Nordica ebaõnnestumise järel tuleb lõpetada riiklike firmade tootmine valdkondades, kus turg töötab ja riigil pole mingit julgeolekualast või strateegilist huvi, rääkis taristuminister Vladimir Svet.
- Taristuminister Vladimir Svet Foto: Andras Kralla
Sveti hinnangul ei tohi mängida maksumaksja rahaga projektides, mis lihtsalt paistavad ägedad. “Nordical ei ole mingit strateegilist huvi, ei ole olnud lendamist Tallinnast või Tallinnasse, ei ole mingit kasumit,” sõnas ta Äripäeva raadio hommikuprogrammis.
Svet märkis, et sotsiaaldemokraatide üle visatakse nalja, et nad ei toeta turumajandust, kuid nii see ei ole. Intervjuus selgitas ta, kas Nordica pankrotistumine oli ootuspärane, mis sai lennufirma kirstunaelaks, kui palju loodetakse teenida lennukite müümisest ja kuhu saadud raha suunata tuleks.
Juttu tuli ka sellest, miks peab Svet oluliseks, et Tallinna Lennujaam jääks kasumit teenivaks ettevõtteks ja kuidas tagada Eestile vajalikud lennuliinid. Lisaks rääkis ta lennukaubaveo olukorrast ja arutles, kas riik võiks osta osaluse Läti lennufirmast Airbaltic.
Küsis Linda Eensaar.
Svet: olen küll sots, aga riik ei peaks igat ettevõtet omama
Seotud lood
Riigile kuuluva lennufirma Nordica pankrotistumisel kaotab töö 570 inimest, kohustusi on lennufirmal 30 miljoni eest.
Estonian Air/Nordica oleks pidanud üle võtma Läti airBalticu ärimudeli ja saama piirkonnas domineerivaks odavlennufirmaks, leiab Estonian Airi endine nõukogu esimees Joakim Helenius.
Nordica teatas, et lõpetab tegevuse ja esitab pankrotiavalduse.
Raskustes lennufirma Nordica ostmise vastu tunneb huvi Taanis tuntud investor Lars Thuesen, kes ei karda enda sõnutsi riskida ning on oma raha suunanud nii laevandusse, meditsiini, pangandusse kui mõistagi lennundusse.
Poola Keskpank oli kolmandas kvartalis juba teist kvartalit järjest maailma suurim kullaostja ning üldiselt on märgata Ida-Euroopa riikide aktiviseerumist kullaturul, selgub Maailma Kullanõukogu (WGC) avaldatud andmetest.