Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Maksutõus teeb reklaamifirmadele liiga

    Kui linn tahab välimeediareklaamitegevuse pealt teenida, siis võiks ta pigem omalt poolt välja töötada nutika mehhanismi selle valdkonna aktiveerimiseks. Muidu hirmutab järjekordne hinnatõus kliendid ära ning aasta kokkuvõttes leiab linn, et laekunud summad on oodatust kõhnemad.

    Reklaamimaksu tõstmise all kannatavad eelkõige välimeediafirmad ja nende kliendid. Kui Tallinn viimati, 2009 reklaamimaksu tõstis, siis mäletamist mööda oli tulemuseks see, et linn teenis reklaamimaksult vähem, kui oli teeninud eelneval aastal madalama reklaamimaksuga. Hinna tõustes hakati välimeediat pidama liiga kalliks, jäädi äraootavale seisukohale ning enne kui muudatusega jõuti harjuda, oli välimeediale planeeritud eelarve juba teistesse meediumidesse (trükimeediasse või telesse) viidud.
    Nüüd võib välimeediat tabada sama saatus. Samuti võib välimeedia osaliselt tänavatelt kolida sisetingimustesse, mille pealt linnal teenimise võimalus puudub. Veel võib juhtuda, et kampaaniad muutuvad lühemaks (neljanädalaste kampaaniate asemel piirdutakse kolme või kahe nädalaga) ja hakatakse kartma suureformaadilisi välimeediapindu, sest reklaamimaksu arvestatakse ruutmeetrite pealt.
    Kannatajad on eelkõige välimeediafirmad, sest nende pakutav teenus muutub suuremahuliste välimeediakampaaniate puhul tuntavalt kallimaks. Ja loomulikult kannatab klient (reklaami tegev firma), sest tal tuleb reklaamitegevus uue pilguga üle  vaadata – kas sellist täiendavat kulu üldse kannatab teha või tuleb midagi uut välja mõelda.
    Reklaamimaksu tõstmisega tehakse liiga teatud grupile välimeediafirmadele, kes püüavad oma äri edendada nagu kõik teised. See on ebaõiglane, võrreldes nende välimeediaformaate haldavate firmadega, kes ei pea reklaamimaksu maksma. Tulemuseks on, et reklaamijale muutuvad atraktiivsemaks reklaamimaksuvabad pinnad (sest neid on võimalik odavamalt müüa)  ning kõik teised meediatüübid (online, TV, raadio ja print), kus sellist reklaamimaksu ei rakendata.
    Välimeediasse on tänavu esimese poolaastaga viidud vähem eelarvet kui eelmisel aastal sama ajaga. Eriti suur oli erinevus esimeses kvartalis, mille võis osaliselt põhjustada 1. jaanuarist kehtima hakkanud uus (0,4 eur/m2) reklaamimaks. Varsti on näha, millise tulemuse teeb välimeedia võrreldes teiste meediumitega sellel aastal. Tallinna eeskujule võivad järgneda ka teised omavalitsused, kes peavad loomulikuks pealinna eeskujul reklaamimaksu tõsta.
  • Hetkel kuum
Seotud lood

Asjatundja: autoturg seisab kaubandussõja lävel Tesla müük kidub, Musk hämab
Eesti autoostja on segaduses, Euroopa muretseb Hiina autode pealetungi pärast, Tesla kogeb kehva müüki, kirjutab KPMG juhtimiskonsultatsioonide valdkonna juht Tarmo Toiger Äripäeva Infopanga mootorsõidukite müügi konkurentsiraportile antud kommentaaris.
Eesti autoostja on segaduses, Euroopa muretseb Hiina autode pealetungi pärast, Tesla kogeb kehva müüki, kirjutab KPMG juhtimiskonsultatsioonide valdkonna juht Tarmo Toiger Äripäeva Infopanga mootorsõidukite müügi konkurentsiraportile antud kommentaaris.
USA aktsiaturg lõpetas nädala võidukalt
Kõik USA aktsiaindeksid lõpetasid nädala tõusuteel. Dow ja Nasdaq tõusid nädalaga vastavalt 1,14% ja 1,43%, samal ajal kui S&P 500 lisas 0,55%.
Kõik USA aktsiaindeksid lõpetasid nädala tõusuteel. Dow ja Nasdaq tõusid nädalaga vastavalt 1,14% ja 1,43%, samal ajal kui S&P 500 lisas 0,55%.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Luksusturismi ettevõtjad õpetavad, kuidas meelitada rikkad metsa raha kulutama
Saates “Turismitund” võeti luubi alla, kuidas rikkad inimesed majanduslanguse ajal enda hellitamisega toime tulevad.
Saates “Turismitund” võeti luubi alla, kuidas rikkad inimesed majanduslanguse ajal enda hellitamisega toime tulevad.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Sääsepeletajate müüja: müüme toodet, millesse ise usume
Homeyard OÜ, mis on tuntud kodu- ja aiatoodete poolest, eristub läbimõeldud tooteportfelliga, keskendudes peamiselt sääsepeletajatele. Ettevõtte juht ja omanik Alari Ilves ütles saates “Kiired ja vihased”, et tema ei usu ütlusesse, et hea müügimees müüb kõik tooted maha.
Homeyard OÜ, mis on tuntud kodu- ja aiatoodete poolest, eristub läbimõeldud tooteportfelliga, keskendudes peamiselt sääsepeletajatele. Ettevõtte juht ja omanik Alari Ilves ütles saates “Kiired ja vihased”, et tema ei usu ütlusesse, et hea müügimees müüb kõik tooted maha.
Raimo Ülavere: vaktsineeri ennast perfektsionismi vastu. Järjekindel piisavalt hea on parem kui perfektne
Ehkki perfektsionism tundub armastusväärne nõrkus või suisa edu vältimatu eeldus, on tegu toksilise nähtusega. Positiivne perfektsionism on müüt ja perfektsionismi olulisim kütus on teised inimesed.
Ehkki perfektsionism tundub armastusväärne nõrkus või suisa edu vältimatu eeldus, on tegu toksilise nähtusega. Positiivne perfektsionism on müüt ja perfektsionismi olulisim kütus on teised inimesed.
"Palun vabastada Eesti vahemikus ....–.... loodusõpetuse tunnist"*
Selle asemel, et spekulatiivses Euroopa Liidu trahvi hirmus end üles kütta, toetume faktidele ja vaidleme kokkulepped paremaks, kirjutab Äripäev juhtkirjas.
Selle asemel, et spekulatiivses Euroopa Liidu trahvi hirmus end üles kütta, toetume faktidele ja vaidleme kokkulepped paremaks, kirjutab Äripäev juhtkirjas.
Asjatundja: autoturg seisab kaubandussõja lävel Tesla müük kidub, Musk hämab
Eesti autoostja on segaduses, Euroopa muretseb Hiina autode pealetungi pärast, Tesla kogeb kehva müüki, kirjutab KPMG juhtimiskonsultatsioonide valdkonna juht Tarmo Toiger Äripäeva Infopanga mootorsõidukite müügi konkurentsiraportile antud kommentaaris.
Eesti autoostja on segaduses, Euroopa muretseb Hiina autode pealetungi pärast, Tesla kogeb kehva müüki, kirjutab KPMG juhtimiskonsultatsioonide valdkonna juht Tarmo Toiger Äripäeva Infopanga mootorsõidukite müügi konkurentsiraportile antud kommentaaris.
Suur galerii: Eduka Eesti auhinnasadu uhiuuel äripinnal
Äripäeva 12. Eduka Eesti arvamuskonkursi auhinnad jagati välja neljapäeva pärastlõunal konkursi ühe toetaja Ellex Raidla kontoris Tallinnas Rotermanni kvartalis, kuhu advokaadibüroo kolis märtsis.
Äripäeva 12. Eduka Eesti arvamuskonkursi auhinnad jagati välja neljapäeva pärastlõunal konkursi ühe toetaja Ellex Raidla kontoris Tallinnas Rotermanni kvartalis, kuhu advokaadibüroo kolis märtsis.
Kakao hind on võtnud suuna alla
Kakao hind on kukkunud rekordkõrgest tasemest viiendiku võrra ning esmaspäeval kukkus kakao hind 17% ühel kauplemispäeval.
Kakao hind on kukkunud rekordkõrgest tasemest viiendiku võrra ning esmaspäeval kukkus kakao hind 17% ühel kauplemispäeval.