Jaga lugu:

Baltika kahjum suurenes

Baltika Grupp lõpetas esimese kvartali 1 442 000 euro suuruse puhaskahjumiga. Eelmise aasta sama perioodi kahjum oli 982 000 eurot, edastas ettevõte börsile.

Baltika juht Meelis Milder  Foto: Liis Treimann

2019. aasta esimese kvartali tulemus sisaldab 117 000 euro ulatuses uue raamatupidamisstandardi – IFRS 16 negatiivset mõju, põhjendas Baltika.

Grupi müügitulu vähenes esimeses kvartalis 10% võrreldes eelmise aasta sama perioodiga ja oli 9 270 000 eurot. Suurima osatähtsusega müügikanal, jaemüük, vähenes 2% ja oli 7 975 000 eurot. Müügitulu vähenes 5% nii Eesti kui ka Läti turul, Leedus müügitulu kasvas 6%. Mitmendat kvartalit järjest on langustrendis formaalsete rõivaste ning meeste segmendi müük, samas on kasvanud nõudlus kleitide ja üleriiete järele.

Äriklientide (hulgi-, frantsiisi- ja konsignatsiooniklientide) müügitulu oli esimeses kvartalis 708 000 eurot, vähenedes aastatagusega võrreldes 58%. Ligi 1 miljoni eurone müügitulu vähenemine on seotud Valgevene ja Ukraina frantsiisipartneritega lõpetatud lepingutest ning Venemaa frantsiisimahtude vähenemisest. "Tuleb tõdeda, et kahe suure tarnijaga võeti krediidirisk, mis tõi kaasa tõsised raskused," sõnas Milder.

Teiseks oluliseks müügitulu vähenemise põhjuseks on Saksamaa ja Kesk-Euroopa kaubamajade keti Peek & Cloppenburgiga 2018. aasta sügisel toimunud koostöö muudatused ning Hispaania frantsiisipoodide sulgemine.

Baltika Grupi e-poe Andmorefashion.com esimese kvartali müügitulu kasvas võrreldes eelmise aasta sama perioodiga 16% ja oli 544 000 eurot. Esimese kvartali e poe müügist moodustas Monton 37%, millele järgnes Mosaic 26%ga. Kõige kaugemad riigid, kuhu esimesel kvartalil Baltika brändide ostutellimusi lähetati, olid Jaapan, Austraalia, USA ja Kanada.

"Kui vaadata moeäri laiemalt, siis ei ole Baltika ainsana surve all: moeäri muutub kogu Euroopas, kust tuleb juba pikemat aega uudiseid tublide brändide raskustest," lisas Baltika juht, kelle sõnul läheb nüüd kogu jõud ettevõtte strateegilise ümberpööramise peale. "2019 on minu nägemuse kohaselt vajalike muutuste ehk strateegilise pöörde elluviimise aasta, 2020. aastal oleme loodetavasti jõudnud uues ärimudelis tulude ja kulude tasakaalu ning alates aastast 2021 suudaksime kasumlikult kasvada," ütles Milder.

Vaata seoseid nende isikute ja firmadega:
Jaga lugu:
Hetkel kuum