• OMX Baltic0,01%300,04
  • OMX Riga0,11%893,97
  • OMX Tallinn0,00%2 068,71
  • OMX Vilnius0,21%1 204,98
  • S&P 5000,83%6 279,35
  • DOW 300,77%44 828,53
  • Nasdaq 1,02%20 601,1
  • FTSE 1000,55%8 823,2
  • Nikkei 225−0,08%39 752,94
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,16
  • EUR/RUB0,00%93,35
  • OMX Baltic0,01%300,04
  • OMX Riga0,11%893,97
  • OMX Tallinn0,00%2 068,71
  • OMX Vilnius0,21%1 204,98
  • S&P 5000,83%6 279,35
  • DOW 300,77%44 828,53
  • Nasdaq 1,02%20 601,1
  • FTSE 1000,55%8 823,2
  • Nikkei 225−0,08%39 752,94
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,16
  • EUR/RUB0,00%93,35
  • 10.01.19, 10:17
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

airBaltic teel börsile?

Air Baltic Corporation kavatseb luua uue lennufirma Euroopas ja võib projekti kaasata erakapitali.
Airbalticu lennuk
  • Airbalticu lennuk
  • Foto: Shutterstock
Läti firma eesmärk on tuua uude lennuettevõttesse 30 lennukit Airbus 220 ja korrata ärimudelit, mis tõi kaasa edu koduturul, kus Riia on kujunenud Euroopa ja Kesk-Aasia vaheliste lendude sõlmpunktiks, ütles tegevjuht Martin Gauss.
Rahastuse poolest on laual mitu varianti, näiteks Läti riigi ehk airBalticu suurima aktsionäri ja taanlasest investori Lars Thueseni osaluse suurendamine või osaluse müümine eraettevõtetele investeerimisfondi kaudu. Samuti on võimalik, et airBaltic müüb aktsiaid teisele lennuettevõtjale, ütles Gauss.
Igal juhul võib osaluse võõrandamine sillutada teed Läti lennuettevõtja börsile minekule IPO korraldamise kaudu. Strateegia üksikasjad ilmnevad siis, kui Lätis on vahetunud valitsus ja määratakse lennukite ostu rahastamise nõustaja.

Artikkel jätkub pärast reklaami

Praegu on airBalticul oma lennukipargis või tellimisel 50 Airbus 220 ning need on piisavad olemasolevate liinide teenindamiseks, sh ka Leedus ja Eestis. Tarned jätkuvad tempos ca 12 lennukit aastas kuni 2022. aastani.

Seotud lood

Äriplaan 2026

Äriplaan 2026

Uurime välja Eesti majanduse arengusuunad 2026. aastal, et ettevõtjatel ja tippjuhtidel oleks, millele tuginedes järgmist aastat planeerida.

Kas eksport ja kaitsetööstuse areng võiksid Eesti majandusele uue käigu sisse aidata? Kuidas näevad Põhjamaade ettevõtjad ja tippjuhid Eesti võimalusi rahvusvahelisel areenil ning kas nad plaanivad siia investeerida? Kuhu investeerivad ning millele tõmbavad pidurit Eesti ettevõtjad? Missugune on riigi äriplaan 2026. aastaks? Kõigile nendele küsimustele saad vastuse 17. septembril Eesti mõjukaimal majanduskonverentsil Äriplaan!

Enda kogemust tulevad Eestisse jagama ülemaailmse ulatusega Rootsi masina- ja metallitööstusettevõte Hanza AB asutaja ja tegevjuht Erik Stenfors ning Telia Company president ja tegevjuht Patrik Hofbauer.

  • Toimumisaeg:
    17.09.2025
  • Alguseni:
    2 k 13 p 2 t
  • Toimumiskoht:
    Tallinn

Hetkel kuum

Podcastid

Tagasi Äripäeva esilehele