• OMX Baltic0,00%0,00
  • OMX Riga0,00%0,00
  • OMX Tallinn0,00%0,00
  • OMX Vilnius0,00%0,00
  • S&P 5000,00%0,00
  • DOW 300,00%0,00
  • Nasdaq 0,00%0,00
  • FTSE 1000,00%0,00
  • Nikkei 2250,00%0,00
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,16
  • EUR/RUB0,00%93,03
  • OMX Baltic0,00%0,00
  • OMX Riga0,00%0,00
  • OMX Tallinn0,00%0,00
  • OMX Vilnius0,00%0,00
  • S&P 5000,00%0,00
  • DOW 300,00%0,00
  • Nasdaq 0,00%0,00
  • FTSE 1000,00%0,00
  • Nikkei 2250,00%0,00
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,16
  • EUR/RUB0,00%93,03
  • 25.09.12, 07:22
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Edukas Eesti: Eesti esindus igasse sadamasse

Saatkondade mudel ei vasta enam 21. sajandile ning selle asemel on mõistlik luua riigi müügiagentide üleilmne võrgustiku, kirjutab arvamuskonkursile Edukas Eesti laekunud artiklis Leideni Ülikooli magister Priit Tinits.
„Minu“-seeria raamatud ja e-valimiste statistika annavad aimu, et oleme lähedal olukorrale, kus „igas sadamas“ tõesti mõni eestlane leidub. Just „kohaliku“ eestlase abiga on kodueestlasel lihtsaim õppida tundma võõra maa olusid ja luua kontakte, aga kaugemal viibijatelt saab näiteks ka paluda koostada kohalike uudiste ja ärivõimaluste kohta regulaarseid lühikesi kokkuvõtteid. Näiteks saaks eksportiv ettevõtte seeläbi uuele turule sisenemise kujundada kohaliku ekspertiisiga, aga Eesti taustast lähtuvale turuülevaatele ning seejärel otsida parimaid kontakte läbi võrgustikuks seotud kaasmaalaste.
Ükskõik mis põhjusel välismaale liikujad on enda võõras keskkonnas ülestöötamises palju kiiremad kui riigimasin ning riik ei pea seda tegevust dubleerima. Jah, on ka kohti, kus riik peab kohal olema, aga ta ei pea võtma vastutust valimaks välja Eestile olulisi kasvuturge ega seeläbi tahtmatult hülgama neid ettevõtjaid, kes soovivad äri teha väheprioriteetsetes piirkondades.
Välisministeeriumi, aga miks ka mitte ettevõtlusühenduste esmaseks ülesandeks võiks olla igas „sadamas“ eestlase ülesotsimine. Kui kontaktid on leitud, tuleb motiveerida inimesi neid hoidma ning leidma põhitöö kõrvalt aega. Loomulikult peab toimuma ka koolitamine ning kogukonna loomine. Eesmärk peab olema ambitsioonikas – kohaliku info kogumine ja vahendamine peab toimima igas vähegi tähtsamas linnas kogu maailmas, kus õnnestub „kohalik“ leida.

Artikkel jätkub pärast reklaami

Kutsun üles riigiameteid ja äriühendusi looma IT-süsteemi, kuhu on võimalik end registreerida välismaal pikemalt viibivatel eestlastel. Lisaks kutsun üles märku andma neid, kes sooviksid aidata kaasmaalasi ja Eesti ettevõtteid kohalike olude tundmaõppimisel, kui nende tänase kodulinna või -riigi vastu tuntakse huvi.
Artikkel ilmub EMT, Tallinna Kaubamaja, Sampo Panga ja Äripäeva arvamuskonkursi Edukas Eesti raames.

Seotud lood

Äriplaan 2026

Äriplaan 2026

Uurime välja Eesti majanduse arengusuunad 2026. aastal, et ettevõtjatel ja tippjuhtidel oleks, millele tuginedes järgmist aastat planeerida.

Kas eksport ja kaitsetööstuse areng võiksid Eesti majandusele uue käigu sisse aidata? Kuidas näevad Põhjamaade ettevõtjad ja tippjuhid Eesti võimalusi rahvusvahelisel areenil ning kas nad plaanivad siia investeerida? Kuhu investeerivad ning millele tõmbavad pidurit Eesti ettevõtjad? Missugune on riigi äriplaan 2026. aastaks? Kõigile nendele küsimustele saad vastuse 17. septembril Eesti mõjukaimal majanduskonverentsil Äriplaan!

Enda kogemust tulevad Eestisse jagama ülemaailmse ulatusega Rootsi masina- ja metallitööstusettevõte Hanza AB asutaja ja tegevjuht Erik Stenfors ning Telia Company president ja tegevjuht Patrik Hofbauer.

  • Toimumisaeg:
    17.09.2025
  • Alguseni:
    2 k 14 p 14 t
  • Toimumiskoht:
    Tallinn

Hetkel kuum

Podcastid

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Äripäeva esilehele