Artikkel
  • Kuula

    Kaubaveoteenused: laiemad võimalused ettevõtte arenemiseks

    Nagu paljud teisedki valdkonnad, võtab kaubavedu kasutusele tehnoloogiad ja uuenduslikud lahendused, mis aitavad kaupa kiiremini ja tõhusamalt transportida. Veohaldussüsteeme, dokumentide digitaliseerimist, asjade internetti ja masinõpet on kaubaveoturul kasutatud juba aastaid. Mis kasu on aga logistikaprotsesside automatiseerimisest ja digitaliseerimisest kaubandusäri jaoks?

    Kaubaveoteenused – mis need on?

    Kaubavedu on kaupade ühest punktist teise teisaldamise protsess, mille käigus saab kasutada erinevaid transpordiliike: veoautosid, ronge, laevu, parvlaevu, lennukeid. Praegu veetakse Eestis enamus kaupu maanteel. Arvatakse, et seda ei mõjuta mitte ainult hästi kavandatud teede infrastruktuur, vaid ka kaubaveo protsessides kasutatavad tehnoloogiad.

    Kaubaveo tehnoloogiad ja nende eelised ettevõtlusele

    Kaubaveoettevõtted keskenduvad kaubaahela optimeerimisele. Uusimad tehnoloogiad annavad olulise panuse logistikaäri arengusse. See avab rohkem võimalusi tõhusaks, kiireks ja ohutuks transpordiks sihtkohta. Kaubavedudel kasutatavad tehnoloogiad toovad kasu logistikateenuseid pakkuvale ettevõttele ja neid tellivatele ettevõtetele. Kaasaegne ja funktsionaalne kaubavedu, mida teostab usaldusväärne logistikaettevõte, võimaldab ettevõtetel keskenduda ettevõtte teistele olulistele valdkondadele, muretsemata õige transpordi ja juhi valiku, tõhusa marsruudi koostamise ja vajalikke dokumente täitmise pärast. Räägime mõnest põhitehnoloogiast, mida kaubaveoettevõtted kasutavad..
    Transpordihaldussüsteemid (TMS). Transpordihaldussüsteem (TMS) on platvorm, mis aitab kaubaveo protsessi lihtsustada. TMS-süsteemis saab kombineerida ja analüüsida erinevaid andmeid ning seeläbi valida efektiivsemaid lahendusi, mis optimeeriksid kaubaveo protsessi, säästaksid aega ja loomulikult vähendaksid kulusid.
    Digitaliseerimine. Dokumentide digiteerimine aitab kõigil huvirühmadel vajalikele dokumentidele õigel ajal juurde pääseda. Digitaalne dokumendivorming muudab andmete töötlemise ja analüüsimise ning turvaliselt ühes kohas salvestamise lihtsamaks. Seega ei ole ettevõttel enam vaja paberdokumente erinevates kaustades hoida. Iga süsteemiga liitunu saab vajaduse tekkides jälgida kõiki kaubaveo protsessides kogutavaid andmeid ühes süsteemis.
    Asjade Internet. Asjade internet ehk IoT tehnoloogia on tehnoloogia, mis võimaldab reaalajas jälgida lasti asukohta, tingimusi ning infot koguda ja analüüsida. Asjade Interneti kasutamine kaubaveol muudab kauba kontrollimise lihtsamaks ja kiiremaks. Kviitungeid pole vaja vaadata ja vöötkoode skannida – tehnoloogia võimaldab saadetisi kontrollida ja vastu võtta automaatselt, igal kellaajal.
    Masinõpe. Tehisintellektiga seotud õppemasinad aitavad ka kaubaveo protsesse tõhusamalt läbi viia. See tehnoloogia võib analüüsida andmeid ja anda teadmisi, mis aitavad ettevõtetel teha kasulikke otsuseid. Näiteks suurte andmemahtude analüüsimisel oskab tehisintellekt soovitada, milline marsruudi valik tagab kiireima kaubaveo, vältides ummikuid, õnnetusi või muid teel tekkivaid takistusi.
    Temperatuuri reguleerimise süsteem. Temperatuurikontrollisüsteemid aitavad kaugvaadata ja kontrollida temperatuuri transporditavas veokis. See kehtib eriti temperatuuritundlike kaupade, näiteks toidu, taimede või ravimite transportimisel. Temperatuurireguleerimissüsteeme saab ka automatiseerida, mille puhul süsteem kontrollib ise temperatuuri ja reguleerib seda automaatselt vastavalt seadistustele.
    Pilvandmetöötlus. Teine tehnoloogia, mis on tänapäeval ilmselt väga aktuaalne, on pilvandmetöötlus, mis aitab tagada küberturvalisuse. Kuna suur osa kaubaveodokumentidest on digitaalsed, on oluline tagada nende andmete turvalisus, millele aitab kaasa teabe salvestamine pilve, mitte kohalikesse serveritesse. Küberohte saab pilvandmetöötlustehnoloogia abil tõhusalt tuvastada, jälgida ja ennetada.

    Kaubaveo liigid

    Logistikas kasutatakse mitut liiki kaubavedu, sh väike-, osa-, täislastide vedu, mis aitab efektiivsemalt läbi viia erineva suuruse ja kaaluga kaubavedu.
    Väikelastide vedu. Need lastid on väiksemad kui osalised või täis, seega ei vaja nad kogu veoki ruumi. Väikelastide vedu teostatakse kombineerides mitu väikelasti üheks - nii säästate ruumi veokis ja kütusekulusid (veokulud jagunevad mitme ettevõtte vahel). Tõsi, väikesed saadetised on väikesed, kuid nende kaal võib olla väga erinev, mistõttu tuleb enne kauba transportimist alustele laadida väikesed koormad. Kuna saadetised ei ole suuremahulised, võib peale- ja mahalaadimine veokilt võtta kauem aega.
    Osalastide vedu. Kaubaveo osaline vedu annab võimaluse ka kauplemisettevõttel säästa. Osalast võtab tavaliselt vaid poole või veidi rohkem veoki ruumist, nii et sarnase suurusega lisakoormaid saab koos transportida. Seega on transpordikulud jagatud mitmeks osaks.
    Täistastide vedu. Nagu nimigi ütleb, teostavad täiskaubavedu üks veoauto ja üks äriettevõte. Tõstuk ei vea täiendavaid väiksemaid koormaid, mistõttu saab transportida suuri mahtusid ja raskusi peatumata teistes peatustes või ümberlaadimiskohtades. Selline kaubaveo viis tasub valida siis, kui laslt ei ole võimalik teistega kombineerida.

    Kohalik ja rahvusvaheline kaubavedu

    Kohalik kaubavedu toimub ühes osariigis, riigi erinevate linnade vahel. Kaupa saab transportida erinevatest sihtkohtadest – laost müügipunkti või siis tootmiskohast lattu ja alles seejärel kauplusesse. Ükskõik milline meetod valitakse, sõltub ainult ettevõtte vajadustest.
    Rahvusvaheline kaubavedu on palju keerulisem, kuid keerukas logistika võimaldab nüüd ettevõtetel omada ettevõtte kontorit ühes riigis, tehast teises ja müüa oma kaupu mitmel maailma osas. Erinevates riikides ja linnades asuvad laod võimaldavad logistikaettevõtetel pakkuda kiireid ja tõhusaid kaubaveoteenuseid kogu maailmas.

    Kasu logistika- ja kaubandusettevõtte töös

    Nüüd tagavad logistikas rakendatavad tehnoloogiad sujuva ja tõhusa kaubaveo nii kohalikul kui rahvusvahelisel tasandil. Intelligentsed transpordihaldussüsteemid, asjade internet ja masinõpe võimaldavad teil reaalajas jälgida ja analüüsida tarneahelas kogutud andmeid ning teha kõige ärisõbralikumaid otsuseid. Ilma andmete digiteerimiseta ja nende turvalisust tagava pilvandmetöötluseta ei oleks tõhusat kaubavedu. Ja rääkimata veoautodest, mis hoiavad õiget temperatuuri ja võimaldavad kaubad tervena ja kvaliteetseimalt nende lõppveokohta toimetada. Seega jääb üle vaid rõõmustada kaubavedudes rakendatavate tehnoloogiate ja nende poolt igale kaubandusettevõttele pakutava kasu üle.
  • Hetkel kuum
Kairit Kall: kvantiteedimajandusest kvaliteedimajanduseks
Eesti võiks muutuda kvaliteetsete toodete ja teenuste keskuseks, kuhu tullakse õppima, kuidas paremini teha, kirjutab Kairit Kall arvamuskonkursile Edukas Eesti saadetud artiklis.
Eesti võiks muutuda kvaliteetsete toodete ja teenuste keskuseks, kuhu tullakse õppima, kuidas paremini teha, kirjutab Kairit Kall arvamuskonkursile Edukas Eesti saadetud artiklis.
Balti börsid lõpetasid kvartali tõusupäevaga
Balti koondindeks Baltic Benchmark sulgus kvartali viimasel kauplemispäeval 0,08% plusspoolel, jäädes kvartaliga siiski miinusesse.
Balti koondindeks Baltic Benchmark sulgus kvartali viimasel kauplemispäeval 0,08% plusspoolel, jäädes kvartaliga siiski miinusesse.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: nonii, tibulilled, kas tulete taas? Äripidaja intervjuu oma töötajatega
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Üllar „Myrakas“ Priks tuletas vahelduseks meelde ajakirjaniku ametit pidades omandatud intervjueerimisoskused ning usutles oma sõpru, kellega koos ta on osaühingut Suur M jooksutanud. On’s tal uuel hooajal putkas üldse kedagi peale tema enda?
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Üllar „Myrakas“ Priks tuletas vahelduseks meelde ajakirjaniku ametit pidades omandatud intervjueerimisoskused ning usutles oma sõpru, kellega koos ta on osaühingut Suur M jooksutanud. On’s tal uuel hooajal putkas üldse kedagi peale tema enda?
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Genka ettevõtlusest: valin vähem raha ja rohkem vabadust
Henry Kõrvitsa ehk artistinimega Genka sõnul pole raha tema jaoks kõige olulisem. Tähtsam on oma aeg ja võimalus seda meelepäraselt veeta.
Henry Kõrvitsa ehk artistinimega Genka sõnul pole raha tema jaoks kõige olulisem. Tähtsam on oma aeg ja võimalus seda meelepäraselt veeta.
Tippjuhi nipid: mida teha, kui töötaja tuleb palka juurde küsima, aga …
Kui töötaja, kes pole teistega võrreldes olnud nii silmapaistev, tuleb palka juurde küsima, siis oled sa juhina juba õige hetke probleemidest rääkimiseks mööda lasknud, rääkis Prisma Peremarketi Eesti maajuht Teemu Kilpiä.
Kui töötaja, kes pole teistega võrreldes olnud nii silmapaistev, tuleb palka juurde küsima, siis oled sa juhina juba õige hetke probleemidest rääkimiseks mööda lasknud, rääkis Prisma Peremarketi Eesti maajuht Teemu Kilpiä.
Jaanika Altraja: rohepöördes õnnestumiseks tuleb vähendada ebavõrdsust
Ühetaoline tulumaks ja madalad varamaksud mõjuvad tänapäeval dogmaatiliste jäänukitena, mis suurendavad ebavõrdsust ja pidurdavad rohepööret, kirjutab Jaanika Altraja arvamuskonkursile Edukas Eesti saadetud artiklis
Ühetaoline tulumaks ja madalad varamaksud mõjuvad tänapäeval dogmaatiliste jäänukitena, mis suurendavad ebavõrdsust ja pidurdavad rohepööret, kirjutab Jaanika Altraja arvamuskonkursile Edukas Eesti saadetud artiklis
Ameerika RAM – üks auto kõikideks sõitudeks
Igapäevaselt tööle, naisega ostlema, pojaga trenni, nädalavahetusel sõpradega erinevaid hobisid harrastama, sekka suvilaehitusega seotud sõidud – kõik need saab edukalt tehtud aasta pikapi tiitliga pärjatud suure ja jõulise RAMiga USCAR – Ameerika Autost.
Igapäevaselt tööle, naisega ostlema, pojaga trenni, nädalavahetusel sõpradega erinevaid hobisid harrastama, sekka suvilaehitusega seotud sõidud – kõik need saab edukalt tehtud aasta pikapi tiitliga pärjatud suure ja jõulise RAMiga USCAR – Ameerika Autost.
Suur reede raadios: Jüri Ratas Keskerakonna võimust pealinnas
Tallinnas on toimunud revolutsioon: üle kahe kümnendi püsinud Keskerakonna võim on otsas. Aga kas uus võimuliit leiab neljakesi ka ühisosa?
Tallinnas on toimunud revolutsioon: üle kahe kümnendi püsinud Keskerakonna võim on otsas. Aga kas uus võimuliit leiab neljakesi ka ühisosa?
Eestlane tõusis suure Soome börsifirma ärijuhiks
Varem Kristiine ja Rocca al Mare kaubanduskeskuseid juhtinud Helen Metsvaht läks omanikfirma Cityconi juhatusse ärijuhiks.
Varem Kristiine ja Rocca al Mare kaubanduskeskuseid juhtinud Helen Metsvaht läks omanikfirma Cityconi juhatusse ärijuhiks.