Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Osula võit

    JuhtkiriFoto: Anti Veermaa

    Eesti bussisõitjaile tähendab Superbusi lahkumine hindade tõusu, kohalikele transpordiettevõtjatele aga mõningast hingetõmbe­aega, kirjutab Äripäev juhtkirjas.

    M ootor Grupi omanikul ­Hugo Osulal on süda rahul: paljukardetud pururikas šotlane, kes ähvardas Eesti bussituru laiaks sõita, kaob siitmailt sama kõrvulukustava kummivilinaga kui saabuski.
    Eesti bussisõitjaile tähendab Superbusi lahkumine hindade tõusu, kohalikele transpordiettevõtjatele aga mõningast hingetõmbe­aega. Loodetavasti ei tule see viimane liiga pikk ega ülearu mugav, sest konkurents on liikumapanev jõud – ja konkurentsi Brian Souteri ettevõte siinmail kahtlemata pakkus. Ilma Superbusi tulekuta poleks Osulale kuuluv Simple Express alustanud hinnasõda juba enne, kui Superbus üldse pärale jõudis, hinnasõja vilju naudib sõitja siiamaani.
    Kolm saatuslikku tegurit
    Pole võimatu, et tõde Superbusi lahkumise kohta ongi kirjas lahkumisotsusest teatanud pressiteates, mis ütleb, et ettevõttel polnud võimalik siin arendada finantsiliselt elujõulist äri. Loomulikult oli ettevõttele Eesti turgu vallutama asudes selle pisidus teada. Samas polnud Eesti eesmärk omaette, ambitsioon oli ja on muidugi suurem: ühendada bussiliiklus Lapimaalt Kreekani, Eesti olnuks vaid pikema keti üks lüli.
    Eesti turul sai aga saatuslikuks kolm asjaolu, millega vallutusplaane tehes ehk küllalt ei arvestatud: kohalikud nõuded, Osula efektiivne võitlus konkurendi vastu nii eesliinil kui ka tagalas ning Superbusi omaenese kannatamatus.
    Pikk ja kärarikas kemplemine maanteeametiga võib küll tekitada küsimuse, kas Eestis ollakse liinilubade jagamisel ehk ülearu bürokraatlikud ja väljastpoolt tulija suhtes liiga ettevaatlikult ja tõrjuvaltki meelestatud. Jaatava vastuse poole kallutab siin nii Superbusi kohtuvõit maanteeameti üle kui ka õhku visatud kahtlus, et liiniloa saamise raskuste põhjus on varem Osulale kuuluvas ettevõttes töötanud Kirke Williamson, kes ametis neid lube jagab. Kohalikke bussivedajaid nörritas juba Williamsoni ametisse saamise ajal tõsiasi, et tema eelkäija Ingmar Roos asus Osula palgale Mootor Grupis.
    Kuigi Äripäev ei kahtle Osula mõjukuses, sidemetes ega personaalses võimekuses kasutada kõiki võimalusi oma ettevõtete käekäigu eest hea seismisel, võib kirjeldatud vangerduse tähtsus olla pigem väiksem kui Osula enese aktiivne tegutsemine nii sõnavõttudega avaliku fooni loomisel kui ka aktiivsel lobil kulisside taga.
    Maanteeamet näris tähte
    Kohtu otsuse kohaselt peab maanteeamet uuesti läbi vaatama Superbusi soovitud liinilubade taotlused ja seda amet teebki, aga ettevõte enam tulemust ootama ei jää. Maanteeameti keeldumise põhjendused tunduvad tõepoolest otsitud ja tähenärijalikud. Ent pole võimatu, et amet jääks endale kindlaks, esitaks juba tehtud otsuste kohta kohtu järgmistele astmetele senistest paremad põhjendused ja jääks lõpuks riigikohtus õigeks. Ja siis saaks juba tagantjäreletarkuse korras väita, et Superbus saanuks Eesti turul püsimajäämiseks enne siiatulekut ära teha parema kodutöö.
    Kui Superbusi lahkumise taga pole aga emotsionaalne kannatamatus, vaid kaine rehkendus ja kiire vigade parandus, siis on tegemist kahtlemata õige otsusega: isegi väikesel turul pole mõtet raha põletada, kui kasumi­ootused on paika pandud ebarealistlikult ja kohalike ettevõtjate vastutegutsemisvalmidust alahinnates. Küllap saab Kreekast Lapimaale ka Eestist mööda sõites.Osula ja Souteri võitlus jätkub teistel marjamaadel.
  • Hetkel kuum
Jaanika Altraja: rohepöördes õnnestumiseks tuleb vähendada ebavõrdsust
Ühetaoline tulumaks ja madalad varamaksud mõjuvad tänapäeval dogmaatiliste jäänukitena, mis suurendavad ebavõrdsust ja pidurdavad rohepööret, kirjutab Jaanika Altraja arvamuskonkursile Edukas Eesti saadetud artiklis
Ühetaoline tulumaks ja madalad varamaksud mõjuvad tänapäeval dogmaatiliste jäänukitena, mis suurendavad ebavõrdsust ja pidurdavad rohepööret, kirjutab Jaanika Altraja arvamuskonkursile Edukas Eesti saadetud artiklis
Jeen saavutas 34 aasta madalaima taseme, analüütikud ootavad valitsuse sekkumist
Jaapani jeen langes kolmapäeval 34 aasta madalaimale tasemele, nõrgenedes USA dollari suhtes kuni 151,97-ni, mis on tekitanud turul küsimusi valitsuse sekkumise kohta Jaapani valuuta toetamiseks.
Jaapani jeen langes kolmapäeval 34 aasta madalaimale tasemele, nõrgenedes USA dollari suhtes kuni 151,97-ni, mis on tekitanud turul küsimusi valitsuse sekkumise kohta Jaapani valuuta toetamiseks.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: nonii, tibulilled, kas tulete taas? Äripidaja intervjuu oma töötajatega
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Üllar „Myrakas“ Priks tuletas vahelduseks meelde ajakirjaniku ametit pidades omandatud intervjueerimisoskused ning usutles oma sõpru, kellega koos ta on osaühingut Suur M jooksutanud. On’s tal uuel hooajal putkas üldse kedagi peale tema enda?
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Üllar „Myrakas“ Priks tuletas vahelduseks meelde ajakirjaniku ametit pidades omandatud intervjueerimisoskused ning usutles oma sõpru, kellega koos ta on osaühingut Suur M jooksutanud. On’s tal uuel hooajal putkas üldse kedagi peale tema enda?
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Genka ettevõtlusest: valin vähem raha ja rohkem vabadust
Henry Kõrvitsa ehk artistinimega Genka sõnul pole raha tema jaoks kõige olulisem. Tähtsam on oma aeg ja võimalus seda meelepäraselt veeta.
Henry Kõrvitsa ehk artistinimega Genka sõnul pole raha tema jaoks kõige olulisem. Tähtsam on oma aeg ja võimalus seda meelepäraselt veeta.
Eestlane tõusis suure Soome börsifirma ärijuhiks
Varem Kristiine ja Rocca al Mare kaubanduskeskuseid juhtinud Helen Metsvaht läks omanikfirma Cityconi juhatusse ärijuhiks.
Varem Kristiine ja Rocca al Mare kaubanduskeskuseid juhtinud Helen Metsvaht läks omanikfirma Cityconi juhatusse ärijuhiks.
Jaanika Altraja: rohepöördes õnnestumiseks tuleb vähendada ebavõrdsust
Ühetaoline tulumaks ja madalad varamaksud mõjuvad tänapäeval dogmaatiliste jäänukitena, mis suurendavad ebavõrdsust ja pidurdavad rohepööret, kirjutab Jaanika Altraja arvamuskonkursile Edukas Eesti saadetud artiklis
Ühetaoline tulumaks ja madalad varamaksud mõjuvad tänapäeval dogmaatiliste jäänukitena, mis suurendavad ebavõrdsust ja pidurdavad rohepööret, kirjutab Jaanika Altraja arvamuskonkursile Edukas Eesti saadetud artiklis
Ameerika RAM – üks auto kõikideks sõitudeks
Igapäevaselt tööle, naisega ostlema, pojaga trenni, nädalavahetusel sõpradega erinevaid hobisid harrastama, sekka suvilaehitusega seotud sõidud – kõik need saab edukalt tehtud aasta pikapi tiitliga pärjatud suure ja jõulise RAMiga USCAR – Ameerika Autost.
Igapäevaselt tööle, naisega ostlema, pojaga trenni, nädalavahetusel sõpradega erinevaid hobisid harrastama, sekka suvilaehitusega seotud sõidud – kõik need saab edukalt tehtud aasta pikapi tiitliga pärjatud suure ja jõulise RAMiga USCAR – Ameerika Autost.
Kaubanduskoda protestib avaliku sektori puhkuse pikendamise plaani vastu
Eesti Kaubandus-Tööstuskoda pole rahul plaanitava muudatusega, mis näeb tulevikus ette lisaks ametnikele ka riigi ja kohaliku omavalitsuse ametiasutuse töötajate põhipuhkuseks alati 35 kalendripäeva.
Eesti Kaubandus-Tööstuskoda pole rahul plaanitava muudatusega, mis näeb tulevikus ette lisaks ametnikele ka riigi ja kohaliku omavalitsuse ametiasutuse töötajate põhipuhkuseks alati 35 kalendripäeva.
Eestlased reisisid mullu välismaale kaks korda enam
Eelmisel aastal kasvas nii välis- kui sisereiside arv, neid tehti võrreldes aasta varasemaga vastavalt 40 ja 20% enam, teatas statistikaamet.
Eelmisel aastal kasvas nii välis- kui sisereiside arv, neid tehti võrreldes aasta varasemaga vastavalt 40 ja 20% enam, teatas statistikaamet.