Apple tahab kasutajaid enda külge kleepida

Eilsel esitlusel tutvustas Apple'i tegevjuht Tim Cook uusi teenuseid, muu hulgas õunafirma enda krediitkaarti.  Foto: Michael Short / AFP / Scanpix

Apple esitles eile oma uusi teenuseid, milles pole võrreldes olemasolevaga midagi uudset, kuid mille abil on võimalik siduda endaga 1,4 miljardit klienti ning saada leevendust iPhone’ide müügipõuale.

„Apple’il on täna 1,4 miljardit aktiivset seadet, mis üle maailma tiksuvad,“ rääkis portaali Geenius vastutav väljaandja Henrik Roonemaa Äripäeva raadio hommikuprogrammis. „Nende teenuste käive oli eelmisel aastal 40 miljardit dollarit, ehk 2 dollarit seadme kohta. Ma arvan, et nad on teinud kalkulatsiooni, mitu dollarit tuleks tegelikult seadme kohta välja pigistada,“ märkis ta.

Roonemaale on see asjade loogiline kulg, sest Apple’i telefonimüük kukub ning sealt täiendavat kasvu oodata ei ole. „Korporatiivloogika ütleb, et taburetile tuleb leida nüüd uus jalg, üks valdkond on Apple’il kantavad seadmed ehk kellad ja seal juba äri kasvab, kuid sellega läheb aega,“ arvas ta.

Olemasolevate seadmete kaudu kasutajate sidumine on Roonemaa hinnangul tehtav, sest inimesed on oma olemuselt laisad ega viitsi seadmetesse installeeritud rakendustele ise alternatiivi otsida. „Tim Cook tuli eile lavale ja nentis, et iPhone’ides on kõige kasutatavam kaardirakendus Apple Maps, mis tegelikult pole võrreldes Google Mapsiga väga hea,“ selgitas ekspert. „See näitab telefoni paigutatud programmi tugevust – inimesed ei viitsi uut otsima hakata ning see teadmine on Apple’ile loogiline otsetee tulude kasvatamisel.“

Portaali Geenius vastutav väljaandja Henrik Roonemaa.  Foto: Toomas Huik / Postimees / Scanpix

Uuendustega ei hiilga

Roonemaa hinnangul ongi Apple’i kogu tulevikuplaan seotud peamiselt klientide senisest veelgi tugevama sidumisega oma seniste seadmete külge, mitte niivõrd uuenduslike lahenduste pakkumine. „Praegu joostakse loomulikult teistele järele. Paljud teenused, mida eile näidati, on juba olemas,“ nentis ta. „Konkurents on tihe, eriti video alal,“ viitas Roonemaa sellele, et näiteks voogedastusteenuste pakkumisel, mida kujutab endast näiteks Apple TV+, tuleb veel vaeva näha.

Apple’i eelisena tõi Roonemaa siiski välja selle, et selliste toodete turundamisel kasutatakse tuntud nägusid. „Kui ikka oma telefoni lahti teed ja Jennifer Aniston sulle sealt vastu vaatab, siis polegi põhjust mujale minna,“ kirjeldas ekspert seda, kuidas Apple’ist võib saada konkurent Netflixile. „Samas sisu ja kuulsustega mehkeldamine kukub neil kohati kohmakalt välja, lahedust kohati ei ole nii palju, kui vaja oleks,“ osutas ta ka kitsaskohale.

Lisaks filmidele ja seriaalidele hakkab Apple tulevikus pakkuma ka maksete teenust ning loodud on õunafirma krediitkaart. Samuti hakatakse pakkuma oma mänguplatvormi. „Haardelaiendus on kõva, mulle tundub, et firmas on antud juhtimisharjutus, kus iga allüksuse juht on pidanud nädalaga välja mõtlema, kuidas oma valdkonnas võiks pakkuda teenust, mille eest inimesed oleks nõus iga kuu maksma,“ tõdes Roonemaa. „Aga eks me sügisel kuuleme täpsemalt,“ lõpetas ta.

Mida huvitavat Roonemaa Äripäeva raadio hommikuprogrammis veel rääkis, saab kuulata siit.

Jaga lugu:
Seotud lood
Hetkel kuum Äripäevas