Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Investor Toomas: suur rikkus sadas sülle

    Analüütikute hinnangul jääb lõhe pakkumine lähiaastail piiratuks, samas kui nõudlus kasvab.Foto: EPA

    Pean juba mitmendat päeva endaga tulist siseheitlust, loen kulm kipras analüüse, rehkendan Excelis, ripun telefonitoru otsas, pean pingsat e-kirjavahetust ja tammun rahutult ühest toanurgast teise – just niiviisi mõjub inimesele kiire rikastumine.

    Jah, isegi minusugune elunäinud ja aastate jooksul nii mõnigi kord enda investeeringutega kümnesse tabanud pikaajaline investor pole endiselt päris vaba lihtsatest emotsioonidest. Kuidas mulle siis ikkagi rikkus sülle sadas?
    Jutt käib minu investeeringust Norra kalakasvataja Leroy Seafoodi aktsiasse, millega olen napi aastaga eurodes arvestatuna teeninud üle 53% suurust tootlust. Kui lüüa juurde väga korralikud dividendid ning arvestada, et tegu on minu portfelli kõige suurema osakaaluga aktsiaga, saamegi korraliku rahamasina.
    Aktsia rekordkõrgel
    Et Norra järel maailma suuruselt teine lõheeksportija Tšiili on hädas mürgiste vetikatega, mille vohamine on pakkumist oluliselt vähendanud ja suurendanud nõudlust Norra lõhe järgi, kaupleb Leroy aktsia praegu ajaloo kõrgeimal hinnatasemel.
    Värskete andmete järgi kasvas Norra tootjate mereandide eksport esimeses kvartalis aastatagusega võrreldes 22% võrra. Märtsis oli värske Norra lõhe keskmine kilohind ligi 59 Norra krooni ehk pea 43% kõrgem kui mullu. Ka lähituleviku numbrid paistavad lõhebörsi Fish Pool hinnaindeksi järgi vägagi lootustandvad.
    Tõsi küll, juba varasemates prognoosides on sektori käekäiku igapäevaselt jälgivad analüütikud prognoosinud lähiaastateks Tšiili, aga ka muu maailma pakkumise vähenemist ning rõhutanud ka paljusid riske. Kui te küsite, kas nägin ette praegust lõhehinna ja Norra kalasektoris tegutsevate aktsiate kiiret tõusu, siis kindlasti mitte. Olin küll valmis mõõdukaks tõusuks, kuid praegused aktsiahinnad peegeldavad pigem turu ülevoolavat optimismi.
    Kasumit võtma ei tõtta
    Üks minu pikaaegne põhimõte on müüa aktsiad või võtta kasumit, kui aktsia hind on tõusnud tugevalt üle oma fundamentaalse väärtuse. Olen viimastel nädalal lugenud pingsalt sektori analüüse, vestelnud sektori väljavaadete teemal nii telefonitsi kui ka e-kirja teel ka Norras tegutsevate analüütikutega ning otsustanud, et praegu on kasumi võtmiseks siiski veel pisut vara. Riski-tulu suhe on ikka veel üsna ahvatlev ja pikaajalised väljavaated soliidsed. Küll maksab lõhe hinna arengutel ja uudistel silma peal hoida.
    Igaks juhuks olen neil päevil pingsama vaatluse alla võtnud teisedki Norra kalatootjad ja neid Leroyga võrrelnud. Kui vaadata hinna ja kasumi (P/E) suhet, siis kaupleb Leroy sektori keskmisest endiselt 14% võrra soodsamal hinnatasemel, samas kui ettevõtte dividenditootlus on keskmisest ligi 9% kõrgem.
    Tõsi, Oslo börsil on palju paremaid dividendimaksjaid (Marine Harvest ja SalMar) ning ka pisut soodsamaid aktsiaid. Leroy on pigem kuldne kesktee. Võrreldes konkurentidega on Leroy aktsia hind tõusnud aastaga keskmisest pisut rohkem – see lubab oletada, et laias laastus olen olnud õigel teel.
  • Hetkel kuum
Seotud lood

TalTechi professor: miks Eesti lennundus tähendab raha tuulde loopimist
On keeruline näha põhjust, miks Eesti lennundussektorit veel toetada. Kogemused on lihtsalt valmistanud liiga palju pettumust, kirjutab TalTechi makroökonoomika professor Karsten Staehr.
On keeruline näha põhjust, miks Eesti lennundussektorit veel toetada. Kogemused on lihtsalt valmistanud liiga palju pettumust, kirjutab TalTechi makroökonoomika professor Karsten Staehr.
Suurpank langetas tehnoloogiahiiglaste hinnangut
Sel nädalal muutis Šveitsi investeerimispank UBS enda aktsiasoovituse kogu tehnoloogiakuuiku suhtes ostusoovituse asemel neutraalseks.
Sel nädalal muutis Šveitsi investeerimispank UBS enda aktsiasoovituse kogu tehnoloogiakuuiku suhtes ostusoovituse asemel neutraalseks.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Metallitööstus sunnib end raskel ajal vastu võtma iga töö
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Merko eksjuht avas lahkumise tagamaid “Astusin nagu jooksulindilt maha”
Aasta alguses Merko juhi kohalt taandunud Andres Trink tõdes, et pärast tosin aastat pingelist ehitusfirma juhtimist saab ta tegeleda kõige sellega, millest varem unistas. Juhitooli loovutamiseks andis talle peamise tõuke abikaasa karjäärimuudatus.
Aasta alguses Merko juhi kohalt taandunud Andres Trink tõdes, et pärast tosin aastat pingelist ehitusfirma juhtimist saab ta tegeleda kõige sellega, millest varem unistas. Juhitooli loovutamiseks andis talle peamise tõuke abikaasa karjäärimuudatus.
Kas rohepööre tähendab eurokommunismi? Või on see lihtsalt üks utoopia?
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Elektrifirma kogemus särtsuautodega: kõikide kulude ennustamisega pole pihta läinud
Eesti Energia autoparki on kuulunud enam kui kümme aastat elektriautod ning ettevõte peab vaatamata muutunud kuludele särtsuautosid mõistlikeks.
Eesti Energia autoparki on kuulunud enam kui kümme aastat elektriautod ning ettevõte peab vaatamata muutunud kuludele särtsuautosid mõistlikeks.
Rahandusministeerium plaanib suurendada lähetuste päevaraha
Rahandusministeeriumi plaani järgi tuleks suurendada lähetuste maksuvaba päevaraha piirmäära ja autokompensatsiooni, kuid erisoodustustes järele anda ei soovita.
Rahandusministeeriumi plaani järgi tuleks suurendada lähetuste maksuvaba päevaraha piirmäära ja autokompensatsiooni, kuid erisoodustustes järele anda ei soovita.
Maailmas pole sõjale veel nõnda palju kulutatud
Kaitsekulutused on kasvanud kogu maailmas üheksa aastat järjest, teatas Stockholmi rahuinstituut SIPRI iga-aastases raportis.
Kaitsekulutused on kasvanud kogu maailmas üheksa aastat järjest, teatas Stockholmi rahuinstituut SIPRI iga-aastases raportis.