagu Eesti majandusvetes ankrus.
Euroopa Liit lisas täna sanktsioonide nimekirja 27 Venemaad abistanud laeva, peamiselt nafta- ja gaasitankerid. Üks sanktsioneeritud laevadest on parasjagu Eesti majandusvetes ankrus.
Jaanilaupäeval on väga madalad elektrihinnad
Kasvanud tuuleenergia toodangu, sademeterohke ilma ning madala tarbimise pärast tõotab nädalavahetuseks üle pika aja väga madalad elektrihinnad.
Kasvanud tuuleenergia toodangu, sademeterohke ilma ning madala tarbimise pärast tõotab nädalavahetuseks üle pika aja väga madalad elektrihinnad.