Kuidas leida parimad firmakingitused
13. Peatükk
  • Töötajate tunnustusprogramm säästab teie raha mitmel moel

    Firmakingitused motiveerivad töötajaid mitmel viisilFoto: Logotrade

    Esiteks on motiveeritud töötaja tööviljakus kõrgem, ta on ka firmale lojaalsem, mis tähendab etteulatuvalt, et hoiate kokku koolitus- ja värbmiskuludelt. Soovitan väga rakendada tunnustusprogrammi, mis on leidnud edukat kasutamist mitmete meie pikaajaliste klientide poolt. Need on läbiproovitud ja toimivad lahendused, kuid nendega on vaja järjepidevalt tegeleda.

    Milline see tunnustusprogramm siis täpsemalt on? Esiteks töötaja värbamisel kingitakse väike kontaktmeene. Näiteks tööle asumisel antakse inimesele tööriided, reklaam t-särk, pusa või mõni muu personaalne firmakingitus. Samuti peetakse töötajat meeles ettevõtte meenega sünnipäevadel. Kingituseks annab põhjust ka kraadi kaitsmine või koolituse edukas läbimine. Meene saavad ka need, kel täitub ümmargune number tööaastaid.

    Peamised firmakingikategooriad, mida peaks töötajate kingituste puhul arvesse võtma

    • uue töötaja kingitus

    • sünnipäevakingitus,

    • jõulukingitus

    • töötajate laste jõulukingitus

    • tööjuubeli või staažikingitus

    • tänukingitus (koolilõpetamisel, ametikõrgendusel),

    • beebikingitus

    • töölt lahkuja kingitus

    Lahkumiskingitustele väga paljud ettevõtjad tulnud ei ole, kuid korralik kingitus ka töölt lahkumise puhul on oluline, sest võib-olla leiab töötaja poole aasta või aasta pärast uuesti tee teie firmasse. Aktuaalne on selline tendents just IT- sektoris, kus valitseb tihe konkurents ning häid arendajaid oodatakse alati rõõmuga tagasi.
    Tervituskingitused
    Nagu juba mainisin, kasutatakse järjest rohkem nn uue tulija kinkekomplekte ehk “Tere tulemast meeskonda!”-komplekte. Sellisesse kinkekomplekti tuleks kindlasti lisada üks rõivaese firmasümboolikaga ning nimeline kruus või joogipudel. Juurde võib panna ka kirjutusvahendi ja märkmiku. Esmamulje on oluline! Nii nagu ka kingituste pakend ja viimistlus – ka see loob positiivse kuvandi ettevõttest. Lähiajal on järjest suurenenud nõudlus erikujundusega ehk oma disainiga kinkepakendite järgi, ikka selleks, et kingitus näeks välja stiilne ja asjatundlik.
    Varasemast enam kasutatakse ka oma disainiga riideid, mis on tehtud eritellimusel ühe konkreetse firma jaoks.
    Sünnipäevakingitused
    Paljudes ettevõtetes peetakse töötajaid meeles sünnipäevadel. Firmapoolne sünnipäevakingitus ongi ülimalt oluline traditsioon. Paras aeg sellega tegelemiseks on juba augusti- või septembrikuu, sest siis on võimalik leida parimad lahendused soodsamalt ning ka kingiideede lihvimiseks jääb veel aega piisavalt. Sel ajal on ka valik veel lai, sest tarnijate ladudes on tooteid veel piisavalt. Paljud suurettevõtted järgivad sünnipäevakingituste puhul 10 € reeglit. Kuid tuleb märkida, et iga aastaga on üha keerulisem jääda 10 € piiresse, sest hinnad tõusevad. Üldjuhul kasutatakse kingiks üht konkreetset bränditud toodet. Peaks aga tähele panema, et erisoodustusmaksu vabastus ei kehti ettevõtte enda töötajate kingituste puhul, vaid ainult klientidele suunatud kingituste tellimisel.
    Oma töötajate kingitused tähistatakse sageli sõnumiga, aga enam ei piisa vaid fraasist “Palju õnne, Jüri!”, sõnumile tuleks lisada ka mingi isiku hobide või kollegiaalsete naljadega seotud mõõde. Sageli kasutatakse sünnipäevakingitusteks pleede, saunalinasid, termoskruuse aga miks mitte ka toredaid mõttemänge.
    Jõulukingitused
    Pidevas muutumises on ka jõulukingituste trendid. Nüüd eelistatakse rohkem söödavaid-joodavaid kinkekomplekte, kuhu on juurde pandud ka mõni firma logoga meene. Järjest sagedamini valitakse firma jõulukingiks ökotooteid ja mitmesuguseid tervisetooteid. Tavaliselt ka nende kinkide puhul soovitakse maksumus hoida 10 € piirides, olgugi et viimasel ajal on samade toodete hind pigem juba 15 €.
    Tihti koosnevad jõulukingitused mitmest tootest, millest annab moodustada ühtse terviku. Populaarsed on erinevad juustu- ja snäkikomplektid, aga samuti Eesti käsitöötootjate valmistatud eripalgelised kingitused, millele saab juurde lisada mõne traditsioonilisema firmameene, nagu näiteks joogipudeli või termoskruusi. Kuid leidub ka uusi võimalusi – põhjamaade eeskujul kingivad tööandjad jõulukingituse asemel kinkekaardi, et töötaja valiks siis ise endale meeldiva eseme kingituste e-poest. See on mugav lahendus juhul, kui olete juba enamiku põnevaid kingiideid järgi proovinud.
    Laste kingitused
    Firma tööttajate lastele suunatud kingituste puhul tuleks kindlasti arvesse võtta laste vanuseid, sest universaalset kingitust 0-16 aastastele kahjuks ei eksisteeri. Logotrade´s oleme soovitanud jagada kingitused 4 vanusegruppi: 0-3, 4-7, 8-11, 12-16. Tavaliselt eelistatakse laste jõulukinkide puhul maiustust koos väikse praktilise meenega: selleks sobivad nii jõuluehe, helkur kui ka näiteks nuputamismäng.
    Beebidele kingituseks kasutatakse pehmeid pleede, beebibodysid ja muud beebikaupa. Tähtis on jälgida, et sümboolika trükkimisel esemetele kasutataks veebaasilisi kemikaalivabu värve ning et tooted oleksid naturaalsed ega tekitaks allergiaid.
    Tööjuubelikingitused
    Traditsiooniliselt on tööjuubelite puhul kasutatud kallihinnalist kangemat kraami või kvaliteetset käekella. Viimasel ajal aga järjest enam kinkekaarte ja elamuskingitusi. Ka tööjuubeliks sobib uudse võimalusena kasutada kinkekaarti reklaamkingituste e-poest endale meelepärase toote ostmiseks.
    Tänukingitused
    Tänukingitused ja tunnustusmeened peaksid olema unikaalsed. Väga sobilik on sel puhul kinkida nii Eesti disaini kui kunsti. Tasub meeles pidada, et mälestusesemeks sobivaid põnevaid disaintooteid leidub ka reklaamkingituste valikus. Hind jääb üldjuhul 50-300 € piiresse, kuid on ettevõtteid, kes kasutavad veelgi kallihinnalisemaid kingitusi.
    Lahkumiskingitused
    Kingitus töölt lahkumise puhul oleneb paljuski töötaja isikust. Tähtis on eristada viisakuskingitust kingitusest, mis annab edasi sõnumi, et tööandja ootab võimalusel töötajat tagasi. Sageli jäävad sellised kingitused 5-10 € piiresse.
    Jaga lugu:

Aimar Ventsel: Kesk-Aasia õppetund – autoriteet pole jumalast antud
Pikemas perspektiivis on parem mõnevõrra võimu jagada, selmet panna alluvaid ihaldama absoluutset võimu pakkuvat ülemuse ametit, et siis ise sama autoritaarselt kõigile koht kätte näidata, kirjutab Kasahstani värske näite varal etnoloogiadoktor Aimar Ventsel.
Pikemas perspektiivis on parem mõnevõrra võimu jagada, selmet panna alluvaid ihaldama absoluutset võimu pakkuvat ülemuse ametit, et siis ise sama autoritaarselt kõigile koht kätte näidata, kirjutab Kasahstani värske näite varal etnoloogiadoktor Aimar Ventsel.
Naftaturgu suunab 61aastase inseneri käsi
Naftaturg on keerulise 2021. aasta läbinud suuremate hüpeteta – otsekui suunaks kellegi käsi toornafta hinda rahulikult, kuid kindlalt ülesmäge. Selle käe omanik on 61aastane naftainsener ja kuningapoeg, Saudi Araabia energeetika­minister Abdulaziz bin Salman Al Saud.
Naftaturg on keerulise 2021. aasta läbinud suuremate hüpeteta – otsekui suunaks kellegi käsi toornafta hinda rahulikult, kuid kindlalt ülesmäge. Selle käe omanik on 61aastane naftainsener ja kuningapoeg, Saudi Araabia energeetika­minister Abdulaziz bin Salman Al Saud.
Heiki Einpaul: kõige kõvema kisaga pole alati kõige suurem probleem
Energia kallinemisega toimetulemise võtmelahendus on säästlikumad ja alternatiivsed lahendused ning need, kes ainult virisevad ja abi nõuavad, jäävadki lõpuks hammasrataste vahele või õpivad efektiivsemalt taotlusi kirjutama, ütleb masinaehitusettevõtte Hekotek omanik Heiki Einpaul tööstusjuhtide küsitluse vastuses.
Energia kallinemisega toimetulemise võtmelahendus on säästlikumad ja alternatiivsed lahendused ning need, kes ainult virisevad ja abi nõuavad, jäävadki lõpuks hammasrataste vahele või õpivad efektiivsemalt taotlusi kirjutama, ütleb masinaehitusettevõtte Hekotek omanik Heiki Einpaul tööstusjuhtide küsitluse vastuses.
Endised kolleegid läksid Ukraina hanke pärast kaklema
Kaks Eesti ettevõtet vaidlevad tuntud Ukraina riigiettevõtte Antonov korraldatud hanke üle. Mõlemad süüdistavad teineteist ebaausas mängus.
Kaks Eesti ettevõtet vaidlevad tuntud Ukraina riigiettevõtte Antonov korraldatud hanke üle. Mõlemad süüdistavad teineteist ebaausas mängus.